به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۸۶۸۴۵
اگر ​توفیقی در کارتان هست به خاطر نیت خیر بوده است؛

حسن خميني: نیت​هايمان را خالص​تر کنیم

گروه سیاسی: یادگار امام راحل گفت: باید همیشه سعی کنیم گام به گام نیت هایمان را خالص تر کنیم.
حسن خميني: نیت​هايمان را خالص​تر کنیم
حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با دست اندرکاران مؤسسه فرهنگی راسخ در حرم امام خمینی اظهار داشت: قرآن از اموری است که بزرگان گفته اند کسی از کار کردن در حوزه مربوط به آن پشیمان نمی شود. وی یادآور شد: امام درباره عبارت «العلم هو حجاب الاکبر» می گویند این تعبیر صرفا شامل علوم غیرالهی نمی شود و حتی اگر علم توحید مورد توجه نباشد حجاب اکبر است.(1)امام در جای دیگری می فرمایند: باید خیلی مراقب باشیم که این اصطلاحات برای ما عجب و غرور و حجاب پدید نیاورد.(2) که اگر اینگونه شود جاهل ترین مردم از ما اولی می شوند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه قطعا جمع شما این توصیه را مدنظر داشته است، افزود: بنده این نکته امام را می خواهم مورد اشاره قرار دهم که شرط توفیق این کارها برای مخاطب و خود ما این است که این کارها اگر همراه با نیت خالص، سعه وجودی و توجه بیشتر به کانون توحید و قدرت الهی باشد توفیق به مراتب بیشتری خواهد داشت.وی گفت: اگر دیدید توفیقی در کار شما هست به خاطر نیت خیر بوده است، البته نیت هم از امور تشکیکی است و با توجه به اینکه انسان موجود بسیار پیچیده ای است که هر مرحله وجودی او مرحله بالاتری هم دارد، باید همیشه سعی کنیم گام به گام نیت هایمان را خالص تر کنیم؛ همانگونه که ضربه شمشیر امیرالؤمنین(ع) در خندق به همین دلیل بنا به تعبیر پیامبر(ص) به دلیل خلوص بالا از عبادت ثقلین بالاتر است.

یادگار امام به دست اندرکاران موسسه فرهنگی راسخ توصیه کرد اجر و توفیق و پاداش را از خدا بخواهید و فقط رضایت خدا را مطالبه کنید، زیرا خداوند خیرات و برکات را حتما در این کار که مربوط به کلام الهی است قرار می دهد. سید حسن خمینی پس از استماع گزارش فعالیت های این مؤسسه در ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که همت این مجموعه در این ماه توشه ای برای آخرت آنان باشد. در این دیدار آقای مجتبی شاکرنژاد قاری قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.
مرجع : ایسنا