به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۷۶۹۷۲

بازگشت دراماتیک گواردیولا به نیوکمپ

گروه ورزشی: لحظه دیدار نزدیک است... باید کار سختی باشد، با تمام وجود مقابل تمام وجودت قرار بگیری! بُت باشی و عمری پرستیده شده باشی و حالا گرفتار جبر زمانه و اصول حرفه ای گری.
بازگشت دراماتیک گواردیولا به نیوکمپ
کار گواردیولا برابر بارسا سخت است. نه بخاطر در اختیار نداشتن نیمی از تیم و یا نبرد با بهترین بارسای فصل، که جنگیدن با دل، از نبرد با هر چیز دیگری سخت تر است. درست مثل این است که شرط رسیدن به مراد دل، گذشتن از دلبر باشد و پا گذاشتن روی دلت باشد! احساس متقابلی که احتمالا ژاوی، مسی، اینیستا و بقیه شاگردان سابق پپ هم در برابر او خواهند داشت. و شاید از همه این ها شدیدتر، احساس طرفدارانی است که مجبور به رعایت حرفه ای گری نیستند و همچنان در انتظار بازگشت پپ روی نیمکتشان، گذر زمان را صبر می کنند.

بازگشت مربی فاتح 6 گانه به نوکمپ آنقدر احساساتی است که باید منتظر دست نوشته های: «به خانه خوش آمدی» در جای جای نوکمپ باشیم. گواردیولایی که انفجار موفقیت را در بارسا به واسطه بردهای متعدد و تاریخی در الکلاسیکو و قهرمانی های مداوم و پر تعداد رقم زد و حتی هنگام رفتنش، فلسفه پیروز شدن را هم به جای گذاشت تا بارسای پس از او با داشتن نقشه راه، حتی بدون او به سمت قهرمانی های بعدی گام بردارد.

ضمن اینکه نمی شود از نقش پر رنگ آقای نابغه در تغییر سبک بازی بایرن غافل شد. تیمی که مالکیت توپش به طرز محسوسی افزایش یافته و در جنگ تصاحب مالکیت، با بارسای فعلی که سالیان سال از این مکتب پیروی می کند قدرت برابری دارد. دلیل این امر چیزی جز نشستن گواردیولا روی نیمکت اف سی هالیوود که البته در برابر بارسا نیمی از فوق ستاره هایش را در اختیار ندارد نیست.

البته که به همین خاطر، نیمه نهایی لیگ قهرمانان، دیگر جدال بارسا-بایرن نیست بلکه تقابل گواردیولای گذشته است با گواردیولای کنونی. چه کسی می تواند انکار کند، شالوده، پایه و شاکله اصلی بارسای فعلی همان تفکرات پپ است که در بین کاتالان ها بجا مانده و هنوز هم آبی اناری های بندر بارسلون از آن ارتزاق می کنند. حتی نفرات... ماسکرانو را چه کسی به قلب خط دفاعی بارسا برد؟ پیکه و بوسکتس کشف چه کسی بودند؟ مثلث فوق العاده ژاوی، اینیستا و مسی... حتی پدرو و دنی آلوز. بارترا و سرخی روبرتو. راستش را بخواهید، همین اسامی کافی است تا خیالتان راحت شود که بارسای فعلی در واقع همان گواردیولای قبلی است در حالی که با وجود تغییرات بسیار در بایرن یوپ هاینکس، بایرن امروز، صرفاً بایرن گواردیولای فعلی است.

برای بارسایی های متعصب که تاکنون به هیچ چیز جز برتری تیمشان رضایت نمی دادند، پیروز شدن برابر بایرن گواردیولا، نه خوشایند است و نه دلچسب. با این وجود درام بارسا-گواردیولا مثل همه قصه های عاشقانه و دراماتیک دیگر، سرانجامی جز دوری و فراق نخواهد داشت که تنها و تنها یکی از دو تیم بارسا و بایرن در پایان 180 دقیقه، فینالیست خواهند شد. حال طرفداران دو آتشه بارسا در هر صورت (شکست یا پیروزی در نیمه نهایی) صد درصد نخواهد بود. آنها شاید ترجیح بدهند برای رسیدن به برلین، بازی در هر دو دیدار رفت و برگشت به تساوی بیانجامد و به خاطر گل زده در خانه حریف، آبی اناری ها راهی فینال شوند.
مرجع : ورزش سه