به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۵۲۱۳۰
استیضاح چیزی از شأن دولت و آقای فرجی دانا کم نکرد

برخي حرکات در پایان استیضاح کودکانه بود

گروه سياسي: يك نماينده اسبق مجلس تفکرات و نظرات طیف تندرو مجلس را خطرناک و مضر به حال کشور دانست و گفت:‌ حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح در شان مجلس نبود.
برخي حرکات در پایان استیضاح کودکانه بود
داریوش قنبری، درباره استیضاح وزیر علوم و عدم رای اعتماد مجلس به وی گفت: با توجه به مواضع تندرو‌ها و تاثیری که آن‌ها براکثریت مجلس دارند،از قبل مشخص بود که در این رابطه چه تصمیمی گرفته شده و وزیرعلوم رای نمی‌آورد. علاوه به بحث تندرو‌ها و وحدت آن‌ها در این مواضع با دیگر اصولگرا‌ها، بحث‌های شخصی و منافع شخصی نیز در ارتباط به افشاگرهای آقای فرجی دانا در بین نمایندگان هم مطرح بود.

قنبری با بیان اینکه در کل این استیضاح چیزی از شأن دولت و آقای فرجی دانا کم نکرد، تصریح کرد: من خوشبین هستم و معتقدم اتفاقی مثبت و به نفع دولت و مردم بود. مردم به درستی فهمیدن که مشکل اساسی کشور از کجاست و ماهیت و هویت مجلس برای آن‌ها مشخص و باعث شد که مردم آگاه‌تر شده و در انتخابات بعدی مجلس هوشمندانه‌تر عمل کنند.

وی با تاکید براینکه،استیضاح و پرسش حق نمایندگان است، ولی باید از این حق در راستای حقوق ملت و حل مشکلات اساسی آن‌ها استفاده کرد،گفت: زمانی که بخواهیم از حق نمایندگی خود برای تسویه حساب‌های شخصی سو استفاده کنیم این موضوع امر ناپسند و اخلال در روند کشور است. وی ادامه داد: اگر این وضعیت بین نمایندگان مجلس و دولت ادامه پیدا کند نشان می‌دهد که مجلس نتوانسته در جهت اهداف اساسی خود عمل کند.

قنبری درباره تاثیر این استیضاح در روند کار دولت گفت: هرچند آقای روحانی مصصم در شعارهای خود هستند و در پیشبرد حق مردم با کسی تعارف ندارند،اما انتظار مردم این است که دولت به صلابت درجهت اهداف خود حرکت و تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد و در راستای ماهیت رای آن‌ها عمل کند. وی در پاسخ به این سوال که عملکرد وزیر و فراکسیون‌های مختلف را در روز استیضاح چطور ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: حیای فرجی دانا باعث شد که وی نتواند در جهت افشاگری‌ها عمل کند ولی فراکسیون‌ها از جمله رهروان ولایت ضعیف عمل کردند و این یک زنگ خطری جدی است.

قنبری در باره عدم حضور رئیس جمهور در مراسم استیضاح نیز گفت: حتما رییس جمهور می‌دانستند که از قبل چه تصمیم‌هایی گرفته شده و چه خوب که شرکت نکردند. عدم شرکت یک پیام و اعتراض در ناحق بودن استضاح وزیر و نپرداختن به اینگونه مسائل حاشیه‌ای بود. قنبری حرکات برخی از نمایندگان در پایان استیضاح وزیر علوم را کودکانه خواند و گفت: این نوع حرکات و اقدامات که از اندیشه آن‌ها نشات می‌گیرد به کرات از این نمایندگان مشاهده شده و در شأن و جایگاه نمایندگی مجلس نیست.
مرجع : ايلنا