به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۵۷۴۴۲
جبهه پایداری برای حذف نشدن دست به برگزاری همایش زده است

همایشي كه نقش مجلس‌ختم‌مردگان را دارد

گروه سیاسی: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همایش سراسری اصول‌گرایان نقش مجلس ختم مردگان را دارد، اظهار کرد: شکاف میان اصول‌گرایان به قدری عمیق و اساسی است که به این سادگی با برگزاری همایش ترمیم نمی‌شود.
همایشي كه نقش مجلس‌ختم‌مردگان را دارد
داریوش قنبری درباره برگزاری «همایش سراسری اصول‌گرایان» و در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین همایش‌هایی بدون حضور چهره‌های تاثیرگذار این جریان نظیر علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف، باعث وحدت اصول‌گرایان خواهد شد؟ اظهار کرد: این همایش‌ها در شرایطی که اختلاف‌های جدی و اساسی بین اصول‌گرایان وجود دارد به جایی نخواهد رسید و بیشتر این همایش‌های نقش مجلس ختم مردگان را دارد. این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه وحدت میان اصول‌گرایان مدت‌هاست که از بین رفته است، تصریح کرد: شکاف‌های میان اصول‌گرایان به قدری عمیق و اساسی است که به این سادگی ترمیم نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به خصوص اینکه جبهه پایداری احساس می‌کند که از طرف سایر اصول‌گرایان کنار گذاشته شده و در حال حذف شدن است، احساس خطر می‌کند و از روی این احساس خطر دست به برگزاری چنین همایشی زده است. قنبری، با بیان اینکه جبهه پایداری در ابتدای شکل‌گیری به دنبال حذف سایر اصول‌گرایان بود، گفت: این جبهه به دنبال حذف اصول‌گرایان معتدل بود و برخی از این افراد را حتی اصول‌گرا هم تلقی نمی‌کرد، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وقتی دیدند که پایگاه اجتماعی آن‌ها ضعیف شده است و در انتخابات مجلس دهم حذف خواهند شد برای جلوگیری از حذف شدن‌شان به دنبال این هستند که خود را به سایر اصول‌گرایان وصل کنند.

این نماینده سابق مجلس، با بیان اینکه استراتژی اخیر جبهه پایداری که در پیش گرفته راهبرد فرصت‌طلبانه و عمل‌گرایانه است، یادآور شد: جبهه پایداری ابتدا خود را معتقد به اصول سازش‌ناپذیری که تعریف کرده بود، نشان می‌داد و با توجه به این اعتقاد به‌زعم خود به دنبال حذف سایر اصول‌گرایان بود اما اکنون که ضعف و ناتوانی خود را می‌بیند به فکر وحدت با اصول‌‌گرایان افتاده است تا به نوعی از حذف خود ممانعت به عمل آورد. وی ادامه داد: وقتی یک جریان سیاسی اصولی را برای خود تعیین می‌کند که سازش‌ناپذیر است و پس از آن اصول خود را کنار می‌گذارد و از آن عدول می‌کند به نوعی راه عمل‌گرایی را در پیش گرفته است که این اقدام را در ادبیات سیاسی بیشتر به عنوان فرصت‌طلبی می شناسند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز جبهه پایداری برای حذف سیاسی خود ندای وحدت را سر می‌دهد، تصریح کرد: این در حالی است که جبهه پایداری خود در انتخابات ریاست جمهوری 92، عامل انشقاق و اختلاف اصول‌گرایان بود و اگر بخواهیم یک تحلیل از اختلافات و دودستگی در بین اصول‌گرایان داشته باشیم، عامل اصلی آن جریانی بود که تحت عنوان جبهه پایداری شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اضافه کرد: وحدتی که منادی آن همان جریانی است که عامل انشقاق بوده است نمی‌تواند نتیجه ای در برداشته باشد و اصول‌گرایان در مجموع اتحادی که یک‌ سوی آن جبهه پایداری باشد به‌راحتی گردهم نخواهند آمد و اصول‌گرایان معتدل نیز می‌دانند که جبهه پایداری تبدیل به یک جریان منزوی و از پا افتاده شده است و این جریان را کنار خواهند گذاشت.
قنبری با بیان اینکه پایگاه مردمی جبهه پایداری با برگزاری همایش‌های اینچنینی احیا نخواهد شد، گفت: احساس بنده این است که جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دهم، مشارکت چندانی نخواهد داشت، زیرا وزن خودش در انتخابات را می‌داند و کاندیدای آن از طرف اصول‌گرایان نیز مورد استقبال قرار نخواهند گرفت و شاید افرادی به صورت مستقل از این جریان در انتخابات حضور پیدا کنند و بعید می‌دانم جبهه پایداری در انتخابات مجلس به صورت جریانی و تشکیلانی حضور یابند.
مرجع : خبرگزاری آنا

سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۱۷:۱۸
جبهه پایداری فقط در صورت عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات رای میاره. همین الان هم همه نمایندگانش با رای فقط پنج درصد واجدین شرایط نماینده شده اند چون در آن موقع برخی بزرگان اصلاح طلب به حرف خاتمی گوش ندادند و انتخابات مجلس رو تحریم کردند. (255234)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۱۸:۰۳
واقعا چرا دست ازسرملت برنمیدارن،،بابا ملت در۲۴ خردادگفت شماهارونمیخواد،چرا ول کن نیستیداکردردملت دارید؟؟؟ولی کاملا واضحه شما درد چیزهای دیگه دارید (255239)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۲۰:۴۰
خوب اینها فقط عرضه همین کارها را دارند دیگه می خواستی چیکار کنند؟! (255262)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۲۳:۲۷
ازاسمون سنگ بریزن روسرماراحت شیم (255289)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۲۰:۱۰
باتشکرازتعبیر زیبای دکتر قنبری ولی به نظربنده جریان محافظه کار شبیه اختاپوس عمل می کند و نبایدآنرا دست کم گرفت چون برای حفظ قدرت هر کاری انجام می دهند وابزار اجرای سیاستهای خود را دارند. (255251)