به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۵۹۴۵۹

عباس: بستن مسجدالاقصی توسط اسرائیل اعلام جنگ به فلسطین است

گروه بين الملل: نبیل ابوردینه، سخنگوی حکومت خودگردان فلسطین، گفت: تصمیم اسرائیل برای بستن مسجد الاقصی و منع مسلمانان از ادای فریضه های دینی در قدس یا "اورشلیم " به عنوان "اعلام جنگ" علیه مردم فلسطین است.
عباس: بستن مسجدالاقصی توسط اسرائیل اعلام جنگ به فلسطین است
به گزارش العربيه، این تصمیم اسرائیل به دنبال حمله تعدادی از جوانان فلسطینی به یکی از فعالان جناح تندرو اسرائیلی در قدس صورت می گیرد. سخنگوي محمود عباس افزود: ادامه این حملات و تشدید فشارها از سوی اسرائیل به عنوان اعلام جنگ علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها و مقدسات کشورهای عربی و اسلامی به شمار می رود.

دولت اردن روز پنجشنبه طی تماسی فوری با دولت اسرائیل، شدیدا به این اقدام اسرائیل اعتراض کرد، و نسبت به منع فلسطینیان از نمازگزاری در مسجد الاقصی هشدار داد". اردن این تصمیم اسرائیل را نقض آشکار توافقنامه "وادی عربه" تلقی کرد و از هر گونه تغییراتی در مسجد الاقصی که منجر به یک جنگ دینی در منطقه شود، به شدت هشدار داد.

از سوی دیگر اسرائیل اعلام کرد: بستن مسجد الاقصی یک گام احتیاطی موقت با هدف جلوگیری از متشنج شدن اوضاع میان یهودیان و اعراب در شهر قدس است و اسرائیل قصد ندارند تغییراتی در مسجد اقصی ایجاد کند. نتانياهو نيز با محكوم كردن اظهارات اخير محمود عباس در حمايت از راه ندادن يهوديان به قدس، گفت: اين گونه مواضع اوضاع را به اينجا رسانده است. پلیس اسراییل روز پنجشنبه به دنبال زخمی شدن دو تن از ماموران اسرائیلی در جریان درگیری با فلسطینی ها در محوطه مسجد الاقصی، درهای این مسجد را بست و اعلام کرد که برای جلوگیری از درگیری میان مسلمانان و یهودی ها تا اطلاع ثانوی مسجد الاقصی تعطیل خواهد بود.