به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۹۹۱۹
اطلاعیه شماره 3 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

بازگشت را به شنبه و یکشنبه موکول کنید

گروه جامعه: با توجه به حجم بی سابقه‌ی سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، در اغلب شهرهای سیاحتی و زیارتی به خصوص در استان‌های شمالی کشور، اطلاعیه شماره 3 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر منتشر شد.
بازگشت را به شنبه و یکشنبه موکول کنید
متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیر است: «به آن دسته از هموطنانی که امکان سفر در روزهای شنبه و یکشنبه را دارند، توصیه می‌شود بازگشت خود را به شنبه و یکشنبه موکول کنند. به آن دسته از هموطنانی که به دلیل مشغله کاری و اداری روز شنبه 11/5/93 را باید در محل‌های کار خود باشند، پیشنهاد می‌شود از هم اکنون (روز پنجشنبه 9 مرداد) آغاز به بازگشت کنند و بازگشت خود را به بعدازظهر روز جمعه موکول نکنند و برای بازگشت از سفر زمان بیش از حد معمول را در نظر بگیرند.

مسافران و گردشگران عزیز با تماس با سامانه 141 نسبت به کسب اطلاع از وضعیت تردد و ترافیک مسیر اقدام کنند. مسافران و گردشگران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورند و از توقف‌های بی مورد در حاشیه‌ی جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود، خودداری کنند.

با توجه به اینکه برای رفاه حال مسافران برخی جاده‌ها به خصوص در محورهای شمالی کشور یک طرفه می‌شود، بنابراین مسافران و گردشگران با مراجعه به پایگاه‌های پلیس یا برقراری تماس با سامانه‌های ترافیکی از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی اطلاع پیدا کنند. همچنین با توجه به اینکه مسافران عزیز در ترافیک‌های طولانی خواهند ماند، بنابراین قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام کنند، تا در طول جاده‌ها با مشکل پایان سوخت خودرو یا نقص فنی مواجه نشوند.

به همه‌ تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی توصیه‌ی اکید می‌شود تا علاوه بر رعایت امنیت روانی مسافران در طول مسیر بازگشت، در جهت رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و گردشگران در ترافیک‌های طولانی تلاش بیشتری داشته باشند.»