به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۳۱
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۵۸۴۰۴
حیرت از این همه سکوت و انفعال

انتقاد از رفتار منفعلانه نمایندگان زن مجلس

گروه سیاسی-رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: نگاهي به تذکرهاي آخروقت نمايندگان به مقام‌هاي‌مسوول در روز گذشته، آدمي را به حيرت مي‏اندازد، نمايندگان انواع و اقسام مسايل را ديده‌اند، از تخلف اوقاف گرفته تا تک‌خواني زنان و مسايل حاشيه‌اي ديگر. اما درست در روز سياه اسيدپاشي در اصفهان و به خاک‌سياه نشستن زندگي چهارزن جوان، هيچ صداي اعتراض و انتقادي از بهارستاني‌ها بلند نمي‌شود
انتقاد از رفتار منفعلانه نمایندگان زن مجلس
سکوت 281‌مرد بهارستان به کنار، اما سکوت 9‌نماينده زن درست چند روز پس از حادثه اسيدپاشي زنجيره‌اي در اصفهان علامت‌سوال بزرگي پيش‌روي مخاطبان و افکار‌عمومي ايجاد مي‌کند. خانم «زهره طبيب‌زاده‌نوري» از نمايندگان نزديک به جبهه پايداري به‌ مساله تک‌خواني زنان اشاره کرده و به وزيرارشاد در اين زمينه تذکر مي‌دهد اما گويا براي ايشان و هشت‌نماينده زن ديگر هيچ سوال و پرسش و تذکري درباره فاجعه رخ‌داده در اصفهان شکل نگرفته است. اين نخستين بار نيست که پيکان نقد به‌سوي زنان مجلس نشانه مي‌رود، آنها در خيلي مسايل منفعلانه عمل مي‌کنند و اغلب به‌هنگام تخلف رخ‌داده از سوي زنان از تک‌خواني گرفته تا بدحجابي به نهادهاي مسوول در اين زمينه تذکر مي‌دهند اما ارايه برخي طرح‌هاي محدود‌کننده از جمله محدوديت در استخدام زنان هيچ صدايي از آنها بلند نمي‌کند.

جالب‌تر اينکه به‌هنگام اعتراض نماينده دولت و تنها با اشاره به ماجراي اسيدپاشي‌ها در صحن، «قره‌سيد‌ رومياني»، عضو کميسيون قضايي گفته: «اسيدپاشي توطئه عليه خانم محجبه‏‌اي بوده و نبايد خلط‌ مبحث شود.»اغلب نمايندگان روز گذشته دلايل سکوتشان درباره ماجراي اسيدپاشي به‌صورت زنان را به‌دليل عدم اطلاع از کل ماجرا عنوان کرده‌اند و جالب اينکه تنها موضعگيري رسمي در صحن علني ديروز، سخن عضو کميسيون قضايي است و فروکاستن ماجرا به يک‌فقره اسيدپاشي، آن هم تنها به يک خانم محجبه. روان‌و‌جان چهارزن اصفهاني همين چندروز گذشته از سوي افرادي خودسر با عقايدي عجيب، به‌مخاطره افتاده و جالب اينکه مجلس به آرامي از کنار اين مساله عبور کرده، بايد ديد آيا زنان مجلس اين‌بار آستين بالا مي‌زنند و صداي اعتراضي از آنها در اين زمينه خاص بلند خواهد شد يا نه؟