به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۰۵۷۶
شناسايي عامل توطئه عليه تيم‌هاي فولاد و پيكان

هيچ خطري، متوجه باشگاهها و بازيكنان نيست

گروه ورزشي: در حاليكه مشخص شده كه عامل جوسازي و مدرك‌سازي كاذب اخير عليه تيم‌هاي فولاد خوزستان و پيكان تهران، يك دلال حرفه‌اي در شهر اهواز است، يك حقوق‌دان نيز مي‌گويد: اين ماجرا، هيچ خطري حداقل براي باشگاهها و تيم‌هاي ورزشي ايجاد نخواهد كرد.
هيچ خطري، متوجه باشگاهها و بازيكنان نيست
به گزارش بهارنيوز، دلال حرفه‌اي كه خود از بازيكنان فوتبال اين استان در دهه 60 مي‌باشد از اواسط دهه 70 وارد كار دلالي و نقل و انتقالات بازيكنان ليگ شد و پاي بازيكنان عراقي را نيز به فوتبال ايران باز كرد. او كه از جمله شاخص ترين دلالان حرفه‌اي فوتبال ايران به شمار مي‌رود و با بسياري از روزنامه‌ها و خبرنگاران ورزشي نيز روابط آلوده مالي دارد، چند سال پيش به دليل فعاليت‌هاي مالي و ارتباطات مشكوك با مربيان و بازيكنان تيم‌هاي مختلف به همراه جمع ديگري از دلالان فوتبال بازداشت و ماهها در زندان بود.

اين فرد كه تا قبل از مديريت كنوني باشگاه فولاد، در اين باشگاه بروبيايي داشت و براي خود حق آب و گل قائل بود! اما با انتخاب آقاي دهكردي به مديرعاملي فولاد، (كه از مديران پاكدست و اخلاق‌مدار ورزش ايران به شمار مي‌رود كه سابقه سالها بازيكني و مربيگري فوتبال در تيم هاي بزرگ خوزستان و 8 سال رياست هيات فوتبال استان را در كارنامه درخشان خود دارد و نتايج كنوني اين باشگاه در رده هاي سني مختلف، حاصل مديريت 5 ساله اوست) پايش در فولاد قطع و جلوي تداوم مسائل حاشيه‌اي و همچنين ادامه فساد مالي و دلالي در اين تيم توسط وي كاملا گرفته شد.

اين دلال حرفه‌اي كه در طول ساليان اخير به ثروتي افسانه‌اي دست يافته و ردپايش در اغلب نقل و انتقالات و تباني‌ها فوتبال ايران نيز ديده مي‌شود، پس از اخراج از حاشيه فولاد، بارها به اهالي فوتبال خوزستان صراحتا گفت: روزي انتقامم را از فولاد خواهم گرفت! حالا او به زعم خود توانسته است به اين آرزو نائل گردد گرچه با ناشيگري و اطلاعاتي ناقص و بي‌فايده به كاهدان زده زيرا حتي اگر اين موضوع در نهايت به اثبات هم برسد هيچ خطري بازيكنان و باشگاه فولاد را تهديد نمي‌كند.

در اين رابطه يك حقوق‌دان در پاسخ به سئوال بهارنيوز، توضيحات زير را ارائه نمود:
مسئله طرح شده پيرامون مدرك كارت معافيت خدمت برخي از بازيكنان فوتبال، حتي به بازيكنان هم ارتباطي حقوقي ندارد چه به رسد به باشگاهها و تيم‌هاي ورزشي كه ملاك عمل آنها اخذ مدارك اعضاي خود مي‌باشد. طبق اظهارات مقامات رسمي نيروهاي مسلح و فدراسيون فوتبال، ثابت شده كه اصل مدارك مورد ادعا (كارت معافيت‌ها) كاملا اصالت داشته و هيچگونه خدشه‌اي در اصالت آنها وجود ندارد بلكه مسئله به ادعايي مربوط مي شود كه در حيطه محاكم قضايي است كه از نظر حقوقي نيز تبعات آن صرفا مربوط به پدراني است كه گفته مي‌شود از طريق باندي جاعل، براي خود سابقه رفتن به جبهه در دوره دفاع مقدس تهيه كرده تا از آن طريق براي فرزندان خود معافيت سربازي بگيرند.

فرض بگيريم حتي اين ادعا به اثبات برسد و مثلا يك يا چند «پدر» بازيكنان فوتبال ايران دست به اين كار زده باشند، تقصير آن تيم يا تيم‌هايي كه آن بازيكنان با مدرك تاييد شده و كاملا سالم معافيت را جذب كرده‌اند چيست؟ براي مثال در بين اسامي اعلام شده، نام بازيكناني از فولاد و پيكان تهران (مهدي حلافي كه اتفاقا اهوازي است) ديده مي‌شوند كه هر كدام در اين مدت در چندين تيم مثل پرسپوليس، نفت، داماش، سپاهان و ... توپ زده‌اند.

حتي در صورت صحت اين ماجرا، و در صورت اثبات ادعاي مذكور (غش در اخذ سوابق جبهه) در قوه قضاييه، محكومان فرضي، پدراني هستند كه دست به اين كار زده‌اند به علاوه شبكه جاعلان و نه حتي فرزندان پدران متخلف. البته در صورت صدور آراي محاكم قضايي، كميته‌هاي انضباطي و قضايي فدراسيون هاي ورزشي كشور هم مي‌توانند به استناد آن آرا، براي بازيكنان (با فرض و اثبات اينكه آنان از جرم پدران خود علم و اطلاع داشته‌اند) محروميت‌ها و جريمه‌هايي وضع نمايند.

اما باشگاههايي كه از اين بازيكنان استفاده كرده‌اند صرفا در صورتي در خطر قرار خواهند گرفت كه كميته‌هاي انضباطي فدراسيون‌ها، به استناد آراي دادگاههاي قضايي ابتدا حكم به مجازات بازيكنان (فرزندان پدران محكوم شده در دادگاه‌ها) آن هم با اثبات علم و اطلاع فرزند از عمل مجرمانه پدر، نموده و در مرحله بعد مدعياني و شاكياني (حقيقي يا حقوقي) وجود داشته باشند كه طرح دعوا و شكايت نموده و عنوان كنند كه فلان و فلان باشگاه از وقوع اين جرم مطلع بوده‌اند.

براي مثال در ماجراي  مورد بحث، و با فرض شكل گيري يك پرونده قضايي در دادگاه‌هاي صالحه كشور، (كه در اين پروسه قضايي در بهترين حالت بيش از يكسال، تا احكام تجديدنظر به طول خواهد انجاميد)، و فرض محكوميت نهايي پدر اين بازيكن، موضوع صرفا به دو باشگاه فولاد و پيكان خلاصه نمي‌شود و كميته قضايي بايد بر اساس مستندات شاكي،  به يقين برسد كه مديران كليه باشگاههايي كه اين بازيكنان را در مقاطعي جذب كرده بودند، كه حداقل در باره يكي دو نفر از بازيكنان مورد ادعا، در تيم‌هاي پيكان، نفت، پرسپوليس، سپاهان، فولاد، داماش و ... رسما توپ زده‌اند، از اقدام مجرمانه پدران آن بازيكنان نيز مطلع بوده‌اند! همه اين‌ها نشان مي‌دهد كه ته اين ماجرا، هيچ خطر و مشكلي حداقل براي باشگاهها و تيم‌هاي ورزشي ايجاد نخواهد كرد.

امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۰۹:۰۵
جعل معافیت سربازی جرم بزرگی است که نباید سعی در تطهیر افراد خاطی نمایید. چرا همه ی ملت باید به سربازی بروند ولی کسانی که میلیارد میلیارد پول می گیرند باید سربازی هم نروند؟ (224009)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۰۹:۰۸
واقعا برای فوتبالی که یه سری دلال به خاطر منافع شخصی یک تیم رو به چالش میکشند و باشگاه پرسپولیس که دنبال موقعیت برای سو استفاده میگرده متاسفم... (224012)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۱۳
چه سوء استفاده ای ؟؟؟؟؟؟ بگو تا جوابتو منطقی بدم ! (224053)
mir_ffc
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۵۴
اینکه پرسپولیس میخواس از آب گل آلود ماهی بگیره برکسی پوشیده نیست (224104)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۰
برای تو هم متاسفم. البته بی اخلاقی ما ایرانی ها باعث شده با همه چیز لج کنیم. رحیمی مدیر عامل جدید پرسپولیس رسماً اعلام کرد که اصلاً به این موضوع اهمیت نمیدهد و قهرمانی حقیقی فولاد است. (224289)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۰۹:۲۸
همه اينا کار مافياي علي دايي هست (224020)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۱۲
خدا رو شکر علی دایی انقدر سالم و بزرگ و معروف و محبوب هست که نیازی به این کارا نداره و دیدید که دست اینکاره ها رو هم رو کرد و تا آخر پاش وایساد . تنها کسی که تو این فوتبال جلوی فوتبال کثیف ایستاد کسی نبود جزء علی دایی آقای گل فوتبال دنیا و افتخار ما ایرانی ها در ورزش . (224052)
آنتی پرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۵۵
قضیه کارت به کارت رو یادتون رفت؟؟؟ (224105)
ahwazi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۴:۲۹
شما لطفا برو يانگومتو نگاه كن، برو دنبال بانو سوسانو (224122)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۱
تو هم بهتره بری عمو پورنگ نگاه کنی تا دیگه اینجا پیدات نشه. (224290)
abd
Canada
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۶:۴۰
اصلا علی دایی کارت پایان خدمت داره یا معافیت گرفته (224153)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۰:۳۷
دایی کارت پایان خدمت داره ...گمونم در لشکر 92 اهواز هم خدمت کرده. من یه عکسی از دایی با لباس ارتش در یکی از عکاسی های امانیه اهواز دیدم. روبروی دادگستری. احتمالا عکس پایان خدمتش رو اونجا گرفته. البته حدسم اینه بر اساس شواهدی که دیدم (224251)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۰۹:۴۸
از روز اول هم مشخص بود شخصی به نام . . . که سابقه موش دواندن و سنگ اندازی در کار تیم فولاد رو داشت بانی این هیاهو بوده، این آقا تو سالهای گذشته با دلالی به ثروت هنگفتی دست پبدا کرده بود ولی با تعویض مدیریت در فولاد پای امثال ایشون از باشگاه بریده شد. اصولا برای دهکردی این افراد مهم نیستند و نخواهند بود. (224022)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۰:۳۱
ای کاش اسم ان اقا رو هم می گفتید
تا کی این افراد ازاد باشند (224031)
ahwazi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۰:۳۲
به عنوان ي تيفوسi عشق خوزستان و فولاد ميگم اين جوسازي ها فقط فقط به خاطر ترس از قدرت گرفتن فوتبال خوزستان و فولاده. اين جوسازي ها هيچ خللي در كار تيم محبوب استانمون و جنوب ايجاد نميكننه. اينا ميدونن كه تيرشون به سنگ ميخوره بدجورم به سنگ ميخوره فقط ميخوان جلوي روند رو به رشد فولاد رو بگيرن. (224032)
فدایی کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۳۵
مردمی با 6000هزار سال تاریخ و تمدن باشکوه،در دام ناپاکان و بدخواهان گرفتار نخواهد شد...
خوزستان بیدار باش،اگاه باش،جاوید باش...
فولاد برو بالا،تو تیم خوبانی... (224284)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۹
ما همه ی ایرانیان برای موفقیت فولاد در آسیا و حتی قهرمانیش صمیمانه دعا میکنیم. اما برادر من یادتون باشد این دلال هوچی گر که دست به تخریب فولاد عزیز زده خودش خوزستانیه. اما شما طوری صحبت میکنید که اتنگار توطئه ای از جاهای دیگر برخاسته. چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید! (224298)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۰۱:۰۲
تو که منفی زدی سالمی؟ یعنی فولاد قهرمان نشه در اسیا؟ (224380)
خوزستانی
France
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۰:۳۵
اقای . . . برای همه چهره ی شناخته شده ای است .. میدونم که این مطالب رو خیلی از مدیران ورزشی و سیاسی خوزستان میخونن! آقای استاندار ، آقای مدیر دادگستری ، آقایان سیاسی امنیتی استان ، مدیران باشگاه فولاد ، برای یکبار که شده دست به دست هم بدبد فوتبال خوزستان رو از این خلاص کنید! (224033)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۱:۱۰
انگار که قهرمانی "فولاد خوزستان" برای بعضی ها خیلی گرون تموم شده ...
انشاالله فتح اسیا هم دور از دسترس فولاد مردان ایران نیست...
واقعا چه وقت دست ناپاکان از فوتبال ایران پاک خواهد شد؟ (224037)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۹
تابلو بود که دست دلال ها در میان است.
حتما مدیر باشگاه دست رد به سینشون زده (224048)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۳:۵۲
نترسید محکم قانون رو اجرا کنید کسی که جعل کرده باید تنبیه بشه چه بازیکن باشه چه باشگاه حتی به قیمت عوض شدن قهرمان لیگ.یا افتادن تیم خاطیبه دسته پایین تر. متاسفانه قاطعیتی وجود نداره. (224102)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۴:۵۶
معلومه کار علي دايي هست رفيق بابک زنجاني (224134)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۶:۲۴
علی دایی پاکترین فرد این فوتبال کثیفه ... (224150)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۱۹:۱۳
آره جون خودش (224213)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۱:۴۴
نخیر جون خودت که داری می سوزی. (224293)
rana
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ۲۲:۵۱
انگار آقايوني که مسائل رو فاش کردن و گفتن مدارک جعلي خوب با دلالا در ارتباط هستن !اينکه فولاد قهرمان شده مربوط به يکي دوتا بازيکن نيست.فولاد لايق اين قهرماني بود!آقايون هم دلخوش نباشيد که جام رو از بگيريد. (224338)