به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۹۸۸۲

افت فروش سامسونگ و رشد شديد هواوی

گروه اقتصادی: برند چینی هواوی در سه ماهه دوم سال جاری توانسته با رشد ۹۵ درصدی فروش به نسبت ۲۰۱۳، در جایگاه سوم برترین فروشندگان موبایل دنیا قرار گیرد.
افت فروش سامسونگ و رشد شديد هواوی
مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی آمار اولیه‌ای از میزان فروش و سهم بازار اسمارت‌فون‌های سامسونگ در فصل دوم سال‌ جاری منتشر کرده و این برند را در صدر لیست برترین فروشنده‌ها قرار داده است. سامسونگ درست است که در صدر جدول ایستاده اما این بار برای اولین مرتبه در میزان فروش با افت مواجه شده است.

این برند کره‌ای توانسته در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ تعداد ۷۴.۳ میلیون دستگاه اسمارت‌فون بفروشد و سهم ۲۵.۲ درصدی از بازار فروش به دست آورد؛ در حالی که فروش آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ تعداد ۷۷.۳ میلیون دستگاه بوده و این حاکی از افت ۳.۹ درصدی در فروش است. سامسونگ در حالی بازار خود را از دست داده که اپل همچنان به دنبالش با رشد ۱۲.۴ درصدی فروش به نسبت سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ توانسته ۳۵.۱ میلیون آیفون در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش رساند.

هواوی برترین برند چینی است که با رشد ۹۵.۱ درصدی روبرو شده و اقبال جهانی نسبت به گوشی‌های خوش ترکیب این برند موجب شده تا در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ بتواند ۲۰.۳ میلیون گوشی هوشمند بفروشد در حالی که فروش آن در همین بازه زمانی برای ۲۰۱۳، ۱۰.۴ میلیون دستگاه بوده است. هواوی، در این سه ماهه توانسته سهم ۶.۹ درصدی از فروش جهانی را به دست آورد.

بعد از این برند نیز لنوو و ال‌جی هر کدام با ۳۸.۷ و ۱۹.۸ درصد رشد در فروش مواجه شده‌اند. لنوو ۱۵.۸ میلیون و ال‌جی نیز ۱۴.۵میلیون گوشی هوشمند در فصل دوم امسال فروختند و هر کدام صاحب سهم ۵.۴ و ۴.۹ درصدی از بازار شدند. مجموع فروش اسمارت‌فون در دنیا از آوریل تا ژوئن، ۲۹۵.۳ میلیون دستگاه تخمین زده شده است که رشدی ۲۳.۱ درصدی را در برابر فروش ۲۴۰ میلیون واحدی سال گذشته بیان می‌کند.
مرجع : تسنیم