به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۸
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۵۵۲۱۹
معاون رئیس‌جمهور در واکنش به گشت انصار:

ترکتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است

گروه سیاسی: حسام‌الدین آشنا، در خصوص گشت‌ ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌الله گفت: آقای محتشم خوب است به یاد داشته باشد دوران تركتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است.
ترکتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است
معاون فرهنگی رئیس جمهور گفت: نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت كشور و نه حتی بسیج هیچ‌كدام از موتورسوارهای ایشان استقبال نخواهند كرد به خصوص اینكه كلاه ایمنی به سر نداشته باشند.

لازم به ذكر است كه ۲۳ شهریور ماه امسال انصار حزب الله به طور رسمی اعلام کرد که با چهار هزار نیرو برای مبارزه با بدحجابی و فساد به سطح شهر می‌آید و نیروهای موجود برای پوشش کامل این فریضه سه هزار زن و بقیه مرد هستند. درحالی که در‌‌ همان موقع وزارت کشور اعلام کرد هرگونه فعالیت دسته جمعی از جمله گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب الله باید با مجوز وزارت ارشاد صورت گیرد. دبیر کل انصار حزب الله با صدور بیانیه‌ای با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی ذکر لسانی را بلامانع دانست و کارشان را فریضه‌ای دانست که به هیچ قانونی مربوط نیست.

ستاد اجرائی انصار حزب‌الله روز چهارشنبه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینكه گروه‌های امر به معروف و ناهی از منكر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند كه نیاز به كسب اجازه از كسی داشته باشند. آنان جمعی دغدغه‌مند هستند كه در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام كرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند كه تاریخ همین چند ساله شاهد محكمی بر مظلومیت و صلابت آمران به معروف و ناهیان از منكر است، با اعلام شماره‌ای به منظور تكمیل و گسترش گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منكر از آقایان و بانوان درخواست كرد به عضویت این ساماندهی دربیایند. همچنین روح‌الله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌المل وزارت کشور  تاکید کرد: هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی نیاز به مجوز دارد، هستیم.

محمدباقر نوبخت نیز روز چهارشنبه در پاسخ به سوال ایلنا در این خصوص با تاکید بر اینكه نباید فکر کنیم که از روش‌های غیرفرهنگی و خشن در این خصوص می‌توان به نتیجه رسید، تصریح شد: گاهی برخی بر اساس احساس مسئولیت و یا اعتقادات خود از این روش‌ها استفاده می‌کنند در حالی که آنها باید بدانند در سال‌های گذشته نیز این روش‌ها نه تنها موثر نبوده بلکه در پاره‌ای از موارد پدیده بدحجابی را تشدید هم کرده است. البته ما نباید پدیده بدحجابی را نسبت گذشته تشدید یافته بدانیم و با روش‌های غیرقانونی با آن برخورد کنیم. وی با بیان اینكه ما باید بدانیم که بانوان ما در جامعه باید مورد احترام باشند، تاكید كرد: اگر قرار است در این میان به کسی تذکری بدهیم قانون نحوه آن را تعیین کرده بنابراین هر نوع روش غیرقانونی و بی‌حرمتی به بانوان امر غیر قابل پذیرش از سوی دولت است.

سخنگوی دولت اضافه كرد: تاکید دولت در این خصوص بر این خواهد بود که نباید احساس کنیم که پدیده‌ای که سال‌ها در کشور ما وجود داشته امروز به پدیده حادی تبدیل شده و باید با آن به شکل فیزیکی برخورد کنیم و صراحتا هم اعلام کنیم که هزینه آن را می‌دهیم. مسلم است که این هزینه به پای آنها نوشته نخواهد شد بلکه هزینه این اقدامات را اسلام می‌دهد. نوبخت با تاکید براینکه دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را تایید نمی‌کند، عنوان كرد: ما مخالف این گونه اقدامات هستیم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید در ارتباط با وظایف خود با این مسئله برخورد کنند.
مرجع : ایلنا

تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۴:۲۵
باسلام منظور از ترکتازی را نفهیمیدیم. (252182)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۲:۳۶
یعنی خودسری (252255)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۴:۳۵
هفت شهر عشق را عطّار گشت ما هنوز اندر خــــم هیـــچ کوچـــه ایم

عطــّار گشت اما نه با گشت موتوری.. (252183)
معترض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۱
نکنه دهه لاابالیگری و بی بندوباری آغاز شده! این گشور اسلامیه و قوانین اسلامی که تصویب هم شده و اجرا نمیشه! باید اجرا بشه ! مردم متدین و اسلام مدار هم حمایت میکنند.
بهار اگه آزادی و عدالت را قبول داری سانسور نکن و منتشر کن ! ببینم چکار میکنی ! یا علی مدد (252184)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۸
این که خدای متعال در قرآن کریم و معصومین علیهم السلام در احادیث متعدد و مراجع عظام در رساله‌های توضیح المسائل بر وجوب و لزوم و ضرورت امر به معروف ونهی ازمنکر تاکید کرده اند کافی نیست! چون به نظر آقایان انجام امر به معروف و نهی ازمنکر حتی اگر با نیت خیر هم باشد نیازمند کسب مجوز از استانداران است! (252186)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۴:۵۶
متأسفانه شاهد این هستیم که هم در این دولت و هم در دولتهای گذشته، برخی شخصیتهای اجرایی کشور برای جلب آرای برخی، اظهاراتی را بصورت علنی مطرح می کنند که این اظهارات مربوط به جایگاه آنها نیست. به سخن دیگر اینکه اظهار کننده نباید برای کسب رأی حرفهایی را بزند که شرع مقدس درباره آنها نظر صریح دارد و حتی قانون کشور هم در باب همین مقولات از قبیل حجاب، قانون دارد و رعایت آنرا ضروری می داند. (252191)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۴
یاد زنان و دخترکان معصوم دزفولی که شب ها با جوراب و مقنعه و چادر می خوابیدند که اگر عراق نیمه شب موشک زد و زیر آوار ماندند، حتی جنازه شان محجبه باشد. یاد زنان و دخترانی که وقتی مجروح از زیر آوار در می آمدند ، اول فریاد می زدند : «چادرم را بیاورید» (252194)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۷
سخت است؛ در دوره و زمانه‌ای که جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها عوض شده، توضیح دادن ارزش‌های «حقیقی» برای بچه‌ها خیلی سخت است، وقتی بی‌حیایی، خوشگلی است؛ اسراف، دست و دل‌بازی؛ ولخرجی، باکلاسی؛ چطوری باید برای بچه حیا را، قناعت را، صرفه‌جویی را، توضیح داد؟ من نمی‌دانم چه بگویم. (252196)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۱۲
برادران انصارحزب ا... گیرم که میخواهید تذکرلسانی دهید واین نیاز به مجوز قانونی نداشته باشدسوال اینجاست چرا همچین برنامه هایی رادر 8سال دولت احمدی نژاد که وضع از این بدتر بودنداشتید.این دوگانگی مردم را کلافه کرده.آیا بدحجابی وبی حجابی در آن دولت مباح ومجاز وفقط دراین دولت غیرمجازوحرام است؟چراصداوسیما خانم های بدحجاب را نشان میدهد به سرجناب ضرغامی نمیریزید واورا یک کتک حسابی نمیزند؟چرا چرا چرا؟ (252197)
اکبر نمه ره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۶
دوستان انصاربدانیدکارازتذکرلسانی گذشته.کسی به این حرفها گوش نمیده شا یدمردم ازدست شما بترسن وکمی رعایت کننداماوقتی حجاب درونی نداردبه مو قعش ونیزدرمحافل خصوصی ودورازچشم شماخیلی بدترعمل میکنند.بایدکار ریشه ای حل شود.بدحجابی امروز یک فرهنگ شده است ومسائل فرهنگی راه حل فرهنگی می طلبد.بایدکاری کنیم فردبه این باور برسد که حجاب محدودیت نیست مصونیت است.بایدارزشهارادرونی کنیم.بایدبه باحجابهاامتیازات بیشتری بدهیم والبته لوازم حجاب راارزان دراختیارشان قرار دهیم.باید محبوبیت خانمهای باحجاب کامل بیشترشود. (252199)
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۳۰
آقای انصار حزب ا... اگه به خیابون بیائید باور کنید محض لج شمام باشه میزنم به در اند بیحجابی.هرکاری دوست دارید کنید. چرا بنده وامسال بنده8ساله توکوچه خیابون ول بدویم وهرطورخواستیم گشتیم پیداتون نبود؟وهیچ کار نکردیدحالا یهویی یادتون اومده از حجاب وعفاف.حجاب سیاسی بدرد نمی خوره. (252201)
ممرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۴۱
اگه تموم خانمهای ایرونی باحجاب کامل شوند باور کنید این جریان خطرناک باز خانم های بدحجاب وبی حجابی رامیتراشه ومیفرسته توخیابان که دولت را تخریب کنند. اینان هدفشان حجاب وعفاف ودین نیست .اهداف سیاسی دارند ومی خواهند در انتخابات مجلس دهم بهره برداری کنند.اگه واقعا دلشان به حال دین مردم سوخته بودتو دولت احمدی نژادچرا روزه سکوت گرفته بودند؟ (252202)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۵:۴۱
از اقاي روحاني خواهشمنديم در هر زمينه فقط به قانوني عمل شود تا اين مردم به قانون احترام بگذارند چه در درزمينه اقتصادي وسياسي و اجتماعي وووو فقط قانون اجرا شود با تشكر (252203)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۶:۱۳
برادران انصار عادت کردن به بی قانونی خود کرده را تدبیر نیست (252207)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۶:۱۶
وای از دست افراطی ها. فقط توی تهرانی یا توی شهرهای دیگه هم هست? ولی اینو باید قبول کنیم که وضعیت حجاب خیلی بد شده ودر شان ایرانی ها نیست''' (252208)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۶:۵۷
اینها چرا در مقابل مفاسد اقتصادی که فرهنگ و اقتصاد ملت را به یغما برده است هیچی نمیگن و اعتراض نمیکنن اینها . . . .به بهانه مفاسد اخلاقی قصد اخلال در نظم عمومی و بی کفایت نشان دادن دولت مردمی آقای روحانی را دارند. دست اینها رو شده است. (252213)
قانون برای همه یکسان است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۸:۲۷
جالبه تا حالا خبری نشده ولی شما ده ها روزه الکی دارید رو این خبر مانور میدید
اول بزار اتفاق بیفته بعد مجکوم کنید
اتفاقا از همه بیشتر امثال سایت بهار دوست دارن تا اتفاقی بیفته تا سوزه رسانه ای داشته باشن

در ضمن وزارت ارشاد باید برن قوانین هوایی رو بخونن ، ساز رو نمیشه تو دست گرفت، یا باید تو قفسه جا بشه یا بره تو بار ،
چون اگر واسه هواپیما مشکلی پیش بیاد ممکنه باعث آسیب سایرین بشه
فوکر 100 هم هواپیمای کوچیکی هست و مطمئنا چون فضای کافی نبوده مهاندار تنها به وظیفه قانونی اش عمل کرده (252225)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۸:۵۵
اینا از کجا خط میگیرین؟
میگیم خودسرن ولی بالاخره از یه جا خط میگیرن همچینم خودسر نیستن.. (252229)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۰:۱۸
أميدوارم دولت يازدهم جلو هرگونه قانون شكني را تحت هر عنوان كه مي خواهد بأشد ،بگيرد وأجازه ندهند تا إفراط گرايان ، مانع تحقق برنامه هاي دولت شوند (252244)
جون جون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۰:۲۶
خداکنه یک زلزله یاسیل یا شهاب سنگ یابیماری مهلک بیاداین 75میلیون ایرانی رو به دیارباقی بفرستدتاخیال انصار حزب ا... راحت شود.یا اصلا مردهارو بکشه یازنهارو تاخیال آقایان راحت شود.ازتمام ایرانیهای عزیز می خواهیم چون عصرجاهلیت دختراشونو زنده بگورکنند تا دیگه بی حجابی نباشه. (252245)
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۰:۴۰
اینها انصار داعش هستند و نه انصار حزب ا.... دلشان واسه ترکتازی های قدیم و پاره کردن انونس های تبلیغاتی فیلم ها در سر در سینماها تنگ شده و میخواهدن اون حرکات ارزشمند گذشته را دوباره زنده کنند. (252246)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۰:۵۵
چرا در 8 سال دولت احمدی نژاد از این کار های امر به معروف نمی کردند. (252247)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۲:۰۹
این حرکت انصار نه بقصد امر به معروف و....است بلکه هدف انها اظهار وجود وسیاسی کاری وچوب گذاشتن لای چرخ دولت است وباید جلو مانور آنها گرفته شود. (252252)
امیر
Germany
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۳:۱۰
ببینید اینکه یاد دوران جنگ افتادین خوبه اما عزیز من مشکل کشور ما تار موی بیرون مونده یه دختر نیست اگه دنبال امر به معروفین پس چرا وقتی میلیاردها تومن پول این ملت و هاپولی میکردن این امر به معروفتون کار نمیکرد .8سال پیش کجا بودین؟ (252258)