به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۶۱۵۹۱
با حملات هوایی ائتلاف و مقاومت زمینی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کُرد

حمله داعش به کرکوک به شکست انجامید

گروه بين‌الملل: ديروز چهارشنبه شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، حمله‌ای از سه محور آغاز کردند که این حمله با حملات هوایی ائتلاف بین‌الملل و مقاومت زمینی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کُرد ، به شکست انجامید و این درگیری به کشته شدن دستکم ۳۰ تن از شبه‌نظامیان داعش انجامید.
حمله داعش به کرکوک به شکست انجامید
به گزارش العربيه، داعش در عراق پس از کشته شدن سنان متعب فرمانده تشکیلات این گروه در شهر هیت به همراه بیست و چهار تن از همراهانش، ضربه سنگینی متحمل شد. این رویداد در اثر بمباران محل تجمع شبه‌نظامیان در منطقه المحبوبیه در شرق هیت رخ داد. سنان متعب مسئول کشتار عشیره عرب آل بونمر در حدود یک ماه پیش به شمار می‌آید. اطلاعات حاکی از آن است که پس از این ضربه، نیروهای داعش به حال آماده باش در آمده‌اند. این در حالی است که نیروهای عراق در مناطق نزدیک هیت در حال پیشروی هستند.

در همین حال استان الانبار عراق شاهد درگیری‌های سنگین میان نیروهای امنیتی و عشایر عرب سنی از یک سو و تندروها از سوی دیگر است. نیروهای دولتی با پشتیبانی نیروهای عشایر، طرح شبه‌نظامیان داعش را برای پیشروی به سمت مربع دولتی در مرکز استان الانبار به شکست کشاندند.
شبه‌نظامیان با استفاده از وضعیت جوی طوفانی، به سمت مجتمع دولتی در شهر الرمادی پیشروی کرده بودند اما رسیدن پشتیبانی دولتی برای نیروهایی که در ساختمان ها مستقر هستند و وارد عمل شدن هلیکوپترهای ارتش در هدف قرار دادن شبه‌نظامیان، باعث دور راندن آن‌ها شد. اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

عشایر و نیروهای دولتی خواستار پشتیبانی نظامی دولت و انجام حملات هوایی ائتلاف بین‌الملل علیه مواضع شبه‌نظامیان شده بودند. در مقابل شورای ادارای استان الانبار اعلام کرد بیشتر مناطق شهر الرمادی آرام و تحت کنترل نیروهای دولتی و عشایر عرب سنی است اما درگیری‌هایی در محله‌های جنوبی همچنان در جریان است. همزمان هواپیماهای ارتش عراق اقدام به پخش اطلاعیه‌هایی بر فراز شهرهای نینوا، صلاح الدین و دیالی کردند که در آن‌ها از ساکنان این شهرها خواستند از ارتش در جنگ علیه تندروها حمایت کنند.