به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۷۵۱۸۰
توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

تأیید حذف یارانه برخی خانوارهای پردرآمد

گروه اقتصادی: سرپرست دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید حذف یارانه برخی سرپرستان پردرآمد از ابتدای سال ۹۴، درباره نحوه تعیین افراد گفت: فرمول با مشورت دستگاه‌ها نهایی شده و برای حذف تدریجی افراد به دولت ارسال خواهد شد.
تأیید حذف یارانه برخی خانوارهای پردرآمد
دولت طبق قانون باید یارانه اقشار پردرآمد جامعه را حذف و منابع حاصل از آن را به بخش‌ زیرساختی اقتصادی از جمله تولید تخصیص دهد، بر این اساس، طبق اعلام برخی نمایندگان مجلس روند حذف یارانه‌ها آغاز شده و برخی اقشار بی‌نیاز شامل پزشکان، وکلا، صاحبان خودروهای لوکس، صاحبان صرافی و اعضای هیات مدیره بانک‌‌ها و شرکت‌های خصوصی و ایرانیان مقیم خارج از یارانه حذف شده‌اند.

براساس این گزارش، برای حذف یارانه اقشار پردرآمد، یکی از مهمترین مشکلات عدم وجود بانک‌های اطلاعاتی دقیق از میزان دارایی‌های خانوار است که روند اجرای قانون را کند کرده است. در این باره، سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأیید حذف یارانه یکسری افراد از ابتدای سال 94 از ارائه فرمولی به دولت خبر داد.

احد رستمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه کارگروه بررسی حذف یارانه اقشار پردرآمد با محوریت وزارت رفاه، جلسات نهایی خود را برگزار می‌کند، اظهار داشت: نتیجه دقیق این نشست‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه گروه‌هایی به طور کامل حذف شده‌اند، گفت:‌ تاکنون هیچ گروهی حذف نشده‌اند، اما برخی افراد که میزان دارایی و درآمدشان مشخص بود، از ابتدای سال 94 حذف شدند، اما به طور کلی پیشنهاد حذف تمام اقشار پردرآمد در فرمولی معین خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به دیگر سؤال فارس مبنی بر اینکه از چه ماهی می‌توان امیدوار بود که یارانه اقشار پردرآمد حذف شود، گفت: از اردیبهشت‌ماه سعی داریم یارانه افراد قطعی‌شده را برای حذف به دولت پیشنهاد کنیم.

وی افزود: در حال تکمیل بانک‌های اطلاعاتی خانوار با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها هستیم که براساس این هماهنگی‌ها، فرمول دارایی خانوار که حدنصاب دریافت یارانه خواهد بود، معین می‌شود. این مقام مسئول در وزارت رفاه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان درآمد را برای حذف یارانه خانوار درنظر گرفته‌اید، گفت: در مناطق و شهرها میزان درآمد و دارایی متفاوت است که در نهایت جزئیات آن به طور مفصل اعلام خواهد شد.

رستمی در برابر این سؤال که آیا از اردیبهشت‌ماه یارانه اقشار پردرآمد حذف خواهد شد، تصریح کرد: حتماً حذف یارانه اقشار پردرآمد در دستورکار بوده و براساس الزام قانون، انجام خواهد شد.

منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۹
معیار حذف پردرامدها شغل اسمی انها است یا درامد واقعیشان؟
یک طلا فروش با در امد میلیاردی یارانه میگیرد اما یک پزشک با حقوق ماهیانه 2ونیم میلیون یارانه اش قطع میشود
روحانی متشکریم (301109)
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۹:۳۹
پزشک با درآمد 2 و نیم میلیون؟؟؟؟؟!!!!!!! (301117)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ۰۱:۰۴
اگه شک داری ایمیل لطف کن تا فیش حقوقی پزشک متخصص با این درامد و حتی کمتر را برای شما و خوانندگان بهار نیوز بفرستم (301129)
یک فرد یارانه نگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۲۱:۰۹
چند قشر ثروتمند غیر از پزشکان عبارتند از:کارمندان بانک ها که هرکدام حداقل100میلیون از بانک خود تسهیلات بصورت وام دریافت کرده اند یعنی کلا بانک واسه اونهاست/کارمندان شرکت نفت وگاز وپتروشیمی/صاحبان کامیون های سنگین/کسانی که حج تمتع تشریف برده اند (301122)
123
United States
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۲۳:۳۴
جناب دولت !! صرفنظر از مفهوم و معنی جمله پر درآمدها و صرفنظر از مصداق افراد پردرآمد واقعی و اسمی، این نصیحت را از من بشنو که قطع حقوق مردم تحت عنوان یارانه ، بزرگترین اشتباه این دولت خواهد بود که قطعا در سنوات بعد آثار این اشتباه را خواهد دید. در هر صورت خود دانی ، از ما گفتن و از شما نشنیدن!! (301127)
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۲
اولین قشری که باید حذف شود وکلای دادگستری هستند از کل وکلای ایران یکنفر از وکلا را برای بنده معرفی کنند که : طبق تعرفه ازبنده وکالت قبول کنند یا مبلغ حق الوکاله دریافتی را طبق ماده 103 قانون مالیاتها در وکالتنامه قید و پنچ درصد آنرا تمبر باطل نمایند . دریغ از یکنفر ......... (301111)
معتدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۹:۳۶
دولت باید یارانه را فقط مختص افرادی کند که درآمد ماهیانه کمتر از 2.5 میلیون تومان دارند و کسانی را که با دروغ و تقلب اطلاعات غلط دهند را جریمه سنگین و حتی اعلام عمومی کند ، کجای دنیا کسی که ماهیانه دهها میلیون تومان درآمد دارد را یارانه می دهند و جالب اینکه در ایران غیر از حقوق بگیرن دولت تقریبا هیچکس مالیات درستی هم نمی دهند ولی همین پولدار یکشبه هایی که هرگز درست مالیات نمی دهند و با چند ماشین بنزین ارزان هم می سوزانند و بقیه را مریض می کنند سر جای خود بنشینند (301116)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۲۰:۳۸
شرمنده ام ، مثل اینکه مشخص کردن سرپرستان پر در آمد برای دولت خیلی مشکل شده است ؟! عجیب است ،آقایان مشخص کردن دکترهای جراح که برای یک عمل نیم ساعته پنج میلیون تومان می گیرند سخت است ، دندانپزشکان که پوست مردم را کنده اند ،تجاری که در امر صادرات وواردات فعالیت می کنند ، وزرا ، معاونین ، مشاورین ، استانداران و معاونین آنها ، سفرا ، مدیران عامل شرکتهای دولتی وخصوصی ، طلافروشان ، فروشندگان لوازم خانگی و خودرو و بنگاه داران تره وخواربار ، روسای سازمانها و مدیران کل و ...... آیا مشخص کردن آنها مشکل است (301119)
شخصی با احساس درجه 3 شهروندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۲۱:۱۰
من خودم سال قبل علیرغم همه فشارهای مالی که برای زندگی دارم از دریافت یارانه انصراف دادم ولی اصلا از اینکه دولت بخواهد اینچنین به زندگی مردم سرک بکشد و در شوونات انسانی ما دخالت کند خوشم نمیاید واقعیت اینست که خیلی وقت است که احساس خوبی در این .... ندارم دلم خیلی میگیرد. (301123)
دانشجوی
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ۰۲:۲۲
در ضمن هر کسی هم بیش از 5 ملک به نامش است می توان حذف کرد، هر کس که مثلا 1 میلیارد بیشتر حساب بانکی دارد،بازاری های زیادی هستند که در آمد خود را برای ترس از مالیات کم اعلام می کنند،و با این راهکار به سادگی در عرض چند هفته کاری شناسایی می شوند،این را برای مالیات هم می توان استفاده کرد،چرا جراحان و بازاری ها،نسبت مالیات بر درآمدشان 1 درصد هم نیست؟در حالی کهپ یک استاد دانشگاه که تنها دریافتی اش حقوق است،سالی بیش از 4میلون مالیات می دهد (301132)
یک هوادار روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ۰۶:۱۰
به نظر بنده یارانه نقدی تاثیرات بدی تو اقتصاد .کار .تولید واشتغال وتورم دارد ولی دولت قبلی با یارانه رای مردم را گرفت وتمام زحمات دولت خاتمی را به باد داد وبرای دولت روحانی یک معضل بزرگ گذاشت ورفت و قطع یارانه توسط این دولت باعث از دست دادن محبوبیت خود و دادن بهنانه دست دلواپسان فرصت طلب خواهد بود واین مجلس وصداوسیمااز فردا نگران معیشت مردم خواهند شد به نظرم دولت زمان خوبی را برای قطع یارانه ها انتخاب نکرد (301136)