به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۶۱۶۳۶

مهتاب کرامتی در جمع کودکان نابینا+عکس

گروه فرهنگي: سفیر کمپین کودکان امید گفت: موضوعات مربوط به کودکان از مهم‌ترین مسائل در تمام جهان از جمله ایران است.
مهتاب کرامتی در جمع کودکان نابینا+عکس
مهتاب کرامتی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و رشد کودکان، نگرانی همه ما است و هرگونه تلاشی در جهت تحقق آن، ارزشمند است و اگر هر یک از ما، در هر جایگاه و موقعیتی که هستیم، بتوانیم بخشی از توجه مردم و مسوولان را به سمت کودکان، نیازها و مشکلات‌شان جلب کنیم، قدم بزرگی برداشته‌ایم. وی ادامه داد: در سفرهای قبلی‌ام به اهواز و کرمانشاه، به عنوان سفیر کمپین کودکان امید، با نابینایان زیادی ملاقات کردم و تا حدی با سبک زندگی، توانایی‌ها و دغدغه‌هایشان آشنا شدم. کم‌ترین دستاورد شخصی این سفرها برای من، آشنا شدن با استعدادهای درخشانی بود که کمتر دیده و شنیده بودم؛ اینکه افرادی با وجود همه سختی‌ها، راه خود را پیدا می‌کنند و به موفقیت می‌رسند، ستودنی است. همین موضوع برایم انگیزه بیشتری ایجاد کرد تا پیام این قشر از مردم را، بیش از پیش و با صدایی رساتر به گوش همه برسانم.

سفیر کمپین کودکان امید اظهار کرد: اگر از سنین پایین و دوران کودکی به عزیزانی که از نعمت بینایی بهره‌مند نیستند، توجه و در راستای ظهور استعدادهایشان تلاش کنیم، می‌توانیم نتایج بسیار بهتری بگیریم. فراهم کردن امکانات آموزشی و تحصیلی برای همه‌ی کودکان وظیفه ما است و نباید اجازه بدهیم هیچ‌گونه کمبودی، مانع رشد و پرورش آینده‌سازان سرزمین‌مان شود و باید همگی دست به دست هم بدهیم تا چشمان این کودکان باشیم و دنیایی سرشار از خیال و امید برایشان بسازیم.

وی با بیان اینکه پروژه کتابخانه‌ گویای کودکان، یکی از موفق‌ترین برنامه‌های مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها در ایران است، گفت: کتابخانه‌هایی که همگام با فناوری روز ساخته شده و در راه‌اندازی آن‌ها، ظرافت‌های خلاقانه‌ای به کار رفته و به تمام جوانب و جزئیات دقت شده و همچنین این کتابخانه‌ها، حاصل عشق و علاقه‌ی نهفته در صدای هموطنانی است که کتاب‌ها را برای کودکان خوانده‌اند و می‌خوانند. تاکنون 470 نسخه کتاب توسط بیش از هزار و 200 نفر از علاقه‌مندان خوانده شده و کتاب‌های دیگری نیز در راه است. کتاب‌هایی که بدون شک، دنیای تازه‌ای را برای کودکان کشورمان تصویر خواهند کرد.

جمیله رضازاده، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 16 هزار و 128 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان هستند که از این تعداد 530 نفر نابینا هستند که از این تعداد 236 نفر دانش‌آموز و 38 نفر دانشجو هستند که نیازمند خدماتی از قبیل راه‌اندازی کتابخانه گویا خدمات هستند. وی خاطرنشان کرد: این افراد نیازمند حمایت سرمایه‌های بخش خصوصی هستند؛ چراکه این افراد توانایی‌های بالقوه زیادی دارند که با حمایت بخش خصوصی باید به فعل تبدیل شود.