به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۷۲۶۶۰

ظریف بد است و جلیلی عالی!

ظریف بد است و جلیلی عالی!
سهیل فارسی

گروه مقالات: روزنامه کیهان که سالهاست با مدیر مسئولی آقای شریعتمداری اداره می شود بارها و بارها نه توافق ژنو بلکه ذات مذاکره را هدف قرار می‌دهد و به یک دو جین از مدیران جمهوری اسلامی در دولت های گوناگون تاخته و با استناد به بخش خبر یا برنامه شوی فلان شبکه آمریکایی یا بهمان شبکه انگلیسی سند رو می‌کند! آقای شریعتمداری نه منتخب ملت اند و نه تابحال یکبار در انتخابات خود را در معرض رای مردم قرار داده اند تا بفهمند که آراء و نظرشان در نزد توده های ملت که برای بسیاری از آنها ناشناخته است محلی از اعراب ندارد.

ایشان که نمی توانند نظرات خود و علائق شخص شان را در یک روزنامه مطرح کرده و بعد باقی را بر اساس آن بسنجند و له یا علیه شان سرمقاله بنویسند. پیشنهاد ساده و بی ضرر مردم به ایشان می تواند شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورا باشد تا خودشان را فی المثل در تهران محک بزنند و آنوقت طبق نص صریح قانون اساسی در پارلمان سند رو کنند و نطق بخوانند.

اما مذاکرات و توافق با غرب؛
دیر یا زود دشمنی ها تمام خواهد شد و ایران عزیز پای در مسیر توسعه خواهد گذاشت اما آقای شریعتمداری و دوستان شان بعد پایان دشمنی ها چه خواهند کرد!؟ اگر روزی فرا برسد که دیگر دشنام و آتش زدن پرچمی ولو بیرق دشمن در میان نباشد آنوقت آقای شریعتمداری چه خواهد کرد!؟ اگر تحریم ها برداشته شود و راه برای توسعه یافتگی کشور باز شود و به طبع آن سرمایه خارجیان وارد کشور شود آنوقت آقای شریعتمداری با این همه کشور چه خواهند کرد و چند سند می خواهند رو کنند؟

آقای شریعتمداری اساس را بر دشمنی می‌گذارد مگر اینکه خلاف اش ثابت شود و این را در هیج جای تاریخ شریعت پیدا نخواهید کرد. در کیهان ایشان به انقلابیون طراز اول می تازند و بقول معروف فرزندان انقلاب بلعیده می شوند. مهم تر از فرزندان انقلاب آن ملتی است که با جوانان پاک خود این انقلاب را به ثمر رسانده و جنگ نابرابر را سرانجامی داده است. همین ملت و همین مردم هم در انتخابات گذشته آقایان هاشمی، خاتمی،احمدی نژاد و دکتر روحانی را منتخب خود کرده است. حالا آقای شریعتمداری چه می گوید و چرا به منتخبین ملت می تازد؟

نفرت ایشان (و نه ملت) از غرب در نقطه مقابل غرب زدگی عده ای است که از قضاء ایشان به آنها می تازد. منافع مستضعفین و توده های مردم نه در غرب زدگی است و نه در غرب ستیزی آقای شریعتمداری و دوستانشان. مردم ما نه آن زمان که قدرت در دست غرب زدگان بود، غرب زده شدند و نه این زمان که کیهان و همفکرانش بر طبل غرب ستیزی محکم و با تمام قدرت می کوبند، غرب ستیز. ملت ما همیشه اهل صلح و دوستی بوده است و در میانه دو جریان تندرو قرار دارد که امروز دکتر روحانی و این دولت نمایندگی اش را می‌کند. راه پیشرفت و توسعه و مقتدر شدن کشور و افزایش رفاه مردم از انزوا و دشمنی نمیگذرد و بی شک در این مسیر دنیا ظرفیت بسیاری دارد.

با منطق آقای شریعتمداری و همفکرانشان رشد اقتصادی کشور -5 خواهد شد و تورم و رکود کمر ملت را خواهد شکست. اقتصادی که مدنظر این آقایان است اقتصادی است که در انحصار باشد و بخش خصوصی آن بله قربانگو باشد و همه چیز تحت کنترل و احاطه باشد ولو که فساد از سر و کول آن بالا برود. مطبوعات و رسانه ها آنچه را بگویند که کیهان و وطن امروز و رسالت می گویند و اگر بخواهی کمی زاویه داشته باشی "شریعت عزیز و مظلوم" بهانه ی خوبی است!

با منطق آقای شریعتمداری می‌توانی با معاون آمریکایی مخفیانه و بدون نتیجه قدم بزنی اما پیاده روی صادقانه و شجاعانه با وزیر خارجه ایالات متحده پس از پنج ساعت مذاکره از گناهان کبیره است. با منطق کیهان ظریف بد است و جلیلی عالی! با منطق کیهان نامه نوشتن به بوش و بی اعتنایی آنها عزت و انقلابی گری است اما پاسخ به تماس رئیس جمهوری ایالات متحده پس از بارها درخواست و خواهش ذلت است! اینها چنین منطقی دارند و منطق شان هم هیچ ارتباطی با خدا و پیغمبر و علی ندارد. کیهان با شریعتمداری از شریعت دور شده است بدون آنکه پاسخگو باشد.

نوروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۲
بله ظریف بد است برای عده قلیلی که منافعشان. سخت به خطر افتاده و جلیلی عالی برای این گروه (297512)
اطع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۲۳:۱۲
اری اینها خوارج دورانند که از انداختن هرسنگی سر راه ملت زجر کشیده اما ایستاده ومقاوم و مصر بر ارزشها و اصول دریغ نمیکنند بین اینها و مردم فاصله است اینها راهی دیگر میروند که مقصدش ترکستان است نه ایران مقاوم و معتدل و صبور (297566)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۴
نویسنده این متن اشتباه می کند اقای شریعتمداری اصلا با غرب دشمنی ندارد. الان قدرت در ایران به کسانی بیشتر میرسد که اینگونه اند . امثال ایشان زمانی که دشمنی با غرب نباشد از راهی که به قدرت بیشتر ختم شود استفاده میکند. (297513)
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۶
هی کاشکی.... هیچی دیگه خسته شدم (297514)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۷
اینها گرفتار سورئالیسم و ایدئولوژی زده هستند. این مهمترین گرفتاری این ملک و ملت است که نزدیک به دو قرن سورئالیسم بلای جان ما شده است (297516)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۷
خیلی خیلی دقیق وموشکافانه بودخدا کند اینها دست از سر این ملت ومملکت بردارند (297517)
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۴۸
دمت گرم عیدی خوبی به ما دادی بهار جون ! ان شاء الله حسین جون هم کمی به فکر فرو بره و خود را برای سال 94 کاندیدا کنه تا وزن خودشو بسنجد! (297518)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۰:۵۵
مرگ بر افراط و افراطی! (297519)
کاریز
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۰۱
اصل مطلب همینه ،، اینها چنین منطقی دارند و منطق شان هم هیچ ارتباطی با خدا و پیغمبر و علی و شاه شهیدان حسین ندارند ،،
کیهان و شریعتمداری کارخانه نفرت سازی دارن ، بالاخره هر کی ی شغلی داره دیگ . (297520)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۲
چرا فکر میکنیم شریعتمداری اشتباه میکند.مگه شریعنمداری ایرانی نیست .مگه شریعتمداری وطن پرست نیست.شاید چیزی میداند که ماها نمیدانیم....شاید چیزایی دارند که دنیا را به سکته وا میدارد دارند....شاید...کاش ایطوری باشد....چون دیگه توافق نمیشه... (297521)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۲۷
این آقای شریتمداری برای این انقلاب چه کرده اینقدر طلب کار است ...... اگر کسی تاریخ انقلاب را نداند خیال می کند ایشان جز بنیانگذاران انقلاب است ... که خودرا ملاک سنجش خوبی و بدنی و انقلابی و ضد انقلاب میداند ....اینفدر حرف های ملیخولیایی ایشان را تکرار نکنید (297522)
رند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۷
شریعتمداری در روز سه پیراهن پاره می کند البته بودجه آنها را کیهان می دهد شاید بگوئید چرا ؟
چون این آقا با خود روزی سه بار دعوا می کند و بر اثر زد و خورد با خود پیراهن پاره می شود
حالا وای به حال خانواده محترم و در همسایه ها
تیم هسته ای را ولش کن (297523)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۸
نقد بسیار ضعیفی بود که در حد یک وبلاگ بود ملاک رای آوردن است که باید هرکس در این مملکت ریس جمهور یا نماینده مجلس شد صحبت کنه و مردم و افراد برن خونشون این دیگه چه نقدی است (297524)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۸
باید ریشه اتهام ها و عقاید این آقایان را پیدا کرد و مطمئن باشید افرادگردن کلفتی پشت این آقایان هستند. (297525)
مسعود
United States
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۲
مگر نظرات شریعتمداری اهمیتی داره؟ اونم یکی مثل بقیه ملت یه نظری برای خودش داره لزومی نداره که انسان برای نظرات اون حرص بخوره اینقدر بگه تا بقول آقای احمدی نژاد نظریه دونش پاره بشه (297527)
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۱:۴۶
با سلام و تبریک سال نو
به نظر من شما آقای شریعتمداری را با پخش سخنانش بزرگ کرده اید
وگرنه اصلا کسی این فرد را نمی شناخت. (297528)
ابای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۲:۰۴
شریعتمداری ودوستان جنگ سالارش که هنوز حسرت پذیرش قطعنامه 598را میخورند ومعتقدند ما میبایست با میلیونها کشته ودهها میلیون زخمی عراق را به تصرف در مآوردیم وامروز که عراق هم پیمان ملت ما بدون خونریزی شده کماکان افسوس آندوران کشتار را میخورند معلوم است با هر گونه آرامش وتوسعه کشور مخالفند وحیات خود را به جنگ با دنیا میدانند.......... (297529)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۲:۲۰
به نظر بنده تمام روزنامه های اصلاح طلب باید تصویر مبارک،نام مبارک،بیان مبارک،سید عزیزمان(خاتمی عزیز)را یکباره چاپ کنند تا مردم تکلیف خودش را بدانند.آخه این تصمیم چه مبنای منطقی وشرعی واخلاقی دارد؟برای مردم سوال است ؟روشنگری کنید تا ما که از طرفداران ایشان هستیم بلکه برگشتیم طرفدار روزنامه کیهان وشریعت مداری شدیم!!!!!! (297530)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۲:۴۴
شریعتمداری را متاسفانه خودمان باد کردیم و به او اعتماد به نفس بخشیدیم. والا خود اصولگرایان و حتی پایداری ها نیز به او آنچنان اعتنایی ندارند و مدتهاست که دربرنامه های خودشان او و سعیدقاسمی جایی ندارند و دربرنامه های بامخاطب بسیارپایین محله ای سخنرانی دارند.
پس بیاییم و کیهان را تحریم کنیم و زین پس هم دیگرنام اورا به زبان نیاوریم. به زبان آوردن نام او همانا هدف اینگونه افرادورسایی هاست!!! (297531)
فراهانی
United States
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۲:۴۵
انشالا مافیای متحجرین در سال جدید نابود شود. (297532)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۲:۵۹
خيلي مردي (297533)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۰۹
شریعتمداری از کجا خط میگیره بهار جان (297534)
azad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۱۱
افرين زيبا نوشتي. درود بر همه صلح طلبان جهان (297536)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۱۵
خوب معلئمه یه دشمن فرضیه دیگه می سازه چون وجودش در گرو ههمین روشه (297537)
حسن
United States
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۳۱
دقیقا خوب گفتی خدا ایشان را به راه راست هدایت کند انشالا روزی برسد که از ملت شرمنده شده وار خجالت گوشه نشین بشند (297538)
حامی مذاکره
United States
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۴۴
حسین شریعتمداری خیلی وقت پیش دانست که سکه دو رو داد یک طرف برای ما و یک طرف برای خودشان، روی اول سکه که برای ماست ، دشمنی با همه چیز و تنها یک وعده غذا خوردن در شبانه روز برای ملت ، و آن روی سکه ، انحصار در همه چیز و فقط برای خودشون. لذا برای پیشبرد اهدافشون باید مخالف رفع تحریم ها باشند و همچنین مخالف هر نوع مذاکره ی نتیجه دار، مذاکره فقط از نوع جلیلی ، یعنی بعد از هر جلسه مذاکره ، بلافاصله تحریمی جدید تر و کاری تر برای ما و برای خودشون هم کسب انحصار بیشتر . بله ما همه چیز می دانیم جناب شریعت/ (297539)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۴۷
اقای شریعتمداری برخوردهای شما. قلم شما و رفتار و کردارتان چقدر ما را بیاد برخوردهای ضد انقلاب و انجمن حجتی های دهه شصت میاندازد گویا کسانی که در دهه شصت با مبارزه مسلحانه و قلمهای مزورانه نتوانستند افرادی مثل اقای هاشمی را از صحنه خارج کنند امروز لباس دلواپسی پوشیده و یا با سوء استفاده از نام ولایت دوباره به صحنه برگشته اند تا به اهدافی که در دهه شصت نرسیدند برسند. شتر در خواب بیند پنبه دانه (297540)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۲۱:۵۸
فردی به نام گلپور که ادعاهای زیادی در مورد وابستگی خانواده گی مشاعی به سازمان منافقین در وبلاگش منتشر کرده یک بار در جواب به شریعتمداری حتی ادعا کرد که شریعتمداری کیهان هم زمانی مجاهد خلق بوده است ! راست و دروغش گردن خود گلپور ولی من هم وقتی تشابه مواضع شریعتمداری با مجاهدین و اسراییل در ضدیت افراطی با خاتمی و روحانی و اصلاحات را می بینم در مورد حرف گلپور به فکر فرو میروم. (297562)
هموطن آذری
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۳:۴۷
در این واپسین ساعت سال از خداوند متعال میخواهم خدمت گزاران خدوم و خالص از جمله آقای ظریف و سایر عزیزان را در سایه لطف خود قرار دهد و روز های خوبی را برای این ملت رقم زند چرا که دیگر تحمل تورم و بیکاری جوانان وتحریم ها نداریم میدانید چرا چون هر کس که از طبقه عوام ملت است زهر و سختی تحریم ها چشیده و میداند چه طعمی دارد (297541)
مرتضی
United States
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۰۱
افرین عالی (297542)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۰۳
اگه پایگاه اجتماعی نداره ، چرا شما انقدر دنبال این هستید تا خرابش کنید.
فدایی داری حاج حسین (297543)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۳۱
بهارجان فرارسیدن بهار نو بر شما و همه هموطنان عزیز مبارک شمارا بخدا این ایام را در کام ملت با مطرح کردن این آقا تلخ نکنید چقدرخوبه روزهایی که در سایتتون از کیهان و این آقا مطلبی نباشه (297544)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۳۹
اصلا روزنامه کیهان تو ایران جایگاهی هم دارد که اینقدر حرف آقای شریعتمداری مهم باشد! کی که حرف اونو وقعی بذاره (297545)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۴۰
می خواد مطرح باشه گناه داره هشت میلیاردونیم رو چی کنه بیشترین بودجه مطبوعات واسه کیهانه (297546)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۵۱
دروغ در این کشور دچار تورم شدید شده،شریعتمداری که .... (297547)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۴:۵۹
تا وقتی غرب از دشمنی دست برنداشته چه فایده ای از مذاکره شما کی میخواهید بفهمید که آمریکا فقط با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و تا وقتی ما از اسلام دست نکشیم هیچوقت با ما خوب نمی شود مگر نمی بینید که پاکستان هم هسته دادره ولی آمریکا با او کاری نداره چرا سرتان را از زیر برف بیرون نمی آورید (297548)
تینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۵:۰۴
شریعتمداری دکانی یافته است بی دردسر نه دغدغه ی تیراژ را میخورد ( چون زورکی هم شده قسمت اعظم تیراژ به ارگانهای دولتی و انقلابی فروخته میشود ) نه غم محاکمه و نه غصه آبروی خود را .... (297549)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۵:۱۷
آفرین - قلم بسیار عزیز است وحرمت دارد افسوس برخی همچنان سرشان زیر برف است .بهار سربلندی مبارک (297551)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۵:۵۴
یک خاطره از نشست هسته ای از اقای جلیلی که خبر نگاران چند ساعت منتظر ورود اقای جلیلی به اطاق کنفرانس بودن سوال از ایشون در بار روند مذاکرات شد که ایشون جواب دادن که برادران ما در بحرین در مقابل استبداد مبارزه میکنند من از جواب ایشون تعجب کردم (297553)
ایران
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۶:۵۰
لایک داری شدید (297554)
آسمان نورد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۱۷:۱۱
پیشنهاد میکنم شریعتمداری درانتخابات سال آینده(مجلس)کاندیدا شود.تامیزان اقبال مردم ازخودرابسنجد.درهمین نظرهم دوستان کامنت بدهند خیلی واضح تعداد رای او معلوم خواهدبود. رای بدهید. (297555)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۲۱:۱۸
عالی بود.جاناسخن از زبان ما میگوئی (297559)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ۲۱:۵۸
روزی 10تاکیهان به دکه میدن فرداش 9تامرجوع میشه.اون یکی هم یاسفره میشه یا شیشه پاکنی (297561)