به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۸۷۸۵

بورس ​با افزایش500 واحد صعودي شد

گروه اقتصادي: بورس تهران که در از ابتدای سال تا کنون گرفتار سقوط شده و هر روز زیان سهامداران را بیشتر می کرد، با تصمیم روز گذشته وزیر اقتصاد به مدار رشد برگشت و با افزایش بیش از 500 واحدی مواجه شد.
بورس ​با افزایش500 واحد صعودي شد
در حالی که بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون روزهای خوشی را سپری نکرده و هر روز شاهد زیان و نا امیدی سهامداران بود که تصمیم روز گذشته وزیر اقتصاد برای حمایت بانک‌ها با تزریق نقدینگی به بازار سرمایه به داد این بازار رسید و چشم انداز روشنی را پیش روی بازار سرمایه قرار داد. به طوری که تزریق نقدینگی پنج هزار میلیارد تومانی به بازار خبر بسیار مهمی برای فعالان بازار سرمایه بود و موجب شد تا قیمت سهام شرکتها که به پایین ترین حد خود رسیده، برای خرید جذاب شود و موجی از صف‌های خرید در بازار به راه بیافتد.به طوری که در معاملات امروز شاخص بورس تهران 522 واحد رشد کرد و با نجات از کانال 73 هزار واحدی به کانال 74 هزار و 160 واحد رسید.

بر این اساس در معاملات دومین روز هفته چندین صف خرید در بازار سرمایه تشکیل شد و گروه خودرو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داد؛ علاوه بر این قیمت سهام شرکتهای بورسی افزایش پیدا کرد و شرکتهای مخابرات، نفت و گاز پارسیان، مپنا، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، فولاد مبارکه، صندوق بازنشستگی، بانک پاسارگاد، ایران خودرو دیزل، سایپا، چادرملو، بانک ملت و صادرات به همراه توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در افزایش 522 واحدی شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که افت قیمت شرکت‌هایی همچون فولاد خراسان، نفت پارس و اقتصاد نوین مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.همچنین در بازار امروز قند ثابت خراسان، مپنا، داروسازی زهراوری از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیرو ترانس، نفت پارس و آتیه دماوند بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
 ر بازار امروز نمادهای هلدینگ خلیج فارس به منظور بررسی بیشتر اطلاعات و تاپیکو به منظور تعدیل پیش بینی سود متوقف شدند و در این میان صنعت پتروشیمی با روند صعودی تقریبی تمامی نمادها روبرو شد. در مجموع در بازار امروز بیش از 162 میلیون سهم به ارزش 53 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 360 هزار میلیارد تومان رسید.
مرجع : ايسنا