به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۸۲۵۵
معافیت‌های جدید سربازی

معافیت سربازي سه برادری حذف شد

گروه جامعه: رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی معافیت‌های در نظر گرفته شده در قانون جدید سربازی را اعلام كرد و گفت: هر فرد ذکور در صورتی که یگانه فرزند بالای 18 سال پدر نیازمند مراقبت باشد، می‌تواند در صورت تایید شورای پزشکی از انجام خدمت سربازی معاف شود.
معافیت سربازي سه برادری حذف شد
سیدحمید صدرالسادات گفت:از سرباز فراری به آن دسته از سربازان اطلاق می‌شود که پس از رفتن به یگان‌های خدمتی به دلایل نامشخصی اقدام به ترک آن کرده‌اند که این موضوع به سازمان وظیفه عمومی ربطی ندارد و آمار آن نیز در دست ما نیست. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به شرایط ویژه درنظر گرفته شده برای اعزام به خدمت مشمولان ادامه داد: آن دسته از مشمولانی که سنشان بالا رفته یا متاهل‌ هستند تا حدامکان در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان به کار گرفته می‌شوند. وی با بیان اینکه کسر خدمت‌ها نیز جز دو مورد در قانون جدید حذف شده است، گفت: به عنوان مثال در گذشته به آن دسته از مشمولانی که پدرشان دارای سابقه کمتر از ۳۰ ماه خدمت در جبهه و جانبازی کمتر از ۲۵ درصد بود، کسر خدمت تعلق می‌گرفت اما این وضعیت در حال حاضر وجود ندارد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به حذف معافیت سه برادری در قانون جدید سربازی اظهارکرد: معافیت‌های سه برادری تا پایان سال گذشته شامل افراد می‌شد اما با این وجود مهلتی را تا پایان شهریورماه برای افرادی که امکان ثبت آن را نداشتند در نظر گرفتیم. به گفته وی در حال حاضر فردی وجود ندارد که دو برادرش خدمت خود را تا پایان سال گذشته به اتمام رسانده باشند و خودش نیز تا پایان سال گذشته ۹ ماه از خدمت خود را سپری کرده باشد البته افرادی هستند که شرایط معافیت سه برادری را در سال جاری داشته باشند اما اجرای این قانون تا پایان سال گذشته بود.

وثیقه‌های خروج از کشور تغییری نکرده است

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره وثیقه‌های خروج از کشور نیز اظهارکرد: مبلغ این وثیقه‌ها بر اساس همان قاعده قبلی است و در سال جاری تغییری در این زمینه ایجاد نکردیم. صدرالسادات با بیان اینکه مبلغ این وثیقه متناسب با نوع سفر متفاوت است، گفت: کشور سوریه جزو سفرهای زیارتی محسوب نمی‌شود.
وی همچنین با اشاره به اخذ گذرنامه برای مشمولان غایب با سوءاستفاده از برخی خلاء‌های موجود گفت: در حال حاضر چنین وضعیتی وجود ندارد چرا که ما سیستم خود را در اختیار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز قرار دادیم و آنان بدون این که استعلامی از ما بکنند به اطلاعات سربازی تمام افراد ذکور دسترسی خواهند داشت.
به گفته وی در حال حاضر نزدیک به شش ماه است که پلیس مهاجرت برای پیگیری اصالت کارت‌های معافیت و پایان‌خدمت از سازمان وظیفه عمومی استعلامی نمی‌کند چرا که تمام اطلاعات و داده‌ها در اختیار پلیس مهاجرت نیز قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


صالح عبداله نژاد
۱۳۹۲/۰۳/۰۹ ۰۰:۴۹
سلام معافیت سه برادری ایا هزف شده (60120)
ستار عساکره
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۱۷
سلام سه برادری تمدید نمیشه؟ (79425)
فرهاد قمری
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۳:۴۸
سلام آیا سه برادری تمدید میشه (85914)
طیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۰۸
با سلام خدمت شما عرض کنم من برای معافیت سه برادری دیر اقدام کردم و به جای اینکه ۳۱شهریور کارم را به اتمام برسانم در ۱ مهر پروندم تکمیل شد. نامم در سیستم ثبت شد الن واسه معافیت چشم پزشکی میخوام شرکت کنم اما توی سیستم ثبت نمیشه چونکه پرونده مربوط به سه برادری هنوز در جریانه
الن تکلیفم چیه باسپاس (185451)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۳:۰۷
با عرض سلام و خسته نباشید
ایا قانون معافیت 3برادری تمدید می شود ممنون اگر جواب بدید (182754)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ۱۴:۳۲
متن خبر را لطفا بخوانید!! (322231)
آرشام
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۹
واقعا که! همینطوری وقت ارزشمندر ملت رو بگیرید و دوسال از عمرشون رو تلف کنید ببینیم به کجا میرسیم (322742)
علی بابا
۱۳۹۲/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۲
سرباز فراری اگر خودش رامعرفی کند اضافه خدمات می خورات (60306)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۵ ۱۱:۴۰
سلام من 3برادرم خدمت سربازی رفتند من هم الان درحال خدمت هستم میشه من هم ازاین معافیت استفاده کنم این عدالت نیست که لطفا تمدیدش کنید خیلی ها این شرایط را دارند (328856)
غفور شیرانی سرمازه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۱۷:۴۹
سه برادرم خدمت کردند میخواستم از معافیت سه برادری استفاده کنم که حذف شد ایا امکان تمدید در سال 92 می باشد جواب بدید متشکرم (180777)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۷:۲۲
ببخشيدطرح سه برادرى تمديد ميشه من خيلى دنبالشم چون مشکل بزرگى دارم که با اين طرح حل ميشه تقاضا دارم جواب سوالم داده بشه چون نفهميدم به کجا بگم از سايت شما استفادهکردم (250726)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ۱۲:۴۳
الان قانون سه برادری پای برجاهست یانه؟؟؟؟ (294471)
abdulmajeeddurrani160@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۵ ۰۸:۱۳
باسلام طرح معافیت سه برادری را یک بار دیگر اجراکنید (297341)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۵ ۱۸:۳۰
با سلام
چهار برادرم خدمت کرده اند و من نیز قریب به دو سال است که از مدت اعزامم گذشته است.با توجه به اینکه سن پدرم 70 سال می باشد آیا راهی برای معافیت بنده وجود دارد یا خیر؟لطفا پاسخ دهید....
با تشکر (300371)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۱ ۱۵:۱۲
گمون کنم تمدید میشه (328049)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ۱۶:۲۸
باسلام می خواستم بدونم ایا کسری شامل سه برادری می شود. (306658)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۳ ۲۳:۲۱
سلام من سه برادرم خدمت کرده و الان میخوام بگم دوباره معافیت سه برادری اجرا نمیشه من متولد 4/1/73 هستم من دوست دارم دوباره هم اجرا بشه و بتونم استفاده کنم از این معافیت (321721)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۱
سلام.من فرزند چهارم خانواده هستم و اون سه برادرام هم رفتن خدمت آیا معافیت خدمت شامل من میشه؟ (322165)
حسین کوزلی
United States
۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ۱۷:۲۱
با سلام.
من 36سال دارم وبرادران کوچکتر از من خدمت کرده اند که کوچکتر انها 2سال هست تمام کرده ومن با دوتا بچه وبا اجاره خونه با درامد کارگری باید چکار کنم ایا امیدی برای معافت سه برادری وجود دارد یا نه لطفا جواب بدید (326881)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۴ ۰۷:۲۷
قانونی که تصویب میشه باید دوام داشته باشه آیا این بی عدالتی نیست که عده ای
معافیت سه برادری بگیرند در حالی که افرادی مثل من بایند برند سربازی با وجود این که 4 برادرم خدمت کرده در ضمن چرا شما دروغ می گید که سه برادری تا پایان سال پیش وجود داشت سه برادری خیلی قبل از اون حذف شده بود من خودم بیست بار به نظام وطیفه شهر خودم رفتم گفتند حذف شده مگه نه منم نبود می کشیدم (328180)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۶ ۱۷:۴۳
خوب می شد اگر برای خدمت سربازی در استخدام ها یا در پرداخت حقوق امتیازاتی درنظر می گرفتند آیا آن که دو سال در گرما و سرما خدمت سخت سربازی را گذرانده انصاف است بعد از سربازی بیاید و ببیند کسانی بخاطر داشتن پارتی معاف و قبل از وی استخدام شده اند و او نمی تواند کار پیدا کند؟ (328248)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ۰۹:۱۰
باید تمام کسر خدمتی رو بردارن چرا باید تبیض باشد بین بقیه سربازا ؟؟؟ چرا مانی که پدرمون به هر دلیلی جنگ نرفته باید تاوانش بدیم اما کسی که پدرش جنگ رفته باید معاف بشود یا کسری بهش تعلق بگیرد؟ این عدالت هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (328442)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ۱۳:۱۵
این معافیت های بی دلیل مثل سه برادری و جانباز یا سابفه جبهه پدر و از این قبیل
همه دارند فلسفه سربازی رو زیر سوال میبرند و همچنین برخی (بیشتر) نماینده های مجلس رو که این قوانین رو وضع میکنن
خلاصه کلام این که سربازی برا بدبخت بیچاره هاست و گرنه آقا زاده ها که ... (328860)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۲۱:۳۷
با سلام واحترام.از مسئولان عاجزانه میخوام این قانون رو حتی با شرایط خاص در سالهای 95 به بعد اجرا کنن چون واقعا بی عدالتیه عده ای با این قانون سالهای قبل معاف شدن ولی ماهایی ک الان همه شرایط اونا رو داریم معاف نشیم من حتی پدرم جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس هست و سه برادرم سربازی رفتن.این همه بی عدالتی واقعا قابل تحمل نیست.از مسئولان ستاد نیروهای مسلح التماس میکنم این قانون رو اجرا کنن.ممنون. (330816)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ۱۴:۴۶
از مسئولین خواهش میکنم این طرح رو دوباره سال95 اجرا کنن.اجرای دوباره این قانون واقعا به جامعمون کمک بسیاری خواهد کرد مطمئن باشین.در تحصیل و ...... (330913)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۲
با سلام-بنظر من میشه با شرایط مختلف این قانونو اجرا کنن تا حداقل از بی عدالتی ساقط بشه. (331200)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۶ ۱۲:۳۰
سلام من توی طرح سه برادری بودم و دانشجو دنبالشو نگرفتم تا زمانی که گفتن سال بعدی برداشته میشه منم سریع رفتم دنبالش که یکی از برادران کارتشو گم کرده بود تا روزنامش کردم و ... رفت سال بعدی و ما معاف نشدیم حالا باید چکار کنم من متولد 70 و الانم دانشجو هستم اگه بخوام بزم سربازی که خیلی عقب ميفتم لطفا این طرح رو تمدید کنید (334398)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ۱۰:۴۱
با عرض سلام خسته نباشید من ۳ برادرم رفته خدمت خودمم متولد ۱۳۷۷ هستم آیا میتونم معافیت سربازی بگیرم برام خیلی خیلی مهمه لطفاء جواب بدید (334672)
aa
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۱۹:۳۴
از اولش معلوم بود که معافیت سه برادری فقط برای برای فرزندان آقا زاده ها بوده وبعد از اون که اونا معاف بشن سریعا این قانون لغو میشه ! فقط میشه تاسف خورد به حال همجین تفکراتی (334858)
سعید قلیزاده
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۱۸:۲۱
این همه بی عدالتی من ندیدم چرا بقیه تونستن بگیرن اما ما نمیتونیم بگیریم از مسئولان خواهش میکنم به این وضع رسیدگی کنن. (335084)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ۱۹:۱۴
سلام امیدوارم با تمدید این طرح عدالت برقرار شه من 4 تا برادرم سربازی رفتن و متاسفانه الان من معاف نمیشم به نظر خیلی از عدالت به دور باشه که یکی معافیت 3 برادری بگیره اون یکی نتونه، جالبه برادر چهارم من وقتی خدمت میکرد که همزمان دوبرادرم خدمت بودن قبلا دو برادر همزمان خدمت میرفتن یکی معاف میشد این برادرم هم 3 برادری شامل حالش نشد و هم معافیت همزمانی خدمت دو برادر عدالت کجایی عدالت کجایی ؟؟؟؟؟؟؟،امیدوارم با تمدید طرح حداقل من از این معافیت استفاده کنم (335556)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۰۴:۴۶
سربازی اجباری کاری منسوخ شده در کشورهای پیشرفته است.
ارتش های جرفه ای.
هر چند اماده سازی و آموزش دفاعی به جوانان خوبست و به عنوان نیروی ذخیره داوطلب. (336552)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۳ ۱۵:۱۴
سلام من دانشجو هستم و سه برادرم خدمت کردن ایا قانون چهار برادی هست یا نه (336972)
وداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۱۴:۰۷
سلام من متولد ۶۱هستم سه برادرم هم خدمت کردن احتمال اینکه سه برادری اجرا بشه هست ممنون میشم جواب بدید (341598)
رضا
Germany
۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ۱۷:۴۲
سلام این انصاف نیس که بعضیااستفاده کنن وبعضیانه!من دوبرادرم سربازی رفتن خودمم الانم سربازم هیچ کسریم ندارم سنمم 26هست خیلی ناامیدم بعضی وقتا دس به خودکشی میزنم شایدم بزنم تقصیرش شماهیید!ازخدانمیترسید بی انصافا (342587)
حسن خاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۰ ۱۹:۱۸
سلام بنده سه تا از برادرام رفته خدمت این قانون سه برادری دوباره گذاشته میشه (346586)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۱ ۱۲:۰۰
باعرض سلام وخسته نباشید آیامعافیت سه برادی دوباره تمدید می شود (346600)
شایان
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ۲۳:۲۸
با عرض و سلام خسته نباشید .میخواستم بپرسم که ایا ما ۵برادریم چهارتاشون رفتن خدمت تموم شدن همشون کارت پایان خدمت دارن من ۸ماهه تو خدمتم .میخواستم بدونم که ایا سال۹۵امسال قانون سه برادری میاد یا نه من معاف بشم...خواهشن جواب منو بدید ممنون میشم.با تشکر................. (347911)