به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۸۸۳۹

NX جدیدترین محصول لکسوس /تصاویر

گروه فناوري: شاسی بلندهای کوچک و متوسط این روزها در بازار طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و شرکت‌های مختلفی از جمله مرسدس و BMW نیز وارد این بازار شده‌اند. نگاهی داریم به یکی از محصولات شرکت لکسوس که در همین کلاس خودروها وارد بازار شده است.
NX جدیدترین محصول لکسوس /تصاویر
لکسوس مدتی است که در بازار جهانی با محدودیت‌هایی رو به رو شده و نتوانسته به میزان فروش بسیاری از رقبایش دست یابد. یکی از محصولات گذشته و موفق این شرکت، لکسوس RX، اتومبیلی است که توانست با ترکیب امکانات لوکس و معمولی به فروش خوبی در بازار برسد. پس از گذشت مدت زمان طولانی از ورودی این محصول به بازار، شرکت لکسوس تصمیم گرفته تا باز هم خودرویی همانند RX وارد بازار کند.

لکسوس NX خودرویی است که ظاهری ملایم‌تر و معمولی‌تر نسبت به RX دارد. این محصول در سه مدل متفاوت NX200t ، BX200t Sport ، NX300h hybrid وارد بازار خواهد شد. خریداران می‌توانند خودروی خود را به صورت انتخابی به صورت دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب خریداری کنند.بسیاری از محصولات شرکت لکسوس با استفاده از طرح‌های محصولات قبلی این شرکت ساخته می‌شوند و این محصول نیز از این قاعده مستثنا نیست اما شرکت لکسوس اعلام کرده که 90 درصد طراحی این خودرو کاملاً منحصر به همین مدل است.

بزرگ‌ترین خبر مربوط به این اتومبیل به موتور آن مربوط می‌شود. موتور 2 لیتری چهار سیلندر این خودرو با توان 235 اسب بخار می‌تواند سرعت و قدرت مناسبی را فراهم آورد، هرچند که قدرت آن قابل مقایسه با بسیاری از شاسی بلندهای قوی‌تر بازار نیست.با این حال در نظر داشته باشید که سازندگان و طراحان این موتور هنگام ساخت آن میزان مصرف سوخت و بازدهی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار داده‌اند و توانسته‌اند تا حد خوبی نیز به هدف خود برسند. احتمالاً این موتور را در سایر محصولات لکسوس نیز مشاهده خواهیم کرد. لکسوس اعلام کرده که NX200t می‌تواند در 7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت دست یابد، مقدار کمی آهسته تر از 6.2 ثانیه BMW X1 و X3.

مدل F sport
این مدل تفاوت چندانی با NX200t ندارد و تنها در بخش‌هایی نه چندان خاصی نسبت به آن بهبود یافته است. در میان امکانات بهبود یافته آن می‌توان به کمک فنرهای اسپرت، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی و امکانات لوکس داخلی بیشتر اشاره کرد.

مدل NX300h
این روزها بازار خودروهای الکتریکی بسیار داغ است و شرکت‌های بسیاری نیز تلاش می‌کنند تا با تولید مدل‌های مختلف وارد این بازار شوند. در میان این شرکت‌ها لکسوس نیز مدلی هیبریدی را از این محصول را تولید کرده که با استفاده از موتوری دوگانه 194 اسب بخار توان دارد و در عرض 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. هم چنین میزان مصرف آن 14 لیتر در هر 100 ساعت است.

شاید در نهایت بتوان گفت که NX محصول لکسوسی است که علاقه‌مندان مدت زیادی انتظار ورود آن به بازار را داشتند اما باید منتظر ماند تا ببینیم آیا این خودرو توان رقابت با محصولات مشابه شرکت‌هایی همانند BMW و Mercedes را دارد. در حال حاضر شرکت‌های رقیب تویوتا توانسته‌اند محصولاتی را تولید کنند که در موارد بسیاری نسبت به خودروهای این برتری دارند، اما شاید این شرکت باز هم بتواند با قیمت گذاری بهتر بازار خوبی را برای محصولات خود جذب کند.

























مرجع : بازارخبر