به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۶۴۰۲۹

جوان‌سپاه‌پوست آمريكايي دو پليس را كشت

گروه بين الملل: یک جوان ۲۸ ساله با شلیک گلوله دو مامور پلیس نیویورک را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.
اسماعیل عبدالله برینسلی
اسماعیل عبدالله برینسلی
شامگاه شنبه شب دو مامور پلیس در محله بروکلین نیویورک مورد اصابت گلوله یک فرد سیاهپوست قرار گرفته و کشته شدند. ضارب سپس با شلیک گلوله به ناحیه سر، خودکشی کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، هردو پلیس در خودروی ویژه گشت پلیس نشسته و درحال گشت‌زنی در محله بروکلین نیویورک بوده‌اند. ظاهرا انگیزه ضارب، انتقام‌گیری از پلیس به دلیل برخوردهای خشن با سیاهپوستان در چند ماه گذشته بوده است.

باراک اوباما در حالی که برای تعطیلات کریسمس در هاوایی به سر می‌برد از این حادثه باخبر شده است. ویلیام براتون، رئیس پلیس نیویورک در کنفرانس خبری خود درباره این حادثه گفته است: «هرچند ما هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات این حادثه نداریم اما آنچه مسلم است این است که این یک اعدام بوده. ماموران پلیس درست مانند یک اعدام هدف گلوله مستقیم قرار گرفته‌اند.»

گزارش العربيه
جوان سپاه پوست مسلمان آمریکایی یک روز پس از اینکه در شبکه انستگرام نوشت: «آن‌ها یکی از ما گرفتند، و ما دوتا از آن‌ها را خواهیم گرفت»، روز شنبه تهدید خود را عملی کرد و با شلیک گلوله دو مامور پلیس در منطقه بروکلین نیویورک در حالی که در خودرو نشسته بودند را با خونسردی به قتل رساند و سپس به سوی ایستگاه قطار فرار کرد. سپس با شلیک گلوله به ناحیه سر، خودکشی کرد. گفته می‌شود ظاهرا انتقام از خشونت پلیس با سیاه پوستان در ماه‌های اخیر انگیزه این فرد بوده است. بیل براتون، رئیس پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفته است که ضارب ۲۸ ساله با خونسردی کامل این دو پلیس را که در خودروی ویژه گشت پلیس نشسته و درحال گشت‌زنی در محله بروکلین نیویورک بوده‌اند به قتل رساند.

به گفته پلیس نیویورک اسماعیل هیچگونه سابقه‌ای یا ارتباطی با جریانهای تروریستی نداشته است. او از شهر «بالتیمور» که در ۳۰۰ کیلومتری نیویورک واقع شده به این شهر آمده و اقدام او ظاهرا با انگیزه انتقام‌گیری از پلیس به دلیل برخوردهای خشن با سیاهپوستان در چند ماه گذشته صورت گرفته است. براتون، افزود: «هرچند ما هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات این حادثه نداریم اما آنچه مسلم است این است که ضارب با خونسردی دو پلیس را کشت، ماموران پلیس درست مانند یک اعدام هدف گلوله مستقیم قرار گرفته‌اند».

روزنامه نیویورک دیلی نیز در گزارشی نوشت، که قاتل دو پلیس در منطقه «بدفورد ستویزان» قبلا در شبکه انستگرام به دوستان خود گفته بود که از پلیس به خاطر کشتن یک سیاه پوست انتقام خواهد گرفت. روزنامه نوشت او به گروهی انتقامجو که در شهر «بالتیمور» زندگی می‌کنند وابسته است. به گفته این روزنامه افراد این گروه همدیگر را به انتقام جویی تشویق می‌کنند. در همین حال مجله آمریکایی «فرونت پیج» روز یکشنبه نوشت: اسماعیل به زبان عربی هم آشنا بود او در تاریخ ۱۷ مارس در حساب فیس بوکش عکس سوره «انفال» و ترجمه انگلیسی آن را نیز منتشر کرده بود.

بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از احتمال ارتباط این قتل با خشم روزافزون مردم آمریکا از عملکرد پلیس در برابر سیاهپوستان غیر مسلح سخن گفته‌اند. فرد قاتل در آخرین پست خود در توئی‌تر نوشته است: «آن‌ها دوتا از ما را کشتند حالا ما هم دوتا از آن‌ها را به درک می‌فرستیم.» این جمله اسماعیل در انستگرام با هشتگ «اریک گارنر و مایکل براون» منتشر شده است. این نام‌ها متعلق به دو سیاهپوست غیرمسلحی است که چند وقت پیش توسط پلیس آمریکا کشته شدند. به گفته برخی از رسانه‌های آمریکایی به نقل از بیل دی پلاسیو، شهردار نیویورک، قاتل دو پلیس روز قبل از حادثه در ایالت مریلند، دوست دخترش را با شلیک گلوله به شدت زخمی کرده و سپس به سمت نیویورک حرکت کرده است.