به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۸۱۲۹
به بهانه در پیش بودن 13 آبان؛

لزوم ترجیح منافع‌ملی بر تفكرات‌شخصی‌وگروهی

گروه سياسي: کمتر از یکماه به سیزدهم آبان – روز مبارزه با استکبار جهانی- باقی است و بدلایل متعدد و آشکار، این‌بار مهمترین سالگرد این مناسبت، از زمان تسخیر سفارت امریکا در 35 سال گذشته تاکنون خواهد بود...
لزوم ترجیح منافع‌ملی بر تفكرات‌شخصی‌وگروهی
كورش شفيعي ايران‌نژاد

در چند سال اخیر روند تحولات دیپلماتیک، فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا به سمت و سویی سوق داده شده بود که هر روز و هرساعت بر میزان تنش‌های موجود افزوده گشته و برقِ شمشیر داموکلسِ "گزینه نظامی"، به شکلی آزار دهنده و بدمنظر همواره قابل رؤیت بود.
نتایج حاصل از اِعمال تحریمهای فزآینده و خصمانه که از قطعنامه دانِ(!) قدرتهای جهانی با محوریت امریکا خارج میشد، به حدی آشکار و ملموس بود که دیگر هیچ مقام مسئولی نمی‌توانست آنها را در حد کاغذ پاره‌هايي بی خاصیت تنزل دهد و طبعاً هر ناظر منصفی، این تحریم‌های سختِ ظالمانه را در کنار سوء مدیریتهای اقتصادی-سیاسیِ داخلی، مهمترین عامل در تحمیل فشارهای طاقت فرسا بر گرده این ملت شریف و نجیب به شمار مي‌آورد.

هرچه بود آن دورانِ سرشار از گفتار و کردار "نابجا" ی دولتمردان، به جایی منتهی شد که در روزهای پایانی خرداد 92، ملتِ خسته از ناکارآمدیِ وعده‌هاي مسئولینِ دولتی و آزرده از فشارهای سنگینِ اقتصادی و معیشتی، با خلق حماسه ای سیاسی؛ در مقابل این رویکردهای شعارمحور، افراطی و ستیزه جو، قاطعانه "نه" را فریاد زدند و با آرای خود، به روشهایی لبیک گفتند که پیام آور اعتدال، صلح طلبی، تنش زدایی و روابط توأم با عزت و مصلحت در عرصه بین الملل بود.

به هر روی، اکنون دولت منتخب ملت با حمایت و اعتماد بالاترین مقام رسمی کشور – که مرجع قانونیِ اتخاذ تصمیمات راهبردی و کلان کشور می‌باشند- گام در راه دیپلماسیِ تنش زدائی و ترک مخاصمه گذاشته و بر پایه سه اصل اساسی "عزت" و "حکمت" و "مصلحت" اقدامات عملی خود را آغاز نموده است. اقدامات و تعاملاتی که نشانه‌هاي اولیه آن در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراهش به مقر سازمان ملل در نیویورک متجلی شد.

همزمان با موفقیت قابل توجه این اقدامات و امیدواری به آثار آن در بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی، متأسفانه بنظر میرسد محافلی در داخل (آگاهانه یا ناآگاهانه) قصد کرده اند که از یک سو دستآوردهای سفر نیویورک را زیر سوال ببرند و از سوی دیگر موضع ایران در مذاکراتِ آتی را تضعیف نمایند. همسویی این اقدامات و سخنانِ نسنجیده طیف تندروی داخلی با موضعگیریهای افراطیون خارجی (اپوزيسیون خارج نشین، لابی‌هاي صهیونیستی داخل امریکا، کشورهای مرتجع منطقه و در رأس همه، دولت نتانیاهو) جای تأمل داشته و البته بسیار تأسف برانگیز است.

بنظر می‌رسد اگر این همزمانی در همزبانیِ جبهه افراط‌گرایان داخلی و خارجی تداوم یابد و آن بخش از محافلِ داخلی –که شاید دلسوزانه ولی ناآگاهانه، در تضاد با مصالح عالی نظام دست به اظهارات و اقدامات افراطی میزنند- با مواضعِ قاطع، مدبرانه و داهیانه بزرگان نظام، بموقع مدیریت نشوند قطعاً آثار سویی در تحقق اهداف کلان دیپلماتیک کشور و راهبرد "نرمش قهرمانانه" ایجاد خواهد شد و جریان تحولاتِ اخیر به سمت و سوئی میل خواهد کرد که شاید بسامان کردن مجدد اوضاع و بازگرداندنِ آبِ رفته به جوی، به امری غیرممکن تبدیل گردد.

حال سیزده آبانی دیگر در پیش است... تردیدی نیست اگر قرار باشد به سانِ سالهای قبل، اینبار نیز بسیج افکار عمومی به نحوی انجام پذیرد که شعارهای "مرگ بر" و مراسم "پرچم‌سوزی" بدون هیچگونه تغییر و تنازلی در نحوه بیانِ مواضع، سازماندهی و اجرا شوند؛ دیگر نه می‌توان به راهبرد "نرمش عزت‌مندانه"، تکیه ای قهرمانانه کرد و نه میتوان از طرف مقابل این انتظار را داشت که چشم بر این اقدامات حاکی از تنفر ببندد و اراده ما را در پیشبرد دیپلماسیِ کاهش تنشها، بطور جدّ باور نماید.

امروز حتی اگر از سوی طرف مقابل؛ این نکته تا حدّی پذیرفتنی باشد که طنین "شعار مرگ بر امریکا"؛ خودجوش، مردمی و پژواکِ سالها بغض فروخورده ملتی است که از اقدامات مداخله جویانه و تخاصمیِ چندین ساله دولتمردان امریکایی به ستوه آمده اند؛ ولی آتش زدن پرچم امریکا که نماد هویت و اعتبار "ملتِ" آن است، به هیچ عنوان از سوی "مردمِ" آن کشور پذیرفته نخواهد بود. مردمی که اغلب و بدون هیچ مناسبتِ خاصی، پرچم کشور خود را بر سر دربِ منازل خویش برافراشته و به هویت و ملیت خود افتخار مي‌کنند.

آیا وقت آن نرسیده است که این‌بار و در این مناسبت خاص و حساس، به‌ منظور تأکید بر اعتقاد راهبردیِ خویش بر دیپلماسیِ تنش زدائی و با موضعی از سر بزرگواری و گذشتِ یک ملتِ متمدن و منادیِ صلح جهانی، از آتش زدن و لگدکوب کردن پرچم یک ملت بزرگِ دیگر – با جمعیتی بالغ بر سیصد میلیون نفر- خودداری نمائیم ؟... آیا وقت آن نیست که راه را بر تمام بهانه‌هاي مخالفین مغرضِ این رویکرد مصالحه جویانه ببندیم؟ آیا زمان آن نیست که این مناسبت را به یک فرصت تبدیل نمائیم و با شعارهایی که پیام صلح دوستیِ ملت ما را به جهانیان ابلاغ می‌کند به دولتمردانِ امریکایی پیام دهیم که: «ما آماده ایم که ببخشیم، بی آنکه لازم باشد فراموش کنیم»

...آیا وقت آن نیست برای یکبار هم که شده "منافع ملی" را بر اعتقادات شخصی و گروهیِ خود ارجح بدانیم و آن را اولویت شماره یک خود و کشور عزیزمان قرار دهیم؟ آیا زمان آن نیست که طیفِ اقلیت تندرو و افراطیِ داخلی، ادعای ولایت‌مداری خود را اثبات نموده، دولت منتخبِ ملت و مورد تأیید و اعتماد ولایت را با "سکوت فعال" و "تمکین به مصلحت"، یاری رسانند؟...

به نظر می‌رسد سیزدهم آبان امسال آزمون بزرگی باشد: آزمونِ "درایت، تدبیر و مدیریت" برای خواص و بزرگان؛ و آزمونِ "تمکین، بصیرت و اطاعت" برای آندسته از صاحبان قلم، تریبون، رسانه، گروه، محفل که مدعایشان ولایتمداری است. آزمونی که امیدواریم نتیجه اش اثبات "بزرگواری و کرامت " ملت بزرگ ایران و تأمین منافع ملی کشور عزیزمان باشد.

مونا
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۳:۵۰
متاسفانه تشدید نابجا برای ابراز انزجار و نفرت چنان از کودکی در ما نهادینه شده که بعضا مانع شکل گیری بستر مناسب برای تفکر، تامل و اندیشیدن در مورد منافع ملی و آینده نگری می شود...در نظر بگیریم که دین اسلام دین رحمانیت است.. و باید بیشتر به شعارهای صدر اسلام نسبت به مشرکین توجه کنیم. (146682)
عباس زارعى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۳:۵۳
آمريكا از ما عصبانى نباش و مراقب خودت باش
بوس بوس
[ پلاكارد هاى ١٣ آبان ٩٢] (146685)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۲
امریکا بیشتر از این جلو نیا که یهو دیدی اوف شدیها! (146882)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۴۴
جوگيري بالاتر از اين ؟
اين كامنت ها هيچ فرقي با كيهان و رجانيوز ندارن
واست متاسفم (146892)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۰۶
13 آبان بدون مرگ بر کشوری خیلی باحال میشه حتما دیدنیه (146695)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۱۷
این شعار باید جایگزین شود :مرگ بر استکبار مرگ بر استعمار مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسرائیل. (146770)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۵
عالیه!ببینم شعار قبلیه رو تو ننوشته بودی؟ (146967)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۲۱
اصلا مگه نمی شه شعار ندیم؟! 34 سال شعار دادیم از این به بعد بدون شعار زندگی رو تجربه کنیم ببینیم زندگی بدون شعار و بدون مرگ بر چجوریه! (147046)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۰۸
شعار دادیم کارمون به اینجا کشید بهتره دمی هم در پی شعور باشیم شاید مشکلاتمون کمتر بشه (147080)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۲
نه بابا شعار بدیم " آمریکا آمریکا تنکس ز تک زنگ تو " (146840)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۰۹
آنچه را برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید....... . (146696)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۰۲
به نظرت اونام مثل ما فکر میکنن!؟ (147041)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۰
بزرگان قوم به فکر منافع ملی باشند . صدای شکسته شدن استخوانهای مردم از شدت تورم به گوش میرسد (146697)
ج.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۳۵
چنانچه مراسم 13 آبان هدایت شده نباشد و شعارها و اقدامات بصورت خود جوش انجام پذیرد بدیهی است نتیجه، انعکاس مجدد خواست عموم مردم شبیه انتخابات خواهد بود. در ضمن چون این روز «روزمبارزه با استکبار جهانی» است اگر استکباری باشد باید برگزار شود و اگر اسکتباری وجود ندارد موضوعیت خود را از دست خواهد داد. (146719)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۴
فعلا هم اقای استکبار زنده است هم خانم ابتکار مشغول کار هستند! (146885)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴
گروهی در فضای مجازی تبلیغ میکنند به بهانه حمایت از سیاست خارجی دولت در روز 13 ابان راهپیمایی کنند اینها اگر بخواهند در انروز چنین کاری بکنند فقط برای صدا و سیما و شریعتمداری کیهان و تندروها خوراک تهیه میکنند چون این راهپیمایی مصادره خواهد شد پس هشیار باشید در دام تندروها نیوفتید یکی از دیپلماتهای وزارت خارجه امریکا با مصاحبه با صدای امریکا گفت:ما منتظریم ببینیم در روز 13 ابان دولت ایران دوباره تظاهراتی برعلیه سازماندهی خواهد کرد یا نه (146735)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۰۲
اتفاقا آقايوني كه منافعشون به خطر افتاده امسال احتمالا حركات تحريك آميز و منزجر كننده شون رو بيشتر مي كنن. (146747)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۱۰
زمانی که در مدرسه ما را به این مراسم مسبردند. تنها در کنارهم بودن آن برای ما جذاب بود. و چیزی از شعارها و رفتارهای آن نمی فهمیدیم. (146760)
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۳۱
آيا روزي خواهد رسيد كه نظير 202 كشور عضو سازمان ملل ، در ايران نيز منافع ملي اولويت شماره يك تمامي احزاب و جناحهاي سياسي باشد؟ (146784)
محمدرضا میسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۴۶
«ما آماده ایم که ببخشیم، بی آنکه لازم باشد فراموش کنیم»

به شرط اینکه اوباما وقتی از ما عذرخواهی کرد، به خاطر ترافیک نیویورک نباشه!
تحقیر آمیز بود. نه؟ (146798)
یدالله ب
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۷
فعلاً یکبار بخاطر 28 مرداد 1320 رسماً توسط خانم مادلین آلبرایت از ما عذرخواهی شده ... و اگر قرار بر رفع مخاصمه و تنش زدایی باشه فقط قرار نیست که یکطرفه عذرخواهی بشه. اول باید از ممانعت از آتش زدن پرچم شروع کنیم و شعارهای مرگ بر را از شعارهای رسمی که از طریق نهادهای دولتی و حاکمیتی (مثل سازمان تبلیغات اسلامی که زیر مجموعه وزارت ارشاد است) ، دیکته میشوند حذف کنیم. ... تعامل از ریشه تفاعل است و باید دوطرفه باشد. (146927)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۲۴
شما یک دور دیگه تاریخ رو بخون بعد اینجور نظرها در حد یک ابر استراتژیست بده! 28 مرداد 1332 برابر 1953 (147005)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۲۵
احتمالا ما هم فقط نباید بخاطر شعار مرگ بر امریکا و اتش زدن پرچم عزر خواهی کنیم بلکه بخاطر گروگانگیری و چند مورد دیگر هم باید عزر خواهی کنیم (147007)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۳۰
اون گرو گانگیری بابت برنامه ریزی برای کدتا بوده! همین مونده از این بابت ما! عذر خواهی کنیم! حصله ندارم وگرنه همه اون چیزهایی که باید از ما عذز بخوانو واست لیست میکردم (147092)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۵۷
آقایون همین تلویزیون که رییس آن منتخب رهبری هستند ازمراسم برائت ازمشرکین
به اندازه چند ثانیه شعارپخش کرد بابادرسطح سران تصمیم عاقلانه گرفته شده
اینقدر13آبان رومثل سالهای قبل نبینید درسیاست بایدپویا عمل کرد نه متحجرانه
پس صلاح مملکت رابه اعتیاد گذشته نفروشیم بیایید برای بردشمن مملکت رابسازیم
نه اینکه ملک دشمن راخراب کنیم (146807)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۰۰
نتانیاهو و لابی صهیونیستی، برای اقناع جامعه جهانی به حفظ تهریمهای ظالمانه علیه ایران؛ نیاز به خوراک رسانه ای ناشی از اشتباه تاکتیکی عوامل بی بصیرت در ایران دارد.
مسلما حرکات و سخنان تحریک آمیز، مصداق عینی ((آب در آسیاب دشمن ریختن)) بوده و نتیجه ای جز عدم تحقق حماسه اقتصادی و بی اعتمادی و ناامیدی مردم نسبت به مسئولین، در پی نخواهد داشت. (146811)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۰۹
فکر کنم امسال عکس زن اوباما رو بیارن بیرون. . . . (146817)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۳۰
زنده باد ایران . زنده باد صلح و دوستی. (146827)
مهرای ساغشکی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۳۴
با تاسف فرزندان پهلوانان زابل، آنان که حافظ ایران زمین بوده اند، مورد نژادپرستی/راسیسم گروهی هموطن ناجوانمرد قرا گرفته اند!
http://ramu.blogsky.com/1392/07/22/post-106

همه ایران زابلستان است و زابلی و سیستانی مثل هر ایرانی دیگر هر جای کشور دلش بخواهد میتواند زندگی کند (146833)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۳۷
اگر تعقل شکل بگیره این روز را به عنوان روز دانش آموز میشود جشن گرفت با در دست داشتن پرچم ایران .می پرسم اگر آمریکا به جای ابراز تاسف بخاطر 28 مرداد پرچم مارا آتش بزند چه حسی خواهیم داشت ؟یا اگر گروهی از مردم آمریکا روز اشغال سفارت امریکا مرگ بر ایران بگویند چه عکس العملی نشان خواهیم داد؟پس بیشتر بیاندیشیم. (146834)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۹
مشکل اینه که نون بعضیها (که اتفاقا زورشون هم زیاده تو این مملکت) در تحریم و انزوای کشورمونه. مگر رهبری جلوی اینها رو بگیره اگر نه از هرسال بدترش می کنند. (146846)
س.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۵۲
این مهم نیاز به اراده ی ملی و درایت حاکمان داره. باید قدم های حساب شده برداشت تا کمین کرده های ایران عزیز رو کیش و مات کرد.
شعار کافیه وقت عمل شده
به عمل کار برآید به سخندانی نیست (146848)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۵۴
مطمئن باشید خودعمار پندارها همانند قبل وکاملاخودجوش واز جیب خود !!!مراسم باشکوهی را ترتیب خواهند داد وکسی هم جلودارشان نخواهد بود. . . . (146850)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۵۷
توهین به مقدسات یک کشور از نظر اسلام کار درستی نیست !
ولی کسانی که منافعشان به خطر افتاده از این روز برای بازگشتشون و نابودی زحمات دکتر روحانی و دکتر ظریف استفاده می کنند! (146855)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۰۰
درود بر شما ، سخن به حقی است ، هیچگاه با آتش زدن پرچم کشوری دیگر موافق نبوده ام ، تاریخ نشان میدهد که حتی کشورهایی که با هم در جنگ (نه از نوع نرم آن) بوده اند هم کمتر به اینکار مبادرت کرده اند !
شاد باشید (146857)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۰۲
این همه سال این شعار گفته شد ، واقعا با عقل و منطق من یکی که جور در نمیاد.
اسلام از صلح حرف زده نه از جنگ.
تو نماز جمعه ها این همه مدت شاهد بودیم‌که نماز خونده میشد بعدش همه یک صدا مرگ بر امریکا...
که چی بشه؟!!!!!
با این شعار امریکه میمیره؟؟ نابود میشه؟؟ این همه این شعار و گفتید چی شد بلاخره؟؟
کی ضرر کرد ما یا اونا؟؟؟
قرار نیست که همه مردم تاوان اشتباه عده ای بی منطق رو بدیم. (146859)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۰۲
کاملاً با نویسنده محترم موافق هستم ولی افراطیون داخل و خارج احتمالاً چنین اجازه ای نخواهند داد ولی باز هم نا امید نیستم. شاید یک روز اعتدالیون موفق شوند. (146860)
مسعود
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۶
نماز که مظهر مهر و بخشش و لطافت در برابر خداست. ما بلافاصله بعد از نماز جماعت آرزوی مرگ می کنیم مرگ بر .... مرگ بر..... مگر ائمه ما برای دشمنانشون آرزوی رحمت نمی کردند ما کجای دین اسلام ایستاده ایم!!!!!!! (146886)
م ح س ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۴۹
ای بابا همه چی تقصیر خودمون حالا دسته یه عده با اتوبوس و ساندیس و سازماندهی شده میان اما اخه یه عده هم الکی فقط برای گشت و گذار می افتن با این عده و شعار مرگ بر... می دن خجالت هم نمی کشن اقایون جای این حرفا بیایید بیرون یه دسستون پرچم ایران یه دستتون هم پرچم امریکا رو پیشونیتون بزنید صلح (146894)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۴۹
دیگه واقعا ملت ... بابا دیگه کمرمون شکست به خدای احد و واحد قسم (146896)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۵۸
به مسئولین پیشنهاد می شود روز 13 آبان با دعوت از آقای هاشمی رفسنجانی در مراسمی به همین مناسبت موجب حضور ترکیبی از جمعیت را فراهم سازند که به دولت جدید رای داده اندیعنی اکثریت جامعه، که بدین ترتیب فضای مناسب برای سخنرانی حکمت آمیز ایشان برای تغییرنگرش و شعارها ی این روزفراهم آید.و این تهدید را به فرصت تبدیل سازیم. (146943)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۲۸
همین حضور کافیه که صدا و سیما فیلمبرداری کنه و بگه امت همیشه در صحنه باز هم نفرت خود را از امریکا اعلام کردند برادر من در دام نیوفتید (147011)
محراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۰۲
مگه قراره حضور نداشته باشیم؟
باید حضور داشته باشیم ولی مسئولان طوری مدیریت کنند که پرچم آتش زدن و شعارهای «مرگ بر» تبدیل به شعارهایی مطالبه محور شود. و دنیا تفاوت این 13 آبان با سالگردهای قبلی را دقیقاً متوجه شود. (147040)
ج.ق
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۰۰
چه خوب می شد اگر در راهپیماییها شعار مرگ بر... بکلی فراموش می شد و به جای آن از شعارهای مثبت مانند درود بر... سلام بر.. استفاده می شد. شعار مرگ متعلق به شرایط مخاصمه است. چرا ما باید همیشه خود را در حالت جنگ ببینیم. در این 34 سال از جنگ جه خیری دیده ایم؟ بیایید مدتی صلح و دوستی را تجربه کنیم شاید دستاوردهای آن برای ملت بهتر باشد. مگر قرآن نفرموده است: الصلح خیر؟ درود بر صلح و آشتی سلام بر دوستی! (146945)
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۵۷
سلام
والا دیروز تو شبکه 2اخبار8:30 دیدم و شنیدم که وقتی آیت الله خمینی سخنرانیش تموم شد سیل شعار های بسیار رسید به مرگ بر منافقین و صدام...اونموقع ایجاب میکرد که اون شعارو بدن...حتی بعد از آتش بس و صلح و رفت و آمد ایرانیان به عراق دیگه این شعارو ندیدیم و نشنیدیم..این یعنی چی یعنی اینکه آدم باید سیاستشو بروز کنه و با زمانه حرکت کنه (147033)
+A
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۱۶
با سلام، مطلب کاملا منطقی و مفیدی بود. به نظر من، شعارها و رفتارهای این سال تظاهرکنندگان 13 آبان بستگی زیاد به نتایج اولیه مذاکرات 5+1 در روز سه شنبه داره. با این حال، جریانهای معلوم الحالی که وجود و حیاتشان با دشمن تراشی و بحران آفرینی گره خورده، سعی خواهند کرد به صورت فعال با بدترین شکل ممکن در رفتارها و شعارها، تصویری متفاوت و بدور از واقعیت را به جهان مخابره نمایند تا مردم ایران در جهان به عنوان ملت ستیزه جو معرفی بشه. جریانهای افراطی داخل و خارج، هم اکنون بیشترین قرابت رو در تاکتیکها و رفتارها دارن، چون از ناحیه این دشمنیها، بیشترین سودها را عاید خود میکنند.
اما انتشار بموقع این مقاله و مدت زمان باقیمانده تا مراسم 13 آبان میتونه افکار عمومی صلح طلب و عزت مدار رو به اتخاذ تصمیمات و روشهای خلاقانه جهت تنویر افکار عمومی هدایت کنه. بهتره خوانندگان محترم در این خصوص، پیشنهادات و نظرات خود را بیان نمایند. به نظر من تشکیل پیجهایی با عنوان دوستی آمریکا و ایران ابتداً در فضاهای مجازی (از قبیل فیسبوک و ...) میتونه قدم هرچند کوچک در این زمینه باشه. (147084)
مرغ شباهنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۴۳
به نظر می آید مشکل دولت جدید در داخل بیشتر از خارج است.انرژی که دولت صرف بهبود روابط خارجی و به تبع آن رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و ... می کند در قیاس با معاندان تعالی ایران در داخل مرزها ناچیز می نماید.با گذشت چند ماه از اغاز دولت تدبیر و امید متاسفانه با وجود حمایتهای قاطعانه بزرگان نظام از حرکت مدبرانه دکتر روحانی و همراهانشان برخی کاسه ی داغ تر از آش شده و با کج اندیشی می خواهند باز سایه شوم دشمنی و کینه را بر این سرزمین بیاندازند.اما به یاری پروردگار و تدبیر دلسوزان و با تکیه بر شعور و آگاهی مردم این سرزمین آنها نیز هدایت خواهند شد. (147101)
آرش
Malaysia
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۵۹
از آنجا که منافع شخصی و گروهی عده ای فرصت طلب با سیاست تنش زدایی دولت جدید به خطر می افتد، و با توجه به نفوذ این عده در لایه های قدرت، راهپیمایی امسال با شعارهایی تند تر و پوشش رسانه ای پررنگتر برگزار خواهد شد، کسانی که در چنین راهپیمایی هایی شعار می دهند دوگروهند عده ای با برنامه ریزی و هدایت شده می آیند و اکثریتی هم مقلدانه شعارها را تکرار می کنند. . . . (147108)