به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۵۷۵۶۹
محاصره 40 هزار نفر در شهر فرات توسط داعش

داعش قصد تصرف چه کشورهایی را دارد؟

گروه بين‌الملل: داعش با انتشار نقشه‌ای مدعی شد که قصد تصرف تمام کشورهای عربی، سه چهارم قاره آفریقا، اراضی جنوبی اروپا و 25 درصد از اراضی آسیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت‌(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش روز گذشته ـ شنبه 19 مهرماه ـ با انتشار نقشه‌ای، مدعی شد که قصد اشغال نقاط مختلفی از دنیا و تشکیل خلافت اسلامی(!) را دارد. در این نقشه، تمام کشورهای عربی، سه چهارم قاره آفریقا، اراضی جنوبی اروپا و 25 درصد از اراضی آسیا به عنوان راضی تحت امارت خلافت اسلامی داعش با رنگ سیاه مشخص شده است.

داعش در این نقشه که توسط سایت‌های منتسب به خود آن را منتشر کرده است؛ اسامی اراضی که قصد الحاق آن‌ها به اراضی فعلی‌اش را دارد به این ترتیب تشریح کرد: عراق، حجاز، یمن، خراسان، کردستان، قفقاز، آناطولی، اروپا، اندلس، حبشه و مغرب.

این گروه تروریستی اعلام کرد: اسامی کشورها تغییر داده شده و ممکن است یک «امارت» چندین کشور را در بر بگیرد. به طور مثال، امارت عراق شامل "کویت" هم می‌شود و امارت شام، کشورهای "سوریه"، "لبنان"، "فلسطین"، "اردن" و "سینا" را در بر می‌گیرد. در ادامه این ادعاهای داعش آمده است: امارت حجاز شامل "عربستان سعودی"، "امارات متحده عربی"، "قطر"، "بحرین" و "عمان" بوده و امارت خراسان، کشورهایی همچون "ایران"، "افغانستان"، "ازبکستان" و "هند" می‌شود.

محاصره 40 هزار نفر در شهر فرات توسط داعش

نماینده استان الانبار در پارلمان عراق از محاصره 40 هزار تن از ساکنان شهر فرات توسط گروه تروریستی داعش خبر داد. نماینده استان الانبار در پارلمان عراق از محاصره 40 هزار تن از ساکنان شهر فرات توسط گروه تروریستی داعش خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، غازی الکعود، یکی از نمایندگان پارلمان عراق عنوان داشت: 40 هزار تن از ساکنان شهر فرات توسط نیروهای گروه تروریستی داعش تحت محاصره قرار دارند و اکثریت آن‌ها وابسته به قبیله البونمر هستند.

وی در ادامه افزود: ما در تماس تلفنی فوری با حیدرالعبادی، نخست وزیر، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان و تنی چند از رهبران نظامی عراق در وزارت دفاع در خصوص ضرورت شکستن محاصره این شهر صحبت کرده و تاکید کردیم که هرچه سریعتر کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات نظامی باید به این شهر رسانده شود. الکعود تاکید کرد: نیروهای داعش تلاش دارند تا وارد این شهر که در نزدیکی رود فرات قرار دارد شوند.از آغاز سال جاری تاکنون نیروهای ارتش شاهد درگیری‌های سختی با تشکیلات تروریستی داعش در بیشتر مناطق استان الانبار بوده است و این درگیری‌ها بعد از به دست گرفتن کنترل برخی مناطق توسط داعش افزایش یافته است.