به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۵۰۹۸۹
مسئول فجایع عراق و سوریه کیست؟

ظهور داعش نتيجه‌عدم‌دخالت در سوريه‌است

گروه بين‌الملل: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق، ظهور داعش در عراق و سوریه را ناشی از شکست سیاست های آمریکا در دوره اوباما دانست.
ظهور داعش نتيجه‌عدم‌دخالت در سوريه‌است
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هیلاری کلینتون در گفتگو با نشریه ˈآتلانتیکˈ بطور خاص از سیاست اوباما برای در حاشیه ماندن در جنگ سوریه به عنوان یکی از عوامل گشوده شدن راه برای داعش نام برد. وی افزود: کوتاهی دولت آمریکا در ایجاد یک نیروی معتبر از ميان كسانی كه بانيان اعتراضات علیه رژیم اسد بودند، یک خلاء بزرگ بر جا گذاشت و جهادیون داعش اکنون این خلاء را پر کرده اند.

هیلاری کلینتون که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود، یکی از طرفداران حمایت تسلیحاتی از ارتش آزاد سوریه (نظامیان جداشده از ارتش سوریه) بشمار می رفت که علیرغم موافقت فرانسه و انگلیس، با مخالفت اوباما روبرو گردید. کلینتون در گفتگو با آتلانتیک گفت که اوباما فاقد یک راهبرد مشخص برای برخورد با تهدید گروههای افراطی است.

این اظهارات کلینتون که نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است، ظاهرا تلاشی است برای فاصله گرفتن او از سیاست‌های اوباما، شبیه انتقادهای جمهوریخواهان که اوباما را متهم می کنند نتوانسته رهبری شایسته آمریکا را در خاورمیانه و اوکراین نشان دهد و ایجاد یک خلاء قدرت را در این مناطق ممکن ساخته است.