به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۵۲۰۴۱

روند صعودی شیوع بیماری‌های قلبی درکشور

گروه سلامت: دبیر انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور کنترل شده نیست، گفت: اگر با همین سیاست پیش رویم هر ساله شیوع آن در کشور افزایش خواهد داشت.
دکتر مسعود اسلامی در نشست خبری شانزدهمین کنگره سراسری سازه‌های قلب و عروق که 25 تا 28 شهریور ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می شود در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مصرف روغن‌هایی که اسید چرب اشباع شده دارند، طی سالهای گذشته مشخصا باعث افزایش بیماری تنگی عروق کرونر شده است و این در حالی است که در سایر کشورهای غربی میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی سیر نزولی داشته است. وی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید قسمت عمده طرح تحول سلامت را صرف پیشگیری کند، افزود: نتایج پیشگیری معمولا بین 15 تا 20 سال آینده خود را نشان می‌دهد و چنانچه روشها دقیق باشد می توان از هزینه های درمانی در نظام سلامت کاست.

وی با اشاره به اینکه شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق محلی برای ارائه نوآوری و اختراعات دانشمندان ایرانی است، خاطر نشان ساخت: در این کنگره 40 مقاله به صورت اورال ارائه می‌شود و دارای 20 امتیاز بازآموزی برای متخصصین قلب و عروق و فوق تخصص‌های وابسته، 14 امتیاز برای پزشکان عمومی و رزیدنت ها و همچنین 10 امتیاز بازآموزی برای پرستاران است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران