به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۳۵۱۸۴
کشور به تفاهم و گفتگوی ملی نیازمند است

احسان شریعتی یکی از عجایب ایران را شرح داد

گروه سياسي: دکتر احسان شریعتی گفت: در ایران یکی از عجایب این است که خود مسئولان همواره منتقدتر از منتقدان هستند و به جای اینکه پاسخگو باشند بیشتر خود پرسش مطرح می‌کنند! اکنون کشور به یک تفاهم و گفت‌وگوی ملی جدید نیازمند است.
احسان شریعتی یکی از عجایب ایران را شرح داد
دكتر احسان شریعتی عصر دیروز در مراسمی با عنوان «به یاد مصدق» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از سفر اخیر خود به احمدآباد گفت: نوروز سال گذشته من در سفری که به احمدآباد داشتم، قصد داشتم که به همراه خانواده‌ام از خانه دکتر مصدق بازدیدی داشته باشم. در این سفر هنگامی که به نزدیکی منزل دکتر مصدق رسیدیم، فردی به ما هشدار داد که هنگام پارک کردن خودروی خود در جلوی منزل دکتر مصدق هوشیار باشیم، چراکه ممکن است پلاک خودرویمان را یادداشت کنند و بعد مشکلی برای ما پیش بیاید.

فرزند دکتر علي شریعتی ادامه داد: ما پس از بی‌اعتنایی به این فرد و با تلاش فراوان توانستیم خانه دکتر مصدق را پیدا کنیم، اما زمانی که زنگ خانه را به صدا در آوردیم، سرایدار آنجا به ما گفت که تا پایان انتخابات هیچ‌کس اجازه ندارد بازدیدی از این مجموعه داشته باشد. شریعتی با بیان اینکه این اتفاق در حالی رخ داد که در همان شرایط و در همان زمان هنگامی که به کاخ‌های شاه مراجعه می‌کردیم با صفوف طویلی از مردم مواجه می‌شدیم، تاکید کرد:حال این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا ما انقلاب کردیم که مصدق‌ها مهجور و ممنوع بمانند و آثار دولت‌ها در معرض بازدید همگان قرار گیرد.

شریعتی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جشنواره مطبوعات اظهار داشت: رئیس ‌جمهور صحبت‌هایی مطرح کرد که ما نمی‌دانستیم. در ایران یکی از عجایب این است که خود مسئولان همواره منتقدتر از منتقدان هستند و به جای اینکه پاسخگو باشند بیشتر خود پرسش مطرح می‌کنند. این روشنفکر دینی افزود: اکنون کشور در وضعیت خاصی قرار دارد که نه انقلاب و نه اصلاحات پاسخگوی این وضعیت و شرایط نیست. امروز راه سومی وجود دارد که طی آن روشنفکران جامعه باید نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم تلاش کنند. آنها به همراه مسئولان وظیفه دارند که ایجادگر تحول و بعثتی فکری در جامعه باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اکنون ما درسی که می‌توانیم از نهضت ملی بگیریم، این است که در شرایط فعلی بتوانیم تجربه جدیدی بدست بیاوریم، اذعان داشت: حال چنانچه این تجربه نمی‌تواند تجربه‌ای انقلابی و اصلاح‌طلبانه باشد، باید تجربه‌ای آگاهی‌بخش باشد. شریعتی با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 تاکید کرد: اکنون کشور به یک تفاهم و گفت‌وگوی ملی جدید نیازمند است. برای رفع سوتفاهم‌هایی که در سال‌های اخیر بویژه در دوره میان دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشور بوجود آمد.

فرزند دکتر شریعتی با اشاره به اخراج برخی از اساتید و همچنین ستاره‌دار شدن برخی از دانشجویان در سال‌های اخیر بیان کرد: در روند شعارهایی اعم از اعتدال، تدبیر و امید که امروز در کشور مطرح می‌شود، ما باید شاهد بازگشت اساتید اخراجی و همچنین برطرف شدن مشکل دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه‌ها و همچنین آغاز روند آزادسازی‌های عمومی در کشور باشیم. شریعتی با بیان اینکه امروز برخی از رسانه‌ها و مجلات در تلاش هستند که مصدق و شریعتی را تخریب کنند، تصریح کرد: امروز مصدق با وجود اینکه به عنوان یک نماد ملی به حساب می‌آید، توسط برخی از رسانه‌ها تخریب می‌شود. این در حالی است که خوشبختانه این دو نماد ملی یعنی دکتر مصدق و دکتر شریعتی امروز به دو نماد عقیدتی و ملی در جنبش دانشجویی کشور تبدیل شده‌اند.

لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۱۳
اینروزا هرچیزی و هرکسی توسط اون عده ای که می دونیم کی هستن تخریب بشن ارج و منزلتشون بالاتر میره آقای شریعتی عزیز. (211956)
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۳:۰۷
امید است که دکتر سوسن شریعتی, دکتر احسان شریعتی, دکتر نوید بازرگان, دکتر محمد رضا بهشتی, دکتر علیرضا بهشتی و دیگر عزیزان و فرهیختگان بیش از پیش در عرصه ی عمومی فعال شوند و نیز انجمن ها و تشکل های علمی, فرهنگی,سیاسی و اجتماعی در سراسر کشور از این عزیزان برای بیان دیدگاه ها و نیز انجام گفتگو هایی سازنده و راهگشا دعوت کنند ... (212111)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۱۶
سلام بر آقا احسان شریعتی عزیز
وقتی جملات شما رو در کنار بیانات و جملات پدر عزیزتان قرار می دهم ، انگار هر دو از یکمغز تراوش شده اند. و خدای را شکر که احسان عزیز با حضورش یاد و خاطره پدر را برای نسل قدیم زنده و راهبری برای نسل دهه دوم و بعد باشد که خود جدای از پدر بزرگوارش یک شریعتی است. (211957)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۰
. . . .ما در این 8 سال ، 80 سال عقب افتادیم. (211958)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۸
از ین عجایب بازهم داریم (211961)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۹
ایران کشور عجایب اجتماعی است .
مثلا وقت گرانی کالایی همه خریدارند برعکس دنیا . (211962)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۶:۴۰
بیاد دکتر شریعتی و سخنرانی های شورانگیزش
یادش گرامی و روحش شاد (211965)
اصلاح‌طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۷:۰۶
فرزند صالح آن بزرگ مرد ، ممنون (211973)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۷:۲۳
آقاي شريعتي ته دلت را بگو . آيا خواست پدرتان همين بوده؟ (211976)
تاراز نشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۰۹
رهبرم علی و پیشوایم مصدق استاد شهید دکتر علی شریعتی

یاد همه ازاد مردان و تهمینه زنان سرزمین اهوراییم مام وطنم ایران عزیزتر از جانم جاودانه باد
چه انان در راه ازادی وابادی از جان خویش مایه گذاشتن و چه انان که در راه روشنگری گریبان چاک کردند

این بنده حقیر هم با مشقت بسیار توانستم ارامگاه این ازادملی مرد را زیارت کنم
راهش پر رهرو و یادش جاودانه می ماند (211986)
تاراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۲۸
زنده ایران
قابل توجه دوستان ادرس ارمگاه ان ازادملی مرد در جاده کرج قزوین نزدیک ابیک روستای نظر اباد (احمد اباد ) قراردارد (211995)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۳۰
آفرین بر آقا زاده شهید (211998)
حسن
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۴۱
درور بر دکتر شریعتی و فرزند خلفش بسیار عالی بیان فرمودید بعضی از مسایل پیش پا افتاده ای از جانب برخی افراد بی مسول رخ میدهد که ابروی نظام را میبرندولی تا کنون کسی خلوی افراد خود سر را نگرفته است (212009)
ایبرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۵۸
این روشنفکر دینی افزود: اکنون کشور در وضعیت خاصی قرار دارد که نه انقلاب و نه اصلاحات پاسخگوی این وضعیت و شرایط نیست...
با تمام احترامی که برای ایشون قائلم ولی اصلاحات تنها راه و چاره این مشکلات است/... (212019)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۰
دکتر جون کو گوش شنوا هرچی فریادهای پدر عزیزت را چه در زمان خودش و چه بعد از آن شنیدند صدای سخنان تورو هم میشنوند
هنوز بعضی وقتها که گفته میشه شهید شریعتی بعضی ها چاره ندارند که ... (212020)
متعجب
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۰:۵۳
عجيب ترين عجايب مي دونيه كيه مخلوقي به نام احمدى نژاد !!!!!همه غرايب از اون شروع شد (212052)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۱:۰۲
روشنفکر دینی؟؟؟ (212058)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۱:۱۹
درودبر وطن پرستان پارسی (212065)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۱:۴۴
دكتر عزيز به نظر ميرسد حضور شما در صحنه سياسي كشور گمرنگ است شايد دلايلي دارد كه شما بهتر از ماميدانيد (212074)
عاجاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۲:۳۳
چرا مقابل پیام مسا فر های ایرانی و بستی . عوض اینکه اطلاع رسانی کنی مردم برن از ابروی کشورشون دفا کنن جلوشو می بندی . الان این خبر تو صفحه اصلی یاهو داره واسه ایرانیا فحش جم می کنه . تابلوه یه سیا کاری از طرف امریکاست . (212096)
م
Italy
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۲:۳۵
اين دوستان جوري از شريعتي حرف ميزنن انگار ميدونن كي بوده ،حداقل بخون يد يكم كتاباشو و تاريخ و بلايي كه اين آغا بر سر اين مملكت أورد ، (212097)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۳:۰۸
جناب آقای دکتر شریعتی پسر!نه به این روشنفکران امیدی هست نه به این ملت. اگر بنا بر رستگاری باشد تنها را اصلاحات است که هزینه اش هم کم نیست.اصلاحاتی نخبه گرا تا نسلی تازه بیاید شیشه نکشد انقلاب جنسی مهار شده باشد و بینی زنان نیاز به جراحی نداشته باشد آنوقت است که باغ اصلاحات میوه خواهد داد. می گویم روشنفکران بزرگترین ضربات را بر پیکر تاریخ این کشور زده اند.با انقلاب بی موقع یا سکوت بی موقع!انقلاب مشروطیت بی موقع ترین انقلاب بود مردم چه می دانستند عدالتخوانه چیست؟آخرش هم آنی شد که می دانید. (212112)
سهيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۳:۳۶
يكي ديكر از عجايب ايران مظلوميت دكتر شريعتي است كه حتي سالكرد هم براش نمي گيرند سه سال پيش سوريه بودم دختر م كه الان دانشجوي دانشگاه تهران است از صبح تا شب كنار ارامگاه دكتر مي نشستند و به فكر فرو مىرفتند انجا به قدرت نفوذ كلام دكتر پي بردم كه جواني كه از نسل ديگري است چطور شيفته او شده است ودر سن ١٦سالگي تمام كتابهايش را خوانده (212125)