به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۶۷۷۱۰

راهكار فرانسه براي آينده سياسي سوريه

گروه بين الملل: وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت مجدد کشورش با ماندن بشار اسد در قدرت اذعان کرد که سرنگونی کامل دولت سوریه به نفع داعش است.
راهكار فرانسه براي آينده سياسي سوريه
لوران فابیوس تشکیل یک حکومت انتقالی متشکل از مخالفان و برخی رهبران کنونی سوریه را راهکار مناسب خروج از بحران دانست. وي در سخنانی بار دیگر بر مخالفت کشورش با ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت تاکید کرد و افزود: بشار اسد نمی‌تواند بخشی از راهکار سیاسی در سوریه باشد. وی گفت: حل بحران سوریه باید از طریق توافق میان "مخالفان میانه‌رو" و اعضایی از نظام حاکم سوریه حاصل شود چراکه سقوط کامل نظام به صلاح نیست و اگر چنین اتفاقی بیفتد شاهد همان نتیجه‌ای در سوریه خواهیم بود که در حال حاضر در عراق اتفاق افتاده است.

فابیوس به نشست‌های مسکو به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی مثبت در کنار تلاش‌های قاهره و همچنین اقدامات استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اشاره کرد و گفت: واشنگتن با اعلام حمایت از تمامی تلاش‌ها برای حل سیاسی و دائم بحران سوریه نشان داد که دیدگاه مثبتی نسبت به مذاکرات مسکو میان مخالفان و نظام دارد. فابیوس خاطرنشان کرد: ما دشمن اسلام نیستیم چراکه سیاست فرانسه در قبال تمامی کشورهای اسلامی بر پایه مذاکرات و همکاری است. فرانسه زمانی که با تروریست‌ها می‌جنگد از امنیت مسلمانانی دفاع می‌کند که اولین قربانیان تروریسم هستند.