به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۷۲۹۹۴

نمایشگاه خصوصی خودرو در داخل خانه

گروه فناوری: گروه معماری Bjarke Ingels در حال طراحی خانه‌ای مجلل در دانمارک است که نوعی نمایشگاه خصوصی برای اتومبیل خواهد بود.
نمایشگاه خصوصی خودرو در داخل خانه
این خانه مجلل موسوم به Villa Gug در ناحیه‌ روستایی آلبورگ ساخته خواهد شد و طراحی آن به گونه‌ای است که کاملا با محیط پیرامون همخوانی داشته باشد. به جای پنهان‌کردن اتومبیل‌ها در زیرزمین یا پارکینگ بزرگ، مکان اختصاصی خودروها به بخش مهمی از این خانه تبدیل می‌شود. این ساختمان با مساحت 750 متر مربع، شکلی حلقوی دارد که به عنوان مسیر حرکت خودرو عمل کرده و در نهایت، نقش نمایشگاه یا گاراژ خصوصی را درون خانه بازی می‌کند.

این مسیر شیب‌دار به باشگاه ورزشی و سپس بخش داخلی خانه ختم می‌شود که مجهز به آشپزخانه و ناحیه نشیمن است؛ بخش‌های دیگر منزل نیز توسط یک سالن به یکدیگر متصل می‌شوند و یک پشت‌بام بزرگ نیز برای ساختمان در نظر گرفته شده است که فرد با پایین‌آمدن از پله‌های آن، وارد کتابخانه می‌شود.



این ساختمان از فضای خصوصی داخلی بطور کامل محافظت کرده و رهگذران قادر به دیدن فضای داخلی نیستند؛ علاوه بر این، شکل حلقوی خانه، باغچه‌ای داخلی را در خود جای داده که ناحیه‌ای خصوصی برای ساکنان فراهم می‌کند. مهندسان هنوز در حال کار بر روی این پروژه هستند و بهای فروش یا تاریخ اتمام این پروژه مشخص نشده است.











مرجع : ایسنا