به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۵۸۵۲
کدام قسمت پوشش من غیر اسلامی و غیرقانونی بوده؟

نامه‌ به‌‌ وزيركشور درمورد‌ نحوه‌ برخورد با‌ زنان

گروه سياسي: در پی بازداشت نرگس محمدی، که شنبه‌ شب گذشته به بهانه پوشش او در مقابل برج ميلاد صورت گرفت، این فعال حقوق زنان نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر کشور منتشر کرد و خواستار ممانعت او از تداوم این رفتارها با زنان ایرانی شد. متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
نامه‌ به‌‌ وزيركشور درمورد‌ نحوه‌ برخورد با‌ زنان
جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم وزارت کشور
با سلام

آنچه موجب شد این نامه را در چنین شرایطی برای جنابعالی بنویسم اتفاقی است که عصر روز شنبه برای من افتاد و بلافاصله در بعضی سایت‌هاي داخلی و حکومتی با انتشار تصویربازتاب پیدا کرد. روز یکشنبه مورخ ۱۷/۶/۹۲ ابتدا سایت خبری ایسنا و بعد خبر آنلاین و…با درج یک خبر و چند عکس تحت عنوان مبارزه با بد پوششی، عکس تعدادی از بانوان ایرانی را در مقابل ماموران، به نمایش گذاشته بود. در این ۲۰ عکس ۵ عکس از من نیز به چشم مي‌خورد. جریان از این قرار بود:

عصر روز شنبه ۱۶ شهریور به همراه فرزندانم علی و کیانا برای شرکت در یک برنامه فرهنگی – اجتماعی با عنوان دختران نور و آفتاب راهی برج میلاد شدم. برنامه قرار بود در تالار سعدی برگزار شود. جلوی در تالار سعدی چند خانم با پوشش چادر مشکی و چند نفر نیروی انتظامی ایستاده بودند. آدرس تالار را پرسیدم یکی شان سالن را با دست نشان داد ولی مانع ورودم شد. دلیلش را پرسیدم. جواب داد مشکل حجاب دارید. از تعجب خنده ام گرفت.

نگاهی به سراپای خودم انداختم. روسری سبز بزرگی که نه تنها موهای سرم بلکه شانه هایم را پوشانده و مانتوی بلند و نسبتا گشادی که روی دامن مشکی ام افتاده و حد اقل یک وجب تا زیر زانوهایم را گرفته و جوراب شلواری ضخیم وسیاهی که تمام پاهایم را پوشانده است. شاید اگرکسی از پایین و با دقت نگاه مي‌کرد مثلا یک وجب و نصفی از پاهایم که داخل کفش و جوراب ضخیم سیاه رنگ بود، دیده میشد. بالاخره تمام نقاط بدنم پوشیده بود. سعی کردم با گفت و گو و با استدلال و صحبت منطقی قانعشان کنم که کارشان درست نیست و تجدیدنظر کنند، اما آنها نه تنها حاضر نبودند کوچکترین اعتنایی بکنند بلکه هر بار یکی از مردان انتظامی چکمه‌پوش با قدرت تهدید مي‌کرد که “راتو بکش برو وگرنه بازداشتت مي‌کنیم.”

از یکی از مردان انتظامی پرسیدم: آقا آیا قسمتی از بدنم پیداست یا لباسم تنگ است یا مانتوام کوتاه است یا روسری ام کوتاه است و موهایم را نپوشانده. گفت نه اما ما نمي‌گذاریم وارد سالن شوی و من که از این رفتارشان مبهوت بودم بحث را ادامه دادم تا بالاخره متوجه شوند که این برخورد زورگویی است و دلیل منطقی ندارد. البته حاصلی نداشت. یکی از آقایان جلو آمد و گفت حجاب شما مشکل دارد گفتم این حجاب چیست که من ندارم یا مشکل دارم آنهم مشکلی که مانع ورود من به سالن شده است. پسر جوانی که با ماموران بود و یک دوربین هم داشت در مقام یک کارشناس زبده و تیز بین جلو آمد و گفت جوراب ساپورت غیر قانونی است.

از شنیدن کلمه قانون هم خنده‌ام گرفت و هم گریه‌ام. گفتم برادر من این جورابی که من پوشیدم و نمي‌دانم اسمش چیست و ماشاالله شما واردتری، ضخیم‌ترین جوراب موجود در جهان و بازار ایران است. خوب مشکل چیست؟ گفت: من نمی‌دانم غیرقانونی است. گفتم ببخشید این قانون کجا وضع شد و چگونه به مردم اطلاع دادید که امروز با ما این برخورد را مي‌کنید؟ ایشان به همراه سایر مردان تاکید کردند که قانون است و اعلام هم شده.

خانم فخرالسادات محتشمی پور را دیدم که به سمت ما مي‌آیند. از ماموران سوال کرد چه مشکلی پیش آمده و چرا مهمان‌هاي این مراسم را اذیت مي‌کنند. بدون پاسخ قانع کننده و حتی محترمانه فقط راه را سد کرده بودند که ما نمي‌گذاریم این خانم وارد سالن شود. علی و کیانا کاملا عصبی شده بودند و نگران و مضطرب ماموران را نگاه مي‌کردند. علی دست کیانا را گرفته بود و هر جا که مرا میبردند او هم مي‌آمد. یکی از خانم‌ها کلمات نامناسب و لحن توهین آمیزی داشت. هر ۴ نفر بسیار جوان بودند و بیش از ۳۰ سال نداشتند و متاسفانه برخورد محترمانه و.... نداشتند. یکی از آنها جورابش خیلی نازک بود و وقتی خانم محتشمی پور سوال کردند که جوراب نازک ماموران اشکالی ندارد، صداها بلند شد.

یکی از ماموران گفت خانم شما باید از اینجا بروید اگر شما وارد سالن شوید برای ما مشکل پیش مي‌آید و ما باید پاسخ بدهیم. اعتراض آرام و طلب دلیل و استدلال ما راه به جایی نبرد. در این معرکه ۴ نفر عکاس تا مي‌توانستند از ما از زوایای مختلف عکس گرفتند.خانم محتشمی پور اعتراض کردند که چرا انقدر عکس مي‌گیرید و این کار درست نیست ولی کوچکترین اعتنایی نکردند. یکی از ماموران دوربین را آنقدر نزدیک صورت من گرفته و مشغول عکس گرفتن بود که گویی در آتلیه عکاسی میکرد و این کار باعث اعتراض شدید من شد ولی موثر واقع نشد.

در این گفت و گوها یک مرتبه یکی از ماموران که گویا فرمانده‌شان بود و حتی حاضر نبود در مورد یک سوال هم توضیحی بدهد، فریاد زد دستگیرش کنید و ناگهان چند زن دست‌های من را از دو طرف کشیدند. من واقعا متحیر بودم. خوب چرا ماشین را نشانم نمی‌دادند تا خودم سوار شوم. واقعا این همه خشونت و داد و فریاد اصلا لازم نبود. چون هر بار تهدید مي‌کردند من با آرامش مي‌گفتم برویم تا بگویید ایراد لباس من چیست؟ به هر حال مامور با صدای بلند دستور میداد و خانم‌ها هم هر چه زور داشتند به کار گرفتند. احساس کردم دست‌هایم را مي‌خواهند از جا بکنند هر چه گفتم دلیلی ندارد آن قدر خشن و توهین‌آمیز برخورد کنید اما صدای من در مقابل داد آقایان اصلا شنیده نمي‌شد.

خانم محتشمی پور در حال توضیح نادرست بودن رفتار آقایان بود. کیانا و علی از ترس دستهای دوستم را چنگ زده بودند و جیغ میزدند. عکاس‌هاي محترم هم عکس می‌گرفتند و من متعجب از کار آنها بودم که این عکس‌ها را برای چه مي‌گیرند و غافل از این که دغدغه داران دین و ناموس مردم این عکس‌ها را شو و نمایش عمومی خواهند داد و اینگونه آمر به معروف و ناهی منکر خواهند شد و اسلام را به عنوان دین رحمت و عطوفت به نمایش خواهند گذاشت و کرامت واقعی انسان را که دستور موکد دین است نشان خواهند داد. بالاخره با فریاد ماموران که یکی دستور بازداشت مي‌داد وآن دیگری دستور دور شدن من و فرزندانم را، از محل دور شدیم. صدای زنانه اعتراض من و خانم محتشمی پور در مقابل فریاد تهدید آمیز بگیر و ببند مردانه گم شد و گام به گام از آن جماعت دور شدیم.

تصمیم گرفتم همان شب به خاطر خودم و کیانا و برای دختران نازنینم در ایران و اضطراب هایشان برای برخورداری از کمترین حق برای انتخاب پوشش نامه ای بنویسم، اما باز منصرف شدم. از وقایع روز شنبه شوکه شده بودم تا اینکه روز بعد چند تماس تلفنی از ایران و خارج داشتم که این عکس‌ها را چه کسی از شما منتشر کرده و چه شده و …؟

به سایت‌هايي که با آب و تاب عکس زنان ایران را به نمایش جهانی گذاشته بودند چند بار نگاه کردم. منظورشان را نمي‌فهمم. واقعا به چه منظور چنین مي‌کنند؟ کمین مي‌کنند و بدون اجازه زنان با حرمت این سرزمین از دختران جوان عکس مي‌گیرند و بدون اجازه این زنان عکس‌ها را منتشر مي‌کنند و چه با افتخار نام این عمل را مبارزه ماموران با بی حجابی مي‌نامند. بارها اعتراض کردم که عکس نگیرید کارتان درست نیست من با شما گفت و گو مي‌کنم و گفتم آقای مامور این آقایان چه کسانی هستند که پشت شما مي‌ایستند و آن قدر عکس مي‌گیرند و هر بار جواب مي‌دادند ماموران خودمان هستند البته یکی از ایشان یونیفرم هم بر تن داشتند.

زمانی که وانمود کردند بنده و خانم محتشمی را شناختند، از برخوردهایشان مي‌شد حدس زد که پس پرده چه بود و چه خواهد شد و اکنون با دیدن ۵ عکس از من و حتی خانم محتشمی‌پور با پوشش چادر می‌توان حد اقل قسمتی از ماجرا را متوجه شد. لابد این ۵ عکس در میان ۲۰ عکس، تصادفی و بدون هیچ برنامه و قصدی منتشر شده؟ شاید عکاسان مامور محترم برای معرفی بنده ناگزیر به استفاده از این عکس‌ها در موقعیت‌هاي متفاوت بودند؟ و شاید…

جناب آقای رحمانی فضلی

چنین برخوردی با زنان با حرمت ایران روا نیست و این نامه از سر ناچاری و در اعتراض به جسارت ماموران دربرخورد با زنان و دختران این سرزمین نوشته شده، شاید مانع تداوم آن گردید. همان زنانی که با رای و اراده خود در بزنگاههای تاریخ نقش مي‌آفرینند و جالب اینجاست که در ایام انتخابات و راهپیمایی‌ها شاهدیم که خبرنگاران با همان زنان با همان پوشش‌ها مصاحبه مي‌کنند و حتی مصاحبه هایشان در اخبار سراسری تلویزیون جمهوری اسلامی پخش مي‌شود.

آیا زنان با شعور ایران که در انتخابات‌هاي سرنوشت ساز مخاطب مردان حکومت قرار مي‌گیرند تا با رای خود سرنوشت سرزمینی را رقم زنند، نمي‌توانند لباس مناسب و در شان خود را تشخیص دهند و بر تن کنند و باید ماموری با گفتار،رفتار و تهدید آنچنانی دستور دهد شما بروید شلوار بپوشید و حتی اگر حجاب تان ایرادی ندارد اما ما تشخیص مي‌دهیم دامن و مانتو بلند با جوراب سیاه ضخیم غیر شرعی و قانونی است و حاضر به شنیدن صدای اعتراضی هم نباشند.

جناب آقای وزیر
۱- معیار پوشش قانونی چیست؟ و مردم از کجا باید بدانند ماموران در مورد معیار پوشش چگونه مي‌اندیشند؟ چرا که ماموران نواحی مختلف در مورد حجاب متفاوت مي‌اندیشند و عمل مي‌کنند و این معیارها امری سلیقه ای است.قانونی بودن لباس را چه مرجعی تعیین می‌کند و چگونه به مردم اعلام مي‌گردد؟
۲- ماموران تا چه حد مي‌توانند با مردم برخورد کنند؟ آیا قانون اجازه می‌دهد تا تعرض کلامی یا رفتاری یا برخورد خشن با زنان محترم جامعه داشته باشند؟
۳- آیا ماموران زن صرف اینکه محرمند و مشکل شرعی پیش نمي‌آید، مي‌توانند برخورد فیزیکی کنند؟
۴- آیا چاپ و انتشار تصویر زنان ایرانی در سایت‌ها و رسانه‌هاي عمومی به لحاظ قانونی و شرعی حلال است. آیا این اقدامات غیر قانونی و غیر شرعی به نیت دور کردن زنان از جامعه و خانه نشینی آنها نمي‌باشد؟ زیرا شاهدیم که مطالبات بر حق زنان و اعتراضات قانونی آنان چگونه پاسخ داده شده و از هر وسیله ای برای خاموش کردن صدای آنان و بیرون راندن آنها از اجتماع استفاده مي‌شود و چه بسا چنین برخوردهای غیرقانونی نیز در همین راستا طراحی و اجرا مي‌شود.

بنده مصرا تقاضا دارم جنابعالی به عنوان وزیر محترم کشور دستور بفرمایید تا به عنوان یکی از زنانی که مورد تعرض نا به جای ماموران قرار گرفته‌ام با همان پوشش که در برخی سایت‌ها وجود دارد در وزارت کشور حاضر شوم تا کارشناسان شما در این حوزه توضیح بفرمایند که کدام قسمت پوشش من غیر اسلامی و غیرقانونی بوده تا در صورت صحت بنده نیز متوجه شوم و در غیر این صورت حداقل ماموران محترم را توجیه بفرمایید. من اطلاع ندارم چنین برخوردی با بنده به چه دلیل بوده و چرا اینگونه مانع ورود من به سالن شدند که بر خلاف ادعایشان در سایت‌ها نه برای حضور در کنسرت بلکه برای حضور در یک برنامه فرهنگی – اجتماعی بوده، اما اگر چنین برخوردهایی تکرار گردد، شائبه غیر موجه بودن آن آشکار خواهد شد چرا که عمل نیت را فاش خواهد ساخت.
نرگس محمدی
۱۹ شهریور ۱۳۹۲

لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۴۱
خدا خیرتون بده خانم محمدی این حرف دل خیلی از خانمها بود.ما منتظر جواب جتاب آقای وزیر هستیم. (125515)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۵۵
به خاطر رنگ سبز بوده.این سری از مبارزه با بد حجابی کاملا سیاسی است..... (125695)
ایرانی2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۴۹
جالب همون سوریه که پول مملکتمون داره اونجا خرج میشه حجاب اجباری نیست ولی ایران.....از افغانستان بدتر شده (125813)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۴۷
متاسفم (125518)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۴۹
دیگه حرفی باقی نموند!ولی کو گوش شنوا. (125519)
maryam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۷
خانم محمدي با سلام و تشكر از شما به خاطر شجاعتتون شما حرف دل همه زنان ايراني را زديد حرفايي كه مثل يه بغض كهنه سالهاست توي قلبمون مونده و تابحال كسي جواب نداده . (125528)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۵
و همینطور بسیاری از مردان ایرانی (125602)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۲۰
متأسفانه فقط به اسم اسلام دارن این کارها رو میکنن. خودم شاهد بودم در مشهد مأموران مرد نیروی انتظامی زنانی که کمی اعتراض میکردند را دو دستی بغل میکردند و به زور داخل ماشین میانداختن!! مگه دست زدن به نامحرم گناه نیست!؟ (125530)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۰
من اينقدر از اين كارشون متنفرم كه حتي نتونستم متن رو تا اخر بخونم واقعا متاسفم ما به روحاني راي داديم كه باعث تغيير بشه اما مثل اينكه در بعضي موارد اقاي روحاني مي خواهد تغيير ايجاد كنه اونم كلا اقتصاد باب والله مردم مي خواهن اعصاب داشته باشن چه وضعي هستش اخه (125536)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۱
آدم می مونه چی باید بگه !!!!؟؟؟................. (125537)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۳
آفرین به خاطر نوشتن نامه .بیچاره با برخوردی که باهاش کردن انگار دزد بیت المال گیر آوردن (125538)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۵۵
با دزد بیت المال باید با ملایمت و اسلام رحمانی و عفو برخورد کرد!!! (126052)
هادی شهروئی اهواز
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۶
اقای روحانی چرا ج نمیدی؟یادت رفت حرفای قبل از انتخابات؟حالا دیگه...از پل گذشت زنان فراموش شدن؟ (125540)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۶
بی قانونی بیداد میکنه
حقوق شهروندی مثل یه رویاست
به اسم دین هرکاری که دوست دارن انجام میدن
متاسفم (125541)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۳
چی بگم . حرف حق جواب نداره. واقعا از چنین برخوردی متاسفم . (125542)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۵
با درود
از سایت بهار تشکر میکنیم که این نامه را منتشر کرد.
امیدوارم روزی این بی عدالتی و بی اخلاقی ها از کشور ما رخت بربندد. (125544)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۷
به نظر من نیروی انتظامی میخاد اقتدارشو به رخ بکشه وگرنه طی این چند سال با این برخوردا مشکل حجاب حل نشده و نمیشود............ (125546)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۵۲
بعضی ها از رئیس جمهور هم حساب نمی برند چه برسد به وزیر کشور. (125548)
سبز
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۵۴
خانم محمدی خیلی خوب نوشید حرفهای من را هم زدید من 46سال سن دارم بارها بااینکه پوشش کاملی دارم جلویم را گرفتند و خیلی بد و..... برخورد کردنند (125549)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۶
بعضی ها بعد از انتخابات 24 خرداد بدجوری بهشون فشار اومده..... (125554)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۶
حالا باز برید رای بدید ....ها (125555)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۸
من واقعا از این برخوردهامتاسف شدم (125559)
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۰۹
این برخوردهای توهین آمیز دیگه عادی شده من خودم شاهد بودم........در اهواز رو که بی دلیل به تعدادی خانم که در فصل سرما به جای روسری، کلاه پشمی سرکرده بودند و به هیچ عنوان موهایشان پیدا نبود بودم.... مامور بعد از اینکه نتوانست با هل و زور دختران را وارد خودرو ون نماید دو تا از دختران را بغل کرده و به داخل ون پرتاب کرد وقتی هم که اعتراض ما شاهدین ماجرا را مبنی بر اینکه چرا به دختر نامحرم دست میزنی شنید چند لفظ رکیک نثار ما نمود.
خدا را شاهد میگیرم تا مدتی پس از این واقعه من افسرده شده بودم و از خانه بیرون نمیامدم. (125560)
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۱
اینایی که منفی زدن یعنی چی ؟؟؟ یعنی میخوان بگن چنین اتفاقاتی نمی افته یا نیفتاده؟؟؟؟؟ ....... (125647)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۱۴
نامه ايشان كاملا منطقي است و اميد است كه ديگر چنين برخوردهايي صورت نگيرد. (125564)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۱۸
..... ما این همه شهید ندادیم که ماموری بدون دلیل مزاحم آرمش مردم شود.دست از سر این مردم بردارید.سوال من هم همینه واقعا چرا ؟از این کار ها چه سوذی می برید؟ (125566)
قاسم
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۵۵
شاید شهید دادیم که روسریها از سر برداشته بشه, مانتوها کوتاه بشه, شلوار ساپورت مد بشه آره؟ (126141)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۱۹
......چند سال پیش از عروسی فامیلی روستای نزدیک شهرمان برمیگشتیم و خانم من با همان لباس ایلیاتی و با حجاب پشت فرمان رانندگی میکرد به ایستگاه پلیس ورودی شهر که رسیدیم مامور به لباس خانم من گیر داد و وقتی علت را جویا شدیم گفت این لباس تحریک برانگیز است!!!!! چون رنگ زننده دارد!!!!!!! خلاصه همان شد که از همان روز خانمم مدام صحبت از هجرت از وطن با من میکنه.
یه جورایی واقعاً بهش حق میدم چون بحث کردن و قانع کردن این ماموران و بالاتر از آنان هیچ نتیجه ای که نداره برای آدم دردسرساز هم میشه. (125567)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۲۱
کشوری که در آن قانون برقرار نباشد و عده ای فراتر از قانون باشند بهتر از این نمی شود (125568)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۲۸
وقتی فعالان مدنی به این حداقل ها راضی میشوند و بدنبال ثابت کردن این هستند که حجابشان اسلامی بوده ........ از مردم عادی چه توقعی میتوان داشت............ (125570)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۳
باهات موافقم دوست فعالان ما باید ابتکار عمل رو بدست بگیرن ودنبال این باشن که این....توهینی که به شعور زنان میشه رو برطرف کنن که دیگه کسی بهشون نتونه دستور بده چی بپوشن.وگرنه چادر هم که بپوشی باز یک بهونه پیدا میکنن که زنان رو برگردونن به گوشه آشپزخونه (125715)
قاسم
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۵۹
چطور وقتی بعضی خانوما با وضع زننده ای که تو کشورهای غربی هم کمتر دیده میشه میان بیرون و باعث تحریک جوونای مردم میشن فعالان مدنی!!!خواب تشریف دارن .گناه جوونا چیه که باید با دیدن این صحنه ها به کارهای خلاف کشیده بشن؟فعالان مدنی لطفا جواب بدن. (126145)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۳۹
اون از وضع استخداميها كه همه با پارتي پارتي رفتن اب از اب تكون نخورد مثل هميشه علي موند وحوضش يعني خودم اينم از فرهنگ و اجتماع و سياست واقعا ديگه دارم مطمئن ميشم اميدي نيست اينجا ايرانه اخر خط همه شعارهاي دنيا (125573)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۵۰
اسلام در خطر است . این جمله ایی هست که خیلی ها برای برخورد با ناموس مردم استفاده می کننده و از گشت ارشاد حمایت می کنند . اما در واقعیت اسلام در خطر است اما نه بخاطر زنان جامعه بلکه به علت برخی کج اخلاقی مسئولین . با برخورد با ناموس مردم فقط دارید اسلام زدایی می کنید ... اگر ساپورت غیر قانونی هست چرا تو بازار هست ؟؟!! شما به جای حل مسئله می خواید صورت مسئله را حذف کنید ؟؟!! انقدر با غیرت ایرانی بازی نکنید .. شما باید فرهنگ سازی کنید . به جای برخورد بد با بد حجاب ها به حجاب دار ها شاخه گل بدید یا تسیهلات بدید .. یا حق (125578)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۹
درود برتوشیرزن که حرف دل ماجوانان روزدی.... (125594)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۱
درود بر منطق (125598)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۳
به نظر من اگر نوع پوشش زنان ایرانی به قول اونایی که میگن نقشه غرب برای تخریب فرهنگ ایران باشه که ما داریم با این نوع برخورد به اونا نشون میدیم موفق شدن !!! ما باید عوض اینکه به جون همدیگه بیفتیم به دشمنامون نشون بدیم دولت ما که با رای همین مردم پا گرفته به مدمش اعتماد داره و بر این باوره که ایرانی بهتر از هر کسی میدونه چیکار کنه ؟ چی بپوشه؟ کجا بره ؟ (125599)
صدف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۵
خانم محمدی حتمأ پیام من را بخوانید من شغل و موقعیت شما را نمیدانم اما اگر ساپورت ممنوع هم نشده باشد بدن نما است و تمام شکل ران و ماهیچه و اندام را نمایان میسازد و این جزء لباس بدن نما است و حکم آن را از مراجع بگیرید نمونه آن نوه امام تصویرش را دیده اید ظرافت بدنش توی ساپورت نمایان است. ضمنا من که عکستان را میبینم آرایش داشتید و موهایتان هم پیدا بود. حالا انصافأ خودتان قضاوت کنید. البته بدلیل این پافشاری شما مءموران این کار را کرده اند ولی درسته خیلی برخورد بدی بوده بخصوص در برابر پچه های معصومتان. (125603)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۶
مانتوش بلند بوده دامن هم روش پوشیده اینقدر مثل عربستانی ها متحجر وسلیقه ای نباشید (125630)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۶
يعني اينقدر به شعور مردان ايران زمين شك داريد ، مگه ما چشم به ناموس ديگران مي اندازيم كه مي كوييد بدن نما (125638)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۲۷
اصلا تو بگو کل موهاش بیرونه مگه اون وقتی کسی چادر پوشید گیر میده که تو بهش گیر میدی؟آیا آن خانوم نمی دونه چه واسش خوبه وتو بهتر میدونی؟ (125729)
مهنام
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۲۴
واقعا برات متاسفم تو اینقدر ...... که دیدن یه آرایش آزارت می ده. تو باید شخصیت ضعیف خودتو درست کنی.......... (125783)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۰۷
خُب در این صورت نیروی انتظامی باید اعلام کنه که معیار پوشش برای زنان همان معیار فقهی یعنی پوشاندن تمام بدن به جز گردی صورت و کف دستهاست. در حالی که فرمانده نیروی انتظامی بارها اعلام کرده ما به حجاب شرعی کاری نداریم! و زنان باید عرف جامعه رو رعایت کنن. و همین باعث سردرگمی شده که «عرف جامعه» از نظر مامورین انتظامی دقیقا چیه؟! (125830)
اسطوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۱۹
با این استدلال شما خانم عزیز باید بگم ک تمامی کشورهای دنیا بجز ایران(زیرا فقط در ایران حجاب اجبار است) در سراشیبی انحطاط و فساد هستند
ولی واقعیت حکایت دگری دارد حتا افغانستان هم وضعیت بهتری نسبت ب ما دارد
و دیگر اینکه این حرف شما توهین ب تمامی مردان ایران زمینه ک با دیدن ی پا ک با ساپورت پوشیده شده تحریک میشوند
بهتره کمی فکر کنید (125878)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۲۱
متولد62 هستم و از زمان قبل انقلاب چیزی ندیدم ولی خیلی شنیدم که با وجود آزاد بودن حجاب اوضاع خیلی بهتر از الان بود. . . . (125882)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۸
آقای وزیر، آقای رئیس جمهور، به خدا مدیونید اگر پیگیری نکنید، اینها میخوان به مردم بقبولانند که چیزی عوض نشده... بهشون نشوند بدید که اشتباه میکنند (125608)
جواد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۲۸
شرم اور است در زمان انتخابات ازاد ودر غیر انتخابات همه مشرک هستند خدا به این ملت با این مسولین رحم کندباعث شده که اکثرا از مسایل مهم دور شوند خددا عاقبت را به خیر کند (125609)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۳۸
چطور موقع رای دادن باشعوریم و کاری که میکنیم درسته ! موقع انتخاب پوشش نمیدونیم و اشتباه می کنیم؟!!!!!!!!!!!! (125615)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۲۵
آی گفتی؛ دمت گرم (125884)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۴۰
دکتر روحانی: من اجازه نخواهم داد ماموری بی نام و نشان در خیابان جلوی خانمی را بگیرد و از او بازخواست کند........ دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟؟؟؟ یعنی باید باور کنیم فریب خوردیم؟؟؟؟؟ (125616)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۴۴
سلام بر شما شیر زن
سر فرود می اورم
ای کاش تو کشور حداقل 100نفر حقشان رو می گرفتن اینجوری (125621)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۱
مامورین دیگه شورشودراوردن (125625)
فدایی رهبر
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۳
همه چیز آرومه.... فقط مشکل مملکت ما ایران حجاب خانم هاست....! (125628)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۴
این میراث یادگار به جا مانده احمدی نژاده که تا مدتها باید تاوانشو شیر زنان ایران امثال خانم محمدی باید پس دهند (125629)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۲
احمدی نژاد چه گناهی داره ما ایرانی ها دمدمی مزاجیم وقتی رئیس جمهور دیگه ای بیاد باز روحانی را مقصر همه بدبختیامون میدانیم ، مسئله حجاب تو کشور ما خیلی وقته بد شده این واقعیتیه که بدحجابها نمیخام بپذیرن (125714)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۲۸
میشه حجاب رو تعریف کنید ک ما بدونیم بد حجابی از نظر شما چیه؟
بنظر من حجاب باید تو نگاه آدم باشه چ زن و چ مرد فرقی نمیکنه
ن اینکه تو آسانسور با همکار خانمش......
تو رو جان جدت بلوک نکن (125888)
حسین راست گو
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۱:۵۸
با سلام به دوستان متاسفانه تا بوده همین بوده در ایران قوانین همیشه سلیقه ای اجرا میشه..... (125631)
امیر مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۰
اینگونه میشود که باید هجرت کرد (125633)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۱
واقعا چه قدر باید عده ای ضعیف باشن که با پوشش زنان تحریک بشن..... (125634)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۷
من یه روز برای خرید بیرون بودم میخواستم پارک کنم جایی پیدا نشد به همسرم گفتم پیاده شو تا خرید کنی من دور می زنم سوارت میکنم وقتی برگشتم سوارش کنم ماشین گشت ایستاده بود منو صدا کرد خانم کی باشند من هم چون ناراحت شدم گفتم مگه باید کی باشن گفت مدرک داری گفتم مگه قراره هرقت با خانواده بیرون برویم با سند ازدواج برویم چون یدگه حرفی برای گفتن نداشت گفت توی ایستگاه تاکسی چرا می ایستی گفتم این اخطار جزء وظایف شما نیست وبه پلیس راهنمایی مربوطه چون جواب منطقی نداشت گفت برو خیلی زبون دازی میکنی.این رفتار آمرین منکر است باید فرهنگ سازی بیشتری در جامعه شود. (125640)
جواد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۰۹
اون خانومها فکر میکنن حجاب فقط باید مشکی و کاملا تیره باشه.و با دیدن لباسهای رنگی فکر کرن حجاب رعایت نشده.در واقع معنی حجاب رو خوب متوجه نشدن. (125644)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۹
شلوار می پوشیدی میمردی (125653)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۴۸
مي‌خواستم منفي بدم اشتباه شد، ببخشيد پس چي پوشيده بوده؟ (125685)
مهنام
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۴:۲۹
واقعا برات متاسفم که نمی فهمی در حدی نیستی واسه مردم تعیین تکلیف کنی .شرمم میاد مه هموطنایی مثل تو دارم.شرمم میاد از این همه کوته فکری شما.وقتی من بابت تفکر تو شرمم میاد شرمم میاد تو باید خودتو بکشی (125789)
اهواز
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۱۱
عفت کلام داشته باش خشک مغز (125833)
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۱۹
....ما هم منتظر جواب وزیر محترم کشور هستیم.... (125654)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۵۵
ما نیز (125758)
ايراني
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۲۴
سلام يه همچين اتفاقي براي خواهر من هم افتاده سه ساعت تمام خواهر م گريه ميكرده تا ازادش كنند.... (125661)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۲۶
به خواهرت بگو حجابش رو حفظ کنه تا دیگه مجبور نشه 3 ساعت گریه کنه (125727)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۳۱
یعنی حقوق بشر در حد لا لیگا!!!
حالا جدا از مساله پوشش بنده خدا میگفته از من عکس نگیرید، کوچکترین اعتنایی نکردن! (125668)
تارا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۵۴
دیدنش با اون وضعیت حلال بوده عکس گرفتنش اشکال داشته؟ کسی که اینجوری میره تو خیابون واسه جلب توجهه دیگه (125867)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۵۶
منظورش اینه که نباید بخاطر نوع لباس پوشیدن ابروشو ببرن و ازش مثل مجرم ها عکس بندازن (125921)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۲:۵۶
اینا اصولاً با رنگ شاد و خنده خیلی سر سازش ندارن.یک واقعیته البته تلخ (125698)
سمیرا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۳
آخ جون کره شمالی (125716)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۰۰
من یه مدت طولانی همه این حرفها توی دلمه.برای من واقعا غیر قابل تحمله که یه آدمی که نهایت کاری که در زندگی می کنه اینه که کنار خیابون واسته به مردم زل بزنه به من که آدم مفیدی هستم توی جامعه بخواد ایراد بگیره.من مفیدم.فعالم.من تولیدکننده ام.من اگه یه روز از زندگیم بخواد کنار خیابون بگذره دیوونه میشم.من از اون خانومها باارزشترم!خیلی بیشتر!چون دارم فعالیت سازنده میکنم.آدها حق ندارند اینقدر باعث آزار دیگران بشن.اینکه خانوم محمدی میگه درسته چون من یه قسمتهای خاصی ازشهر اصلن تردد نمی کنم.حتی اگه کار داشته باشم.برخورد اینها با خودم که هیچی بادیگران رو هم نمی تونم ببینم.این برانگیختن خشم توی جامعه بی معنیه.همین کامنتها رو فقط بخونین حرفم میفهمین.من و 90% آدهمهای این جامعه از این دچار خشم خیلی زیاد میشیم.تاکی مگهمیشه این خشم سرکوب کرد؟؟؟؟؟ (125821)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۵:۰۰
خوب مظلوم نمایی فرمودین (125822)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۷:۰۴
شما که درک ندارید برید همون سایت هایی با مقالاتی با ادبیات سخیف.برو رجا نیوز این جا نیا منفی بخوری. (125932)
پارسا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۶:۵۳
واقعا متاسفم برای این گونه برخوردهای سلیقه ای ماموران با زنان و دختران ایرانی!
من هم اون عکس ها رو دیدیم و تاسف خوردم که ماموران تقریبا به همه خانم هایی که مانتو ها و شال های رنگی پوشیده بون تذکر دادن. . . (125918)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۷:۲۸
رحمانی فضلی کپی برابر اصل همون آقایونیه که به شما گیر دادن (125957)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۸:۵۰
به جون مادرم توی سایت غیر اخلاقی خارج لز کشور همین عکسهای مربوط به کشمکش خانم محمدی منتشر شده بود،قبل از اینکه شما بگید باید بگم میرم آره میرم سایتهای غیر اخلاقی،چون دوس دارم.مشکلی داری؟ (125998)
علی اکبرخدابخشی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۵۱
با سلام خدا خیرتون بده همتون رو!آخه وقتی تیپ با پوشش از بی پوشش بدتره وای خدای من از دست هر چی آدم... (126102)
امیدوار
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۵۳
ای کاش وزیر محترم رسیدگی کنند. اقتدارگرایان با این رفتارشان تلاش دارند که دولت روحانی را زمین بزنند و فاصله ی بین دولت و مردم را زیادتر کنند. اگر آقای روحانی و وزیر کشور در برابر این ظلمی که بر مردم می رود سکوت کنند، در اصل به اقتدارگرایان فرصت پیروزی داده اند. (126199)