به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۶۴۴۸۹
دولت هتاكان را می بخشد، از ملت عذرخواهی كنند

تخلف‌سازی علیه دولت کلید خورده است

گروه سیاسی: امروز تیتر یك صفحه نخست یكی از روزنامه‌های جریان اصولگرایی، حمله به دولت از زبان احمد توكلی نماینده مجلس است. باز هم این روزنامه و اتاق فكر پشت آن، سعی در بحران‌سازی و نشان دادن زیر پا گذاشتن قانون از سوی دولت تدبیر و امید بود اما در این میان حضور محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در برنامه خبری صبح شنبه در شبكه خبر سیما، نقشه‌های این طیف را بر باد داد.
تخلف‌سازی علیه دولت کلید خورده است
هفته پیش ساكنان ساختمان میرزای شیرزای (طیف هما) به روسای خود در ولنجك (مدیران اسبق) قول تغییر فضای رسانه ای علیه تخلفات و اختلاس های مالی افشا شده دوساله اخیر از تیتر یك روزنامه ها و خبرگزاری ها را داده بودند. اینگونه بودكه برخی مدیران ارشد و البته اسبق اجرایی كشور شروع به خودنمایی كردند، اما همچنان از واكنش جامعه می‌ترسیدند و بر همین اساس بود كه ترجیح دادند برای شروع به یكی از روستاهای كم جمعیت بروند. پرو‍ژه تخلف سازی علیه دولت تدبیر و امید آغاز و طبق معمول تیر اول به سوی هاشمی شلیك شد؛ كسی كه در دولت‌های اصولگرای نهم ودهم بدون ارائه سند، متهم به فساد و تخلف شد و خوراك تبلیغاتی مناظره آقایان بود.

شعارهایی كه اندكی پیشتر روز دانشجو در مشهد و ورامین قبل از سخنرانی دختر آیت‌الله داده شد، بیشتر اقتصادی و در مورد فساد بود؛ در صورتیكه معمولا تنظیم كنندگان «خودجوش» این شعارها معمولاً از ادبیات فتنه، حمایت از آمریكا و ارتباط با انگلیس استفاده می كردند. همزمان، دولت اصلاحات نیز مورد نوازشی همسو با جریانات فوق الذكر قرار گرفت؛ نعمت زاده به نمایندگی از این دولت مورد حملات واقع شد و جریان شركت دارویی و میزان دارایی های او و حضورش در هیئت مدیره شركت های پتروشیمی، تبدیل به بحث روز شد. البته این حركت هم به دلیل نبود وجه عمومی وتخلف دولتی به طور كلی از روند رسانه ای خارج شد تا اینكه نوبت به تیر آخر رسید: بحث برداشت 4 میلیارد دلاری مطرح شد.

گویا بناست با مطرح كردن این به ظاهر تخلف در اول هفته و درست در زمانی كه قرار است بودجه بررسی شود و آنهم از زبان رئیس مركز پژوهش های مجموعه ای رسمی، بار دیگر همانند جریان رای اعتماد به وزرای علوم، وزن‌كشی سیاسی خود را به رخ بكشد. پایداری‌چی‌ها به همراه اصول گرایان در صحن مجلس خود را آماده جریان سازی می كردند اما ناگهان از جایی كه انتظار نداشتند، ضربه خوردند: صدا و سیما. در حالیكه روز شنبه همزمان با آغاز پروژه تخلف سازی دولت عامدانه یا سهوا از سوی یك برنامه تلویزیونی سخنگوی دولت دعوت می شود و مجری جدید و جوان برنامه مشخصا در این خصوص سوال می كند، در هیچ كجای برنامه ریزی این اتاق فكر امحای تخلفات افشا شده مقامات پیشین و پرونده سازی برای مدیران كنونی نبود. جالب آنكه این بار نوبخت در جواب مجری، كمی ادبیات خود را عوض كرد ودیگر شبیه آن بیزینس من (تاجر) همیشگی كه احتیاط را سر لوحه كارهای خود قرار می دهد، نبود.

وی گفت: این آقایان گویا نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی را فراموش كرده اند. آخر چطور امكان دارد دولت بدون اخذ مجوز از این صندوق، برداشت كند؟ در صورتی كه از همین مجلس چند نفر عضو هیئت مدیره هستند. سخنگوی دولت تصریح كرد: از نهادهای قضایی نیز افرادی عضو هستند؛ پس چطور امكان دارد دولت بتواند بدون اجازه و بدون اطلاع این نهادها، از این صندوق پول برداشت كند.

نوبخت افزود: ما این مقدار را در اسفندماه هزینه كردیم. این مبلغ را از فروش نفت خود تامین كردیم، معادل ریالی آن را از بانك مركزی گرفتیم و مطابق معمول سهم 14 در صدی سرمایه گذاری نفت را دادیم. 2 درصد هم كه از دولت قبل به عنوان عیدانه تعهدش طبق معمول به عهده دولت جدید بود را هم پرداخت كردیم و مابقی را نیز صرف هزینه های عمرانی كردیم.

این مقام دولت یازدهم تأكید كرد: ما هر موقع كه خواستیم مجوز برداشت را از این صندوق دریافت كرده ایم، همانطور كه با مجوز مقام معظم رهبری مبلغ 2 میلیارد دلار برای آبهای مرزی برداشت كردیم. وی یادآورشد: من به واقع نمی دانم هدف این افراد از مطرح كردن چنین مسایلی آنهم درست در این زمان كه ما تحت فشارهای خارجی هستیم، چیست. انشالله كه این افراد نمی دانند عواقب صحبت های بدون مدركشان چیست كه اگر مدرك داشته باشند، من خوشحال می شوم در حضور رسانه ها مدارك خود را ارائه كنند و ما هم بالطبع مدارك خودمان را ارائه كنیم تا حقایق معلوم شود. سخنگوی دولت ادامه داد: كسانی كه این صحبت‌ها را مطرح كرده اند، باید از دولت و ملت معذرت خواهی كنند. با شناختی كه من از دولت دارم، می دانم كه دولت آنها را می بخشد اما مردم را نمی دانم.
مرجع : ایلنا

بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۷
این آقای توکلی رو آخر ما نشناختیم!!!! (272636)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۲۱
سلام ،
اقای توکلی،همان است که اول انقلاب وزیر کار و امور اجتماعی بود، و تلاش بسیاری کرد که بیمه کارگران را قطع کند، بازنشستگی را ریشه کن کند و حتی از اسم کارگر وحشت داشت و میگفت این اسم باید تغییر کند و بشود " کارپذیر " و تا موقعی که کار میکند میتواند دستمزد یگیرد،و پس از،ازکار افتادگی،از سازمانهای خیریه و صدقه جات و کمیته امداد،به او کمک کنند! این است Mr. Tavakoli . خدا پشت و پناه ما کارگرها بود،که کار دست میر حسین افتاد. (272754)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۷
کور خواندند که دزدیهای خود را به گردن دیگران بیاندازند. (272637)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۲۱
تشکر از اقای نوبخت وسیمای جمهوری اسلامی که جواب جوسازی ها را دادند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد (272643)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۳۷
دلار3660 اینکه دیگه توهم نیست (272649)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۱۱
ببین زمان احمدی نژاد نفت بود 140 دلار قیمت دلار از 900 به 4000 رساند ان هم تو ی یک ماه اما زمان روحانی نفت شد 50 دلار یعنی حدوداً یک سوم زمان احمدی نژاد ولی تنها 20% دلار گران شد. اگر فکر کردید با این نطق ها مخ مردم را بزنی و مردم به احمدی نژاد رای بدهند سخت در اشتباهی مردم میدانند که روحانی توی چه وضعیتی است (272772)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۱۵
وفاداری توی شرایط سخت مشخص میشد. ما باید بدانیم که روحانی واقعاً توی شرایط سخت هست مجلس قوه قضایه صدا وسیما سپاه بسیج و کاسبان تحریم بگیر تا توطئه نفتی عربستان . واقعاً نباید روحانی را تنها بگذاریم همین (272774)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۲۰
اون که نتیجه کاغذپاره های دولت قبله. (272780)
گرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۴۶
ند انستیم توکلی دو چهره هستش (272689)
هدایت اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۴۱
این جناب نوکلی با همین مواضع دو پهلو و مبهمش همیشه سعی در مطرح کردن خودش داشته است و این هم ادامه همان سناریوهای قبلیش است . خداوندا نعمت صداقت و پاکی را از ما دریغ مگردان . (272727)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۴۳
چرا اصلاحات دوست داره بگه تمام کاراش قانونیه در صورتی که تمام مدارک بی قانونی هاشون وجود داره... (272760)
----
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۲۲
ازادی بیان خوب است ولی نه تخریب گری (272781)
محمود امیرخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۵۳
کسانی که در دولت قبل چشمشان را به روی همه تخلفات بسته بودند حالا برای اقدامات قانونی دولت اقای روحانی حرف بدون سند و مدرک می زنند و از روزنامه ها و سایت های ساخته شده با پول های ... پخش می کنند (272830)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۳:۲۵
توکلی نه سیاسی است و نه اقتصادی و نه اجتماعی و مردمی، توکلی یک شکل دارد خودش و خانواده اش. ضمنا"رانت راه اندازی رونامه ای را گرفت و در لندن خرج تحصیل خودش و خانواده اش فرمود. (272921)