به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۷۱۲۰۲
سرنوشتمان را به نتایج مذاکرات هسته‌ای گره نزده‌ایم

نوبخت:​ مردم فشار بر دولت را درک کنند

گروه اقتصادی: سخنگوی دولت با اشاره به برنامه‌ی دولت در زمینه تقویت صندوق بیمه کشاورزی گفت: برای این منظور 125 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته‌ایم که به 5 استان مرزی از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.
نوبخت:​ مردم فشار بر دولت را درک کنند
محمدباقر نوبخت در جلسه امروز(13 اسفند) با خبرنگاران افزود: همچنین 50 میلیارد تومان برای ساماندهی روستاهای مرزی اختصاص داده شده است. وی در ادامه به گزارش استاندار سیستان و بلوچستان به دولت اشاره کرد و اظهار داشت: استاندار چگونگی عمران و توسعه این استان را در گزارشی ارائه داد و در این خصوص عنوان شده بود که باید در زمینه آبیاری 46هزار هکتار زمین زراعتی تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بالغ بر 293 میلیارد تومان برای اتمام 18 پروژه درنظر گرفته شد که از این تعداد 15 پروژه به بهره‌برداری رسیده است. وی تصریح کرد: سه پروژه از 18 پروژه یاد شده مربوط به احداث بیمارستان است که طی روزهای آتی قابل بهره‌برداری خواهد بود. سخنگوی دولت ادامه داد: علاوه بر برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و افتتاح بیمارستان‌ها داریم؛ در زمینه تخصیص بهینه منابع نیز جهت تامین نیروی انسانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مردم منتظر راه‌اندازی و استفاده از بیمارستان‌ها نمانند.

وی یادآور شد: در برنامه بودجه روز گذشته مجلس نیز مقرر شد که تمامی کسانی که در مراحل استخدامی باقی مانده بودند تامین منابع شده و نسبت به استخدام این افراد اقدام شود. نوبخت گفت: همچنین موجبات استخدام 9هزار نفر برای موسسات و واحدهای فنی و حرفه‌ای فراهم شده است. وی با اشاره به روزهای پایانی سال و حقوق و عیدی کارکنان دولت اظهار داشت: تاکنون حقوق و عیدی تمام کارکنان پرداخت شده و حقوق اسفندماه نیز به موقع پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درخصوص تامین اعتبار هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: با تمام فشاری که روی دولت برای تامین این اعتبار وجود دارد اما 3500 میلیارد تومان اعتبار این بخش به موقع تامین شده است. سخنگوی دولت در ادامه به مسئله حقوق فرهنگیان اشاره و توضیح داد: در این ارتباط نیز طی یک تا دو ماه گذشته جلساتی با وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم و نکات تامین اعتبار فرهنگیان و همچنین رتبه‌بندی این اشخاص و نظام پرداخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و 126 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در اولین جلسه‌ای که بعداز اتمام لایحه بودجه در مجلس برگزار شود؛ لایحه وزیر آموزش و پرورش درخصوص رتبه‌بندی فرهنگیان تقدیم مجلس می‌شود که امیدواریم نمایندگان آن را به تصویب برسانند که با انجام آن هدیه‌ای از سوی آموزش و پرورش به فرهنگیان خواهد بود. نوبخت همچنین به کمبود اعتبار بخش دانشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که وزیر آموزش عالی داشته و با وجود مضیقه‌های اعتباری تعهدات این بخش انجام شده؛ لذا امیدواریم همکاران آموزش و پرورش و آموزش عالی قدر پیگیری‌های وزرا را بدانند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت کشور با توجه به کاهش قیمت نفت اظهار داشت: در حال حاضر قیمت نفت به حداقل ممکن رسیده البته ما نمی‌خواهیم مشکلات خود را به جامعه انتقال دهیم اما انتظار داریم که درک لازم صورت گیرد و معلمین همچنین دانشگاهیان درنظر داشته باشند که وزرای عالی آموزش و پرورش همواره در جهت رفاه حال آنان تلاش می‌کنند. سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که با وجود محدودیت منابع بتوانیم با تدبیر اختصاص منابع را به صورت بهینه داشته باشیم.

وی در ادامه به مذاکرات درحال انجام تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره و تاکید کرد: انتظار داریم حقوق ملی کشور توسط نمایندگان مذاکره‌کننده بدون کاستی به ملت استیفا شود و حلقه تنگ تحریم که فشارهایی را بر مردم منجر شده؛ برطرف شود. نوبخت خاطرنشان کرد: البته ما هیچ‌گاه سرنوشت کشورمان را به نتیجه مذاکرات گره نزده‌ایم و برای هر شرایطی غیر از موفقیت در مذاکرات نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مردم بدانند که ما برای هر شرایطی آمادگی داشته و برنامه‌های لازم را اتخاذ کرده‌ایم. ضمن اینکه امیدواریم با پشتیبانی از تیم هسته‌ای مشکلات را از پیش‌پای مردم برداریم.

محمدباقر نوبخت در خصوص پرداخت دستمزد کارگران گفت: امروز بعدازظهر جلسه‌ای برای بررسی دستمزد کارگران در سال 94 تشکیل می‌شود و تا امشب تصمیم شورای مربوطه برای چگونگی پرداخت دستمزد کارگران عزیز در سال 94 اعلام خواهد شد. وی در مورد مباحث مطرح شده پیرامون ورود زودهنگام دولت به بحث انتخابات گفت: بنده اطلاع ندارم که چه اتفاقی افتاده و این بحث‌ها پیش آمده است.شاید این بحث‌ها برای این است که جوانان حزب اعتدال و توسعه با یکدیگر گردهمایی داشتند و بنده نیز به عنوان آخرین سخنران صحبت‌های کوتاهی را انجام دادم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تمام سخنرانی من راجع‌ به کشور بود نمی‌دانم چه حساسیتی وجود دارد که برخی تمرکز خود را به این مساله گذاشته‌اند آن هم برای انتخابات مجلسی که حداقل 290 نماینده انتخاب و از هم‌اکنون تعدادی در حوزه‌های انتخاباتی خود فعال هستند.ممکن است این مساله سوژه فکری خیلی از عزیزان باشد اما دولت مشغول‌تر از آن است که از الان به فکر انتخابات مجلس باشد.

نوبخت گفت: البته انتخابات مجلس برای ما هم مهم است اما ما بسیار گرفتار هستیم بحث تامین حقوق و پرداخت‌ها ، افت قیمت نفت و طرح‌های عمرانی برای مهم‌تر است نمی‌دانم اینکه بچه‌های حزب اعتدال و توسعه که بنده دبیر کلی آن را دارم گردهمایی را تشکیل داده‌اند چه گناه و خلاف قانونی بوده که باعث شده اینقدر فضا تنگ شود.

وی خاطرنشان کرد: من به قدری مشغله کاری دارم که وقت نمی‌کنم به این مسائل بپردازم برای همین قرار شد کانون جوانان حزب در چارچوب مقررات فعالیت خود را انجام دهند که این حرکت لازمه فضای توسعه سیاسی کشور است.

سخنگوی دولت افزود: البته من برای همکاران خودم در مجلس احترام قائلم اما شما هم خود را جای نماینده‌ها بگذارید اگر خبرنگاری ناگهان از نماینده‌ای بپرسد که نظر شما نسبت به ورود زودهنگام دولت به انتخابات چیست چه جوابی می‌دهید؟ البته ما هم اظهارات نمایندگان را می‌شنویم و آنها را درک می‌کنیم اما آنها نیز باید حواس خود را جمع کنند چرا که نماینده یک ملت هستند و نباید حرف خلاف قانون از دهن آنها بیرون بیاید و تهمتی نزنند چرا که قطعا عواقب قانونی خواهد داشت البته بنده نمایندگان محترم را تهدید نمی‌کنم اما معتقدم جایگاه کشور فراتر از آن است که به خاطر این حرف ها بخواهیم با یکدیگر درگیر شویم.

سخنگوی دولت یادآور شد: بعد از بحث احیای سازمان مدیریت و حذف پردرآمدها از دریافت یارانه سوژه دیگری با عنوان ورود دولت به عرصه انتخابات از سوی عده‌ای مطرح شد.  نوبخت در مورد اظهارات مرعشی پیرامون فعال شدن نوبخت در انتخابات گفت: آقای مرعشی اطلاعات نادرستی را مطرح کرده چرا که سخنگوی حزب اعتدال و توسعه فرد دیگری است البته ممکن است ایشان هم بر اساس شنیده های خود این اظهارات را مطرح کرده باشد.
مرجع : ایلنا