به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۶۱۵۹۰

فروش نقاشی هيتلر به مبلغ ۱۶۲ هزار دلار

گروه فرهنگی و هنری: يک نقاشی آبرنگ از تالار شهر قديمی مونيخ که يک قرن پيش توسط «آدولف هيتلر» کشيده شده در يک مزايده در کشور آلمان به مبلغ ۱۶۲ هزار دلار به فروش رفت.
فروش نقاشی هيتلر به مبلغ ۱۶۲ هزار دلار
«کاترين ويدلر»، مدير حراجی ويدلر در نورمبرگ، گفت که اين اثر هنری مشتريانی «از چهار قاره جهان» داشته و در نهايت به «يک مشتری از خاورميانه» فروخته شد. پيش از آغاز مزايده کارشناسان معتقد بودند که اين نقاشی آبرنگ از هيتلر دست کم ۵۰ هزار يورو به فروش خواهد رفت. تابلوی فوق در ابتدا متعلق به دوخواهر سالمند بود که آن را از پدربزرگ خود به ارث برده بودند. به ظاهر پدربزرگ اين دو نقاشی هيتلر را در سال ۱۹۱۶ خريده بود. نقاشی های به‌جا مانده از هيتلر هرازچندگاهی در حراجی‌های معروف جهان به فروش می‌رسند اما آن‌چه اين تابلوی به‌خصوص را متمايز کرده، موجود بودن قبض خريد اوليه آن و نامه‌ای رسمی به امضای «آلبرت بورمان»، آجودان ويژه هيتلر و برادر «مارتين بورمان»، منشی شخصی وی، است. بنابر اعلام حراجی ويدلر، تابلوی فوق ابعادی برابر با ۲۸ در ۲۲ سانتی‌متر دارد و در پايين آن امضای هيتلر به چشم می‌خورد که نام خود را با حروف لاتين «آ. هيتلر» امضا کرده است.

بر اساس متن نامه همراه تابلو به نظر می‌رسد که مالک آن در زمان نازی‌ها عکسی از اين اثر را به دفتر هيتلر فرستاده و درباره اصالت آن پرسيده بود. در پاسخ، بورمان – به عنوان آجودان ويژه ديکتاتور نازی – در نامه بدون تاريخ خود نوشت به نظر می‌رسد که اين تابلو «يکی از کارهای پيشوا باشد».
مرجع : رادیو فردا