به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۶۷۴۲۲
شیرزاد: با بداخلاقی نمی‌توان پای میز مذاکره رفت

فعلا تنهامشکل کشور قدم‌زدن ظریف‌وکری است!

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در فضای سیاسی کشور، هر از چند گاهی شاهد به وجود آمدن موج‌های جدیدی هستیم که اکیپی خاص این امواج را رهبری می‌کنند و هر هفته نوبت یک شخصیت می‌شود تا مورد هدف این هجمه قرار بگیرند.
فعلا تنهامشکل کشور قدم‌زدن ظریف‌وکری است!
احمد شیرزاد در خصوص افزایش حملات به وزیر امور خارجه گفت: یک هفته فرجی‌دانا مورد هجمه واقع می‌شود و هفته بعد شخص دیگری را در لیست خود قرار می‌دهند و در این بین٬ برخی خبرگزاری‌ها در جهت اهداف گروه خاصی موضوع را جنجالی می‌کنند و به نوعی به آن شخصیت به هرنوع ممکن ضربه وارد می‌کنند.

وی در خصوص هجمه‌های اخیر که به محمدجواد ظریف٬ بیان داشت: در این مدت به خصوص در هفته‌های اخیر وزیر خارجه کشورمان مجددا مورد این هجمه‌ها و آماج انتقادات بی‌اساس عده‌ای قرار گرفت و باید گفت که عده‌ای نشسته‌اند و تمامی رخ دادهای وزارت خارجه را رصد می‌کنند تا از آن سوژه به دست بیاورند و نهایتاَ هم می‌بینیم که این هجمه‌ها مقطعی ست و حتی قابل ادامه دادن نیست چراکه اصلاَ این ایراد‌ها به سرانجام نمی‌رسد چون پایه و اساس ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایرادات و هجمه‌هایی که به دستگاه دیپلماسی به خصوص جناب آقای ظریف وارد می‌شود مانند یک پرونده فساد اقتصادی نیست که بر طبق مستنداتی به نتیجه برسد و حکمی در قبال آن صادر شود و تنها از یک موج به موج دیگر منتقل می‌شود و متاسفانه از سمت کسانی ساطع می‌شود که تنها از آنان کار کردن برای ملت ایران انتظار می‌رود نه چیز دیگر.

نماینده اصفهان در مجلس ششم در خصوص به حاشیه رفتن تعدادی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله‌های فعلی در مجلس شورای اسلامی است که با توجه به کاهش قیمت نفت نمایندگان باید تمام فکر و ذکرشان تصویب صحیح این لایحه باشد٬ اما در اینجا سوالی پیش می‌آید که این‌بار باید از آن طیف خاص موج سوار سوال شود، که تا زمانی این موج‌سواری‌ها باید ادامه پیدا کند؟ باید سوال شود اینها چه گره‌ای از مشکلات مردم باز کرده‌اند؟ به گونه‌ای که این رفتار مشکل‌گشا نیست و تنها فایده جناحی خود را در این هجمه‌ها می‌بینند.

شیرزاد در خصوص طرح هجمه‌ها و مسائل غیرتخصصی نسبت به پیاده‌روی ظریف با وزیر خارجه آمریکا٬ در ژنو اظهار کرد: از منتقدان و کسانی که این هجمه‌ها را وارد می‌کنند باید پرسید که آیا همه مشکلات این است که چرا وزیر خارجه کشورمان با جان کری در ژنو قدم زده‌اند؟ این عده که خود عضو کمیسیون امنیت هستند باید کار را تسهیل کنند نه اینکه گره‌ای به مشکلات بیافزایند.

وی با تاکید بر عرف و تشریفات دیپلماتیک در عرصه بین المللی بیان داشت: این عده که پدید آورندگان و خالق چنین هجمه‌هایی هستند خود را جزء فرهیختگان می‌دانند اما هیچ اطلاع و آگاهی از عرف دیپلماتیک و دیپلماسی ندارند به گونه‌ای که در مذاکرات آنهم در این سطح نمی‌توان به پای میز رفت و برای هم قیافه گرفت و اخم کرد چراکه این یک نوع اخلاق، بچه گانه تلقی می‌شود به عبارتی دیگر باید گفت هنر گفتمان دیپلماسی این است که در اوج تخاصم با لطیف‌ترین گفتار منظور را به طرف مقابل بفهمانی لذا هنر دیپلمات‌ها این است که با پنبه سر ببرند نه با اخم و بی‌احترامی و دیپلماتهای ما درس این کار را فرا گرفته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ادعاهای طیف موج سوار یک ادعای توخالی و بی‌پایه و اساس است و این‌ها قبل از اینکه دلسوز نظام باشند دلسوز خود و منافعشان هستند و تا جایی دلسوزی می‌کنند که منافعشان تهدید نشود و به خطر نیافتد و فکر می‌کنم اگر به چنین مسائل ظاهری و پیش پا افتاده‌ای عنوان خط قرمز را بدهیم دیگر معنای ماهوی و اصلی خطوط قرمز از بین می‌رود وباید گفت قدم زدن و لبخند زدن‌ها خط قرمز نیست و تنها منافع مردم و منافع ملی خط قرمز محسوب می‌شود و اگر دیپلمات‌ها این موضوع را زیر پا گذاشتند آن وقت باید نگران خطوط قرمز شد.
مرجع : ایلنا

عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۴
طرف میخواد یه خونه بخره .... چانه میزنه... گپ میزنه...التماس میکنه...اخرش معامله جوش بخوره....بعضی ها تو داخل کشور فکر میکنند ...که امریکا هم مثل مردمند ..که با زور باهاش برخورد کرد...نه عمو امریکا کدخدای جهانه... (283644)
یک عوضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۴۲
برادر پایدار شما هم اقتصادت رو بساز صنعت و تکنولوژی و امنیت و رفاه و آسایش و آزادی مردمت رو به حد اعلا برسون شما هم کدخدای جهان شو. فهمیدی عمو؟! (283803)
یک عوضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۵
برادر پایدار شما هم اقتصادت رو بساز صنعت و تکنولوژی و امنیت و رفاه و آسایش و آزادی مردمت رو به حد اعلا برسون شما هم کدخدای جهان شو. فهمیدی عمو؟! (283812)
parasto
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۳:۱۹
درود بر دکتر شیرزادی دانشمند (283660)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۲۳
عالی بود. برای ما جا سوال است که آیا اختلاسهای نجومی باعث باعث تضیع خون شهدا است یا پیاده روی آقای ظریف و آقای کری که سردار نقدی ایراد فرموذه اند و ابراز نگرانی کرده اند
آقای روحانی خوب گفتند مگر برگزاری رفراندوم به این مسائل پایان دهد والا هیچ! (283668)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۳۰
اين گروه موج سوار همان كساني هستند كه در دوره اقاي خاتمي اتاق هاي فكر تشكيل مي دادند تا چگونه هر هفته يك موضوع را علم كنند وبه دولت مردمي اقاي خاتمي بتازند وبر سر راه ان دولت مانع إيجاد كنند ونگذارند تا ان دولت بتوانند براي اين كشور كاري بكند وهمينان با ان نظارت استصوابي در مجلس كه بزرگترين مرجع تصميم گيري مباشد لانه كرده أند ومطابق دستورات هر هفته يگ موضوع را در دستو ركار مجلس دارند تا باعث تضعيف اين دولت مردمي شوند، (283677)
سولدوزلو
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۴۷
ارزو دیرینه بعضی ها نابودی کشوره و تا حدودی هم در همه رگه های جامعه نفوذ کردند و ارمغانشان طی دهه های قبل
1. ازدواج در جامعه به شدت کاهش یافته
2. کاهش فرزند آوری
3. بیکاری و نبود تبحر و تخصص در قشر فارغ التحصیلان کشور
4. استفاده از مدیران ناکارامد
5. صفر نمودن اموال بیت المال و خزانه و سرمایه کشور
6. سوق دادن کشور به طرف دشمنی با کل دنیا
7. ایجاد تنش بین مردم و دولت
با تداوم روند فعلی و وجود برخی نخاله ها در بدنه نظام عشق و علاقه مردم به نظام و کشور خدشه دار می گردد و جامعه سست می گردد. (283684)
ماهان
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۴۳
جای تأسف برای ملت ایران خواهد داشت،اگر حتی یک نفر از تندروهاي این مجلس،در مجلس آینده حضور داشته باشد. (283714)
یکی از 97 درصدیها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۴۹
.
.
.

.......با نصیحت نمی توان از بلای این 3 درصدیها خلاص شد. (283715)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۰
من هم ‌عوضی‌ام (283724)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۲
قدم زدن یک نوع ورزش کردن است وبرای قلب وریه وهضم غذابسیارمفیداست درعین حال نظراتشان رادرفضای آزادبیان می کنندوازاستراق سمع هم درمصون می مانندبایدازاین منتقدین سوال کردمگرظریف نماینده ایران درگفتگوبا5به اضافه یک نیست پس چه کارداریدکه چگونه گفتگومی کندآدم بیکاروبه هرکس بدوبیراه گوچه جایگاهی دارد (283738)
خواننده ي بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۰۶
آقاي شيرزادنمايندگان مجلس درمورد وضعيت مملكت خودشان را به خواب زده اند وكسي كه خودش را به خواب زده است نخوابيده وشما و هيچ كس ديگرنميتوانيد آنها را بيداركنيد.مردم ازاين همه مسخره بازي به ستوه آمده انداين آتشي كه داردشعله ور ميشودهمه مان راخواهد سوزاندنبايدبه آتش زدن مملكت مان تن دهيم بايد مراقب جريحه دارنشدن احساسات مردم باشيم همه ازاين همه هوچي گري خسته اند. (283745)
مردم
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۰۶
به فکر کشور باشید نه به قدم زدن (283746)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۱۱
مشکل کشور شده قدم زدن ظریف و کری وای به حال ما (283747)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۳
نمیدانم چرا در مملکت ما همه متخصص همه چیز هستند واظهار نظر میکنند چرا آن موقع که جلیلی قدم میزد کسی درد دین نگرفت ؟ (283749)
بیب بیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۹
این اوضاع و احوال رفراندوم می طلبد ،تا مردم برای همیشه این مشکل هسته ای را حل کنند (283751)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۱
تنها فرصت ما همین دولت اوباماست اگه جمهوری خواهان دوباره بیان امکان جنگ حتمی هست دکتر ظریف دقیقا همانند یک رواشناس و یک سیاست مدار حرفه ای عمل می کن مثالی هست که می گوید دستی که نمی توانی بپیچونی با آن مصافحه کن (283766)
memol
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۲
اب بریزن ...... (283767)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۲
این استفاده سیاسی پایداری هاست. شما اختلاسهای خود را جمع کنید (283768)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۲۸
نگران نباشید، این دست و پا زدن افراد در خال غرق شدن است، باید ملت بیدار باشه که نظر می رسه آنهایی که خودشون رو به خواب نزدند بیدارند (283773)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۶
این همن شیرزاد نیست که دستاورد دانشمندان شهید هسته ای مان را بیهوده و بدرد نخور خواند ؟! عجب کارشناس هایی داریم
جواب خون شهدا را چجور میخواهید بدین... منافع شخصی و حزبی در اون دنیا جواب قانع کننده ای نمیشه (283776)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۴
مگه دروغ گغته مشود کمتر از دین وخون شهیدان برای مقاصد منافع شحصی گورهی استفاده نکنید (283882)
حسین
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۳:۰۲
به عنوان یک ایرانی متاسفم از اینکه با عنایت به اینکه مشکلات مهمی در کشور وجود دارد . ما به قدم زدن وزیر امور خارجه ایران و جان کری کلید کنیم . (283817)