به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۴۹۷۰
فعلا خبرگزاري دولت، هم ضد دولت است!

اتحاد رسانه‌اي‌شوم عليه دولت روحاني در آغاز راه

گروه سياسي- رسانه‌ها: هجمه ناجوانمردانه و رذيلانه رسانه‌هاي افراطي اصولگرايان عليه منتخب ملت آن هم در حاليكه روحاني و دولتش اولين روزهاي كاري خود را آغاز مي‌كنند در كنار ضعف شديد رسانه‌اي تيم دولت، از هم اكنون مشكلات عديده‌اي را براي آقاي روحاني رقم زده و در صورت تداوم و عدم تصميم‌گيري جدي براي تقويت تيم رسانه‌اي دولت و رسانه‌هاي منتسب و نزديك به آن، به شكل حادتري رقم خواهد زد.
خبرگزاري(دولت) ايرنا هم عليه وزيران پيشنهادي روحاني با نزديكان دولت احمدي‌نژاد مصاحبه مي‌كند!
خبرگزاري(دولت) ايرنا هم عليه وزيران پيشنهادي روحاني با نزديكان دولت احمدي‌نژاد مصاحبه مي‌كند!
در حال حاضر و در اولين ماه شروع به كار دولت روحاني، خبرگزاري‌هاي متنفذ و با پشتوانه‌اي همچون فارس، مهر، تسنيم و دهها سايت خبري مشابه، به اضافه روزنامه‌هاي كيهان، رسالت و ... كه در انتخابات اخير بدترين روشهاي تخريبي را عليه روحاني ايفا مي‌كردند، با خروج از شوك ناشي از شكست كانديداهاي مورد حمايتشان (جليلي و قاليباف) به شنيع‌ترين شكل ممكن تخريب دولت و وزيران آن را حتي قبل از گرفتن راي اعتماد آغاز كرده‌اند و جالب‌تر اينكه تيم رسمي رسانه رسمي دولت هم با همان كادر مديريتي سابق، نقشي خنثي ايفا مي‌كند تا در عرصه رسانة روحاني و دولتش در مقابل افراطيون، كاملا خلع سلاخ باشند!

در همين رابطه سايت خرداد نوشت: با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت تیم اطلاع‌رسانی وی رویکردی انقباضی از خود به نمایش گذاشت و از همان بدو کار کمترین اخبار و اطلاعات از رئیس‌جمهور منتخب در رسانه‌ها انعکاس یافت. مسئولان این بخش با این پیش‌فرض این رویکرد را در پیش گرفتند تا به‌زعم خود فضای احساسی را کنترل کرده و از سوی دیگر نگذارند که حواشی خبری حول و حوش دولت افزایش یابد اما آنان توجه نداشتند که فضای رسانه‌ای با دستور و امریه قابل کنترل نیست و راه غلبه بر این مشکلات مدیریت هوشمند فضای رسانه‌ای است و تقویت جبهه حامیان دولت تا در آشفتگی‌های موجود و فضا‌سازی رسانه‌های مخالف، صدای دولت در هیاهو‌ها گم نشود.

رسانه‌های مختلف در طول دو ماهی که از انتخابات تا روز رای اعتماد گذشت گمانه‌زنی‌های بسیاری به انجام رساندند و رویکرد تیم اطلاع‌رسانی دولت در این خصوص نه کنشی، که واکنشی بود و محدود و محصور به تکذیبیه‌هایی شد که هیچ برد خاصی هم در فضای رسانه‌ای نیافت و در عمل دولتی‌ها را در حاشیه قرار داد. رسانه‌ها گمانه می‌زدند و همراهان رئیس‌جمهور بطور مداوم تکذیبیه صادر می‌کردند. اما این رویکرد انفعالی آن گاه ضربه سهمگین خود را نشان داد که رسانه‌های منتقد دولت با بهره‌گیری از کمیت رسانه‌ای خود جو تبلیغاتی سنگینی را حول و حوش چند وزیر کابینه به راه ‌انداختند و با تاثیر گذاری وثیق بر اهالی بهارستان توانستند 3 وزیر معرفی شده را بیندازند و اگر دفاع جانانه روحانی از وزرایش نبود بی‌گمان این آمار رشد بیشتری هم داشت اما به رغم تمامی این نکات و درست پس از فرآیند رای اعتماد، محمدرضا صادق در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که از رسانه‌ها می‌خواهیم درخصوص سرپرست وزارتخانه‌ها گمانه‌زنی نکنند! واکنشی که دو ماه پیش هم به منصه ظهور رسیده و هیچ وقعی از سوی رسانه‌های مختلف به آن داده نشد و یک تاکتیک سوخته در بی‌برنامگی مفرط دوباره آزموده شد هر چند که ثمرات و اثراتش به‌وضوح پیش از آن هویدا شده بود.

آينده هم نوشت: با وجود گذشت 70 روز از پیروزی دکتر روحانی، مجموعه اطلاع رسانی دولت جدید هنوز سامان لازم را نیافته و این موضوع در شرایطی که انواع و اقسام رسانه ها و خبرگزاری های رنگارنگ منتسب به نهادهای مختلف، در جبهه رقیب دولت جدید در حال فعالیت شبانه روزی هستند، کار کابینه تدبیر و امید را مشکل کرده است. دولت روحانی تاوان این نقیصه را در فرایند رای اعتماد با قربانی شدن سه تن از وزرایش پس داد و آنان با انواع خبرسازی، پرونده سازی و عملیات روانی در انبوه رسانه‌هاي اصولگرا مواجه شدند. انتظار مي‌رفت بعد از این، دولت که رقبای دندان تیزکرده و قدرتمندی در کشور دارد، خلا حمایت رسانه ای از خود را جبران کند، اما ظاهرا هنوز این اتفاق نیفتاده است و در همین برهه حساس که هنوز مقطع عزل و نصب‌هاست، ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی همنوا با برخی رسانه‌هاي ضد دولت، با نماینده حامی احمدی‌نژاد مصاحبه مي‌کند و از قول او تلویحا از عدم رای اعتماد به سرپرست وزارت ورزش مي‌دهد!

البته این که خبرگزاری دولت با نماینده سابقا حامی و امروز منتقد دولت مصاحبه کند، ایرادی ندارد اما این که به جای دفاع از دولت مقابل هجمه‌هاي خود نیز با این جریان همراه شود، جای پرسش دارد. نکته جالب تر موضوعی است که درباره انتصاب رئیس کل بانک مرکزی رخ داد و تسنیم، خبرگزاری منتسب به یک نهاد خاص، متولی اعلام انتصاب آن شد و البته در پایگاه اطلاع رسانی دولت هم در این باره توضیحی منتشر نشده تا افکار عمومی در ابهام یا تحت تاثیر رسانه‌هاي خاص باشد.

در حالی که در روزهای اخیر موضوع رئیس بانک مرکزی از سوژه‌هاي گمانه زنی بود و اخباری هم درباره انتصاب سیف به گوش مي‌رسید، خبرگزاری تسنیم، از خبرگزاری‌هاي جدید منتسب به یک نهاد خاص، دیروز سایه اختلاس 3000 میلیاردی را بر انتصاب رییس جدید بانک مرکزی گزارش کرد و امروز تصویر مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی در انتصاب دکتر سیف را منتشر کرد. جالب آن که خبرگزاری مهر نیز با تایید تعیین سیف در مجمع عمومی، موضوع حکم وی را منوط به حل ابهام ناشی از اختلاف دولت و مجلس و تصمیم مجمع تشخیص مصلحت دانسته و آن را در تعلیق بیان کرده است.

اکنون دولت روحانی در شرایطی با پایان یافتن ماه عسل کوتاه با رقبای قدرتمند و تعارفات ناشی از پیروزی او به سیبل تحرکات و کارشکنی تبدیل مي‌شود که ده‌هاي رسانه قدرتمند با بودجه‌هاي میلیاردی در کمین نقد و حتی ضربه وارد کردن به آنند و اگر ضعف خود را در زمینه اطلاع رسانی و رسانه جبران نکند، در مواجهه با بحران‌هاي ناکام خواهد ماند.

۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۵۵
ایرنا دیروز گاف داده بود من زنگ زدم و گفتم نشست خبری اسحاق صلاحی رییس کتابخانه ملی را نوشه بو داسحاق جهانگیری (116633)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۰۲
باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش
ای دل! اندر بند زلفش از پریشانی منال مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش
رند عالم‌سوز را با مصلحت‌بینی چه کار؟ کار ملک است آن چه تدبیر و تأمل بایدش
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش
با چنین زلف و رخش بادا نظربازی حرام هر که روی یاسمین و جعد سنبل بایدش
نازها زان نرگس مستانه‌اش باید کشید این دل شوریده تا آن جعد و کاکل بایدش
ساقیا! در گردش ساغر تعلل تا به چند؟ دور چون با عاشقان افتد، تسلسل بایدش
کیست حافظ تا ننوشد باده، بی آواز رود عاشق مسکین چرا چندین تجمل بایدش؟ (116639)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۰۶
از آنجايي كه اصولگرايان افراطي ميدانند ديگر جايي در بين مردم ندارند با اين روشها ميخواهند خودي نشان دهند. (116640)
ناظمی گیشی
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۳۹
باحلوا حلوا دگفتن دهنتون شیرین نمیشه دلم ازین میسوزه که بعضی ها باپشت روحانی راه افتادن میخوان بگن ما بودیم و هستیم ولی من همونیم که به روحانی رای ندادم ولی حالا حامی روحانی ام نه دنبالش تا جایی که از افراط بدور باشه .پس یه شخصی تندرو وافراطی مثل شما خودتا بهش نچسبون .خدا عاقبت روحانی را بخیر کنه مثل هاشمی خاتمی واحمدی نژادمن هم نشه (117167)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۰۸
ماه عسلو خوب اومدی بهار
ما تا آخرش با روحانی هستیم (116641)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۰۹
شما جالب است به تیترهای کیهان نگاه کنی تمام این خبرگزاریها و روزنامه ها عینا همان مطالب نقل می کنند انگار سردبیر همه کیهان است (116643)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۲۳
بهارنیوز توهم توطئه داری (116650)
یسب
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۰:۵۹
مرگ خوبه برای همسایه آن روزها که شما اصلاح طلبان افراطی علیه دولت نهم و دهم جنجال میکردید یادتون رفته (116682)
عليرضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۹:۲۷
كدام رسانه ! 90 درصد رسانه ها و راديو تلويزيون كه در اختيار اصولگرايان است ! سايتها و نشريات اصلاح طلبان كه زير تيغ فيلتر هستند . جنجال عليه دولت نهم و دهم كه توسط خود اصول گرايان در اين چند سال آخر پس از معجزات اقتصادي و مديريتي احمدي ن‍ژاد صورت گرفت كه صداي حاميان سابقش را هم درآورد. (116982)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۱۷
اگه افراطیون فارس و کیهان و تسنیم و رجا و .. رو دارند ما نیز بهار نیوز و خرداد و انتخاب و آفتاب و ایلنا را داریم که به مراتب طرفداران بسیار بیشتر و خوانندگان بیشتری دارند (به دلیل مواضع و حفظ اعتدال و درج اخبار حقیقی و محبوبیت و ..) و همواره و خصوصا در چند ماه اخیر این رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلبی و اعتدال که حالا دیگر حامیان دولت هم هستند به خوبی فاش کننده اهداف شوم رسانه های جریان افراطی بوده اند و هرگاه اخبار دروغ و جهت دار از سوی رسانه ها و سایتهای افراطیون منتشر شده سایتهای بهار و انتخاب و آفتاب و .. به خوبی پاسخ آنها را داده اند و مردم را در جریان حقیقت قرار داده اند . بدون شک اطلاع رسانی شما در موارد بسیاری واقعا تاثیر گذار هستند و به امید پروردگار و با حمایت ملتی که در 24 خرداد سیلی بزرگی رو به افراطیون زدند از این به بعد هم دست کذابین و هتاکان بیشتر از گذشته رو خواهد شد . (116693)
ايراني
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۲۵
تو رو خدا يكي به داد برسه تا كي اين رسانه ها اجازه دارن بي محابا به مردم و منتخب اونا بي اهانتي كنن چرا كسي جلوشون رو نمي گيره به خدا روح ياس و نااميدي در مردم رو اينا ايجاد كردن تو رو خدا ارشاد و ارتباطات و اطلاعات يه فكري كنه (116698)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۵۱
واقعاً سايت هاي دولتي مثل ايرنا و دولت منفعل هستند و اخبار محدود آن هم بعد از انتشار در ساير رسانه ها به صورت محدود منتشر مي شود. مردم انتظار دارند اطلاعات و اخبار دولت يازدهم را از كانال دولت خودشان بدست آورند . دولت بايد كاري انجام بدهد. (116710)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۵۶
ملت می گوید:افراطیون هیچ غلطی نمی توانند بکنند-ما مشت به دهان افراطیون می زنیم (116715)
ايرانيان
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۱:۵۷
تجربه ثابت كرده :
هيچكس تاب مقابله و شكست خواست مردم را ندارد و به تبع آن :
منتخب ملت
روحاني با كلاس و محبوب (116716)
عبدالله
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۳
ترسم از روزي است كه اين جمله از دهن مردم بيرون بيايد: صد رحمت به احمدي نژاد و دولتش! (116721)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۵
روحاني بايد از همين اول كارمحكم با اينها برخورد كنه وگرنه اينها دست بردار نيستند (116723)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۱۰
داش حسن باشگاه خبرنگاران معتدل رو تاسیس کن و نخبگان رسانه ای رو هم گرد هم بیار و حال این افراطی ها رو بگیر توطئه هاشون رو خنثی کن
والله خیر الماکرین (116730)
ناصری نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۲۴
نه تنها ایرنا بلکه سایت اطلاع رسانی وزارتخانه ها از جمله سایت خبری وزارت نیرو نیز چندی پیش سخنان وزیر نیرو را در ابتدای شروع به کارش که از حق مردم و لزوم بدست آوردن رضایت آنها صحبت کرده بود را سانسور کرد که در سایت تابناک به آن اعتراض شد. (116742)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۲۶
ازادی بیان رو احترام بگذارید اصلاح طلبان افراطی (116744)
عارف
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۴۷
منفی ها نشون میده که آزادی بیان فقط برای پیشبرد اهداف بعضی ها کاربرد داره وگرنه مشارکتی ها در دوران قدرتشون نشون دادن که از هر چه دیکتاتور، دیکتاتور ترند و حتی از جناب خاتمی هم می خواستند عبور کنند (117110)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۲:۵۳
معذرت میخوام این بودجه های میلیاردی که میگید از کجا میاد واسه اینا؟ (116763)
ح- ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۴۴
با سلام به دوستان بهار نیوز
من از خبرنگاران ایرنا هستم که بیش از 15 سال در این رسانه دولتی فعالیت دارم باید عرض کنم اگرچه بخشی از گزارش شما را در مورد اتحاد رسانه ای بر علیه دولت اعتدال را قبول دارم ولی این جزییات را در مورد ایرنا قبول ندارم چرا که در روزهای اول پس از تنفیذ یکی از افراد با سابقه ایرنا که از ستاد دکتر روحانی نیز بوده در این رسانه به عنوان نماینده رییس جمهوری حاضر شده و بر خبرها نظارت دارند.
باید عرض کنم چرا ایرنا به عنوان رسانه دولت که من آن را رسانه نظام می دانم باید خودستانی کرده و با کتمان واقعیات که در گذشته وجود داشته و اکثر خبرنگاران نیز با این کار مخالف بودند دوباره تکرار شود.
ایرنا باید ضمن رعایت خطوط قرمز نظام در اطلاع رسانی، به گونه ای واقعیت نگر باشد و اخبار را بدون نگرش حزبی و سیاسی و در راستای تحقق اهداف دولت و نظام در خروجی بگذارد.
فعالیت خودستانی از دولت در ایرنا در چند سال اخیر موجب شده که بسیاری از افراد تاثیر گذار جامعه و به گمانم قاطبه مردم از این رسانه ملی رویگردان بوده و ما به عنوان خبرنگار این رسانه نیز از این بابت در عذاب بودیم.چ
آنچه به نظر می رسد در ایرنا باید به آن توجه شود نیروی انسانی قدر و حرفه ای آن است که در بدنه این رسانه حضور دارند و ضمن کارکرد حرفه ای در عرضه خبری باید به معیشت این قشر نیز توجه شود.
به عنوان یک ایرنایی که تعصب شدیدی نیز به این رسانه دارم باید عرض کنم برغم برخی انتقاداتی که به مدیریت فعلی ایرنا از بابت بحث خبری وجود دارد و ان هم به دلیل نوع نگاه دولتمردان رده بالا بوده، مدیریت فعلی را مدیری اگرچه خارج از مجموعه ایرنا ولی آَشنا به درد نیروی انسانی می دانم و این ادعای بنده نیز با نظر سنجی از نیروهای انسانی سازمان ثابت می شود.
ایرنا در سال های گذشته و حتی دولت اصلاحات با وجود اینکه بیشترین خدمات را از لحاظ خروجی اخبار عملکرد دولت داشته در بخش معیشتی توجهی به قشر زحمت کش ایرنا نشده و کمترین میزان حقوقی را داشتند.
امیدوارم دولت اعتدال و تدبیر و نیروهایی که قطعا در آینده در بدنه ایرنا می آیند این است که انتخاب دولت از بین نیروهای ایرنایی باشد و دوم اینکه به معیشت آنها نیز توجه شود و بدون توجه به معیشت این قشر موجب می شود تا نیروهای انسانی ایرنا در خارج از این رسانه شغل دوم و سوم برای امرار معاش دست و پا کنند.
در پایان امیدوارم این نظر بنده به عنوان یک ایرنایی در بهار نیوز و در ذیل این تحلیل بیاید (116799)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۳:۵۴
فقط خدا بايد به مردم ايران رحم كنه. انشا... كه اينا جواب اين كارشكني هاشونو ميگيرن.صبر خدا زياده، اميدوارم ما هم صبرمون زياد بشه. (116805)
یه اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۴:۵۲
تنها خبرگزاری نیمه رسمی که به اخبارش میشه اعتماد کرد، ایسناست که خط مشی خوبی داشته و حواشی خبرگزاری هایی مثل فارس(جریان محاسبه به با مرسی که آخرش بود!)، مهر، ایرنا رو نداشته! (116838)
اسطوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۵:۱۱
از شما بهار عزیز مچکریم ک تلاش میکنید گامی در این راه بردارید
از حالا کار شما سخت تر هم هست زیرا ممکنه علاوه بر دولت بخواهند شما را نیز خراب کنند
خداوند یارتان باشد (116846)
علی رضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۶:۱۳
بهار جان پیشنهاد میکنم صحبتهای احمدی نژاد را در جمع حامیان دولت سابق را بیار سایت قانون آورده برای شناخت بیشتر اینها لازمه (116891)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۶:۵۳
تیترت منو یاد روزنامه ی ایران توی دولت سابق میندازه

کار ایرنا که میره با مخالفین دولت هم مصاحبه میگیره کار حرفه ای و درستیه همون کاری که اعتماد و شرق هم میکنن. (116904)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۷:۴۳
البته اولین هجمه را سایت تندروی بهارنیوز " با تیتر روحانی بعد از عارف از توفیقی هم گذشت : کلید زد ! (116921)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۲۲
موقع انقادات شما می شد آزادی بیان اما حالا شده اتحاد شوم ؟ (117005)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۱:۱۶
افراطیونی که شما ازشون پشتیبانی می کنین کشور رو به این روز انداختن!
رشد اقتصادی منفی خدای من! (117041)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۲۴
من خودم به قالیباف رای دادم ولی الان میگم زنده باد روخانی رئیس جمهور منتخب ایران
به امید صبح تدبیر و امید (117007)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۳۲
یاد شعارهای دروغین زنده باد مخالف من به خیر !
یعنی شما قصد دارید مابقی سایت هایی که با شما همفکر نیستند مثل شما حرف بزنند یا کلا حذف شوند ؟ (117013)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۲۹
الان از کجای این متن میشه همچین چیزی که شما میگی رو برداشت کرد؟ این داره از دولت انتقاد میکنه که چرا رسانه به اندازه کافی نداره! کجا گفت مخالفین حرف نزنن؟!!!!!!!! (117097)