به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۵۱۱۱۴
چرا اسامي 51 استيضاح‌كننده اعلام نشد؟

روحاني در مجلس شخصا از وزيرش دفاع خواهد كرد

زمان انتشار بورسیه‌های غیر قانونی فرا رسيد
گروه سياسي: طرح اولين استيضاح دولت يازدهم كليد خورد و امروز استيضاح يكي از وزراي فرهنگي و دانشگاهي روحاني پس از ماه‌ها كشمكش با امضاي 51 نماينده گروه پايداري توسط هيات رئيسه مجلس اعلام وصول شد، تا مشخص شود مشكل جناح تماميت خواه با دولت، ريشه در فرهنگ و دانشگاه دارد.
روحاني در مجلس شخصا از وزيرش دفاع خواهد كرد
نكته اول و قابل توجه در اعلام وصول اين استيضاح برخلاف روال معمول، عدم انتشار اسامي استيضاح‌‌كنندگان در سايت رسمي مجلس و ديگر رسانه‌ها بوده كه همين امر باعث تحليل‌هاي متفاوتش شده است. 

از يك طرف به دليل فضاي عمومي جامعه عليه نمايندگاني كه داعيه مخالفت با دولت را دارند آنها حتي الامكان مايلند نامشان در اولين چالش جدي با دولت تدبير و اميد رسانه‌اي نشود، از طرف ديگر برخي از اخبار حكايت از اين دارد كه نام تعدادي از استيضاح‌كنندگان در بين بورسيه‌‌هاي غيرقانوني به چشم مي‌خورد! از سوي ديگر امروز به نقل از حجت الاسلام عليخاني آمده بود كه: «...برخی به وزیر علوم گفته بودند اگر در 7-8 دانشگاه تغییری ایجاد نکنید ما با شما کاری نداریم. به نظر می‌رسد این توقع را برخی دولتی‌ها در بخشی از جامعه مخالفان دولت وجود آوردند و وقتی برخی دیگر از وزیران زیر بار این توقعات نمی‌روند شروع به سوال و استیضاح می‌کنند.»
 
از سوي ديگر طبق وعده برخي از نمايندگان حامي دولت،حالا كه طرح استيضاح عملياتي شده موعد افشاي اسامي بورسيه‌هاي غيرقانوني هم فرا رسيده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اواخر تيرماه گفته بود: اگر وزیر علوم استیضاح شود اسامی بورسیه های غیر قانونی که برخی در داخل مجلس در این موضوع دست داشته اند را اعلام می کنیم. «حجت الله درویش پور» درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آغاز استیضاح وزیر علوم به اصرار نمایندگان بر این سوال خود که چرا دانشجویان ستاره دار به تحصیل بازگشته اند، باز می گردد.

او با بیان اینکه مسوولین وزارت علوم در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافتند و درباره دلایل بازگشت دانشجویان ستاره دار به تحصیل توضیحاتی ارایه و نمایندگان را قانع کرده اند، گفت: بعد از اینکه دیدند در این زمینه نمی شود سنگ اندازی کرد، به سراغ بهانه عزل و نصب ها رفتند و در موضوع بورسیه ها متمرکز شدند که البته درباره عزل و نصب ها نیز پس از توصیحات وزیر علوم قانع شدند.

نماینده ایذه و باغ ملک گفت: اما پس از اینکه وزارت علوم بورسیه ها را غیرقانونی اعلام کرد، برخی از دوستان در مجلس برافروخته شدند و گفتند که وزارت علوم نباید در این زمینه که چرا در گذشته این افراد با ضابطه یا رابطه بورسیه شده اند یا خیر ورود پیدا می کرد، زیرا این موضوع در گذشته اتفاق افتاده و به اتمام رسیده است. او ادامه داد: در اسامی بورسیه های غیرقانونی، نام برخی نمایندگان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث فشار و استیضاح علیه وزیر علوم شده است.

از سوي ديگر به نظر مي‌رسد شخص رئيس‌جمهور در روز استيضاح‌ در مجلس حضور يافته و دفاع جانانه‌اي از وزير با شخصيت خود بكند. ضمن اينكه، بسياري از مردم و خصوصا اهالي دانشگاه مشتاقند تا بسياري از ناگفته‌هايي كه در دوران 8 ساله بر محيط هاي دانشگاهي وارد آمد در جريان استيضاح مطرح و برملا شود خصوصا اينكه علي مطهري نيز مدتي قبل صراحتا گفته بود دولت بايد از طرح استيضاح استقبال كرده و ناگفته‌ها را بيان كند. به نظر مي‌رسد مسائل پشت پرده در اين استيضاح و همچنين تخلفات گسترده در وزراي علوم در دولت قبلي يك روز پرهيجان را در مجلس ايجاد خواهد كرد.

در همين حال، عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری اعلام وصول طرح استیضاح فرجی‌دانا٬ گفت: بی‌شک فرجی‌دانا نیز دفاعیاتی دارد که باید در جلسه استیضاح شنیده شود. بهروز نعمتی با یادآوری اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه امروز (21 مرداد)، گفت: هیات رئیسه طبق آیین نامه داخلی اعلام وصول وزیر علوم را در دستور کار قرار داد.

نماینده اسدآباد در مجلس، با بیان اینکه نمی‌توان پیش بینی از نتیجه استیضاح وزیر علوم ارایه کرد٬‌ افزود: بی‌شک فرجی‌دانا نیز دفاعیاتی دارد که باید شنیده شود. عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اظهارات فرجی دانا در روز استیضاح وی می‌تواند روند استیضاح را مشخص کند، تصریح کرد: باید منتظر حضور وی در مجلس و اریه اظهارات استیضاح‌کنندگان و وزیر باشیم.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۱۸
عملکردوزیربه نظرم مثبت است. (244622)
یه بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۱:۱۶
به قول آقای روحانی مملکت دچار رکود تورمیه، رشد اقتصاد منفیه، مردم کمر خم کردن زیر این همه فشار زندگی.

بیکاری، اعتیاد، طلاق، فحشا، فساد و ... بیداد میکنه.
(به گفته مرکز پژوهشها سن رابطه جنسی به 14 سال رسیده)

اونوقت امروز اخبار مثلا داره خبرای مجلس رومیده:

- طرح انتقال پایتخت

- طرح وصول استیضاح وزیر علوم


اینا کلا از مرحله پرتن.

یعنی من موندم ما فریامون رو کجا ببریم، درد دل رو به کی بگیم؟؟؟!!!!

به قران اینا نماینده مردم نیستند، اینا اصلا مردم و مشکلاتشون و کل مملکت واسشون مهم نیست. (244655)
یه بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۲:۵۳
ادامه کامنتم رو بنویسم.

مجلسیون طوری رفتار میکنند و طرح جلسه هاشون جوریه که انگار کشورمون یه ابر قدرت اقتصادی ست و همه چیز شسته رفته ست و همه چی خوب و آرومه و چون دیگه کاری رو زمین نمونده و به فضل الهی مردم در رفاه و آسایش و آرامش و کیف و خوشی به سر میبرن، حالا دغدغه نماینده ها این چیزاست.
یکی به اینا بگه بس کنید دیگه. انقدر مردم رو دق ندین.

وقتی انتخابات تحریم میکنیم نتیجه ش همین میشه. (244671)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۲:۵۱
مطمئنا نمايندگان استيضاح كننده دوره بعد مجلس نيستند ، (244694)
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۲:۱۲
آقای روحانی در محاوره و کلام یه مقدار رعایت کن .انتظار داریم بهتر از محمود باشی.ضمنا در پاسخ به بکارگیری لفظ جهنم ، این وزیر علوم خواهد رفت. (244662)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۲:۴۸
برادر ١٢٣، روحانى باهوشتر از من و شماست ، گفتار روحانى هزار ويك دليل داشته و حمايت بدنه اجتماعي آن را اثبات مى كند، روزهاى آتى ابعاد ديگر را نشان خواهد داد ، او شيخ ديپلمات مردم ايران است ، (244693)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۸
متاسفانه با عده ای رانتخوار علمی و کارت هدیه بگیر روبرو هستیم. (244681)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۳:۰۰
با رسايي حسينيان ، بذرپاش ، كريمى قدوسي ، زاكانى، زاهدى ، نادران ، كوچك زاده ، طرف هستيم ، اينها تا پايان اين دوره تمامى كارت هايشان را بازى خواهند كرد ، اينها مجلس را به جهنم تبديل كرده اند ، (244695)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۳:۰۳
آقایون دقت کردین یکی از خبرگزاریها که خیلی هم معروف هست در کامنتها فقط نظر موافقینشو درج می کنه و اگر مخالفی هم باشه زیرش 40 تا دیگه میان هزارتا شعار میدند!من موندم پس اینهایی که به جناب روحانی رای دادند جزو این کشور نیستند؟اینه آزادگی؟! به این می گن دیکتا توری زنده باد (بهار) (244696)
عارف ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۹:۵۴
به عنوان یک دانشجوی دکتری پذیرفته شده از طریق آزمون، مصرانه خواستار افشاگری وزیرعلوم هستم (244713)
حقی
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۲
موفق باشین دکتر، خدا پشت و پناهتون (244717)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۰
هرچیزی یه تاوانی داره زندگی شرافت مندانه زیر بارزور نرفتن حرف حق زدن اقای فرجی دانا ممنون اززحماتتون به اقای روحانی هم میگیم ازحالا به فکر یه وزیر دیکه باشه این مجلس کارخودش راکرد خسته نباشندواقعا . . . اقای روحانی تا وقت دازی فکریه وزیر باش. (244625)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۱
موافقم اگر دكتر جعفر توفيقي را معرفي كنند (244716)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۴
. . . نماینده گانی كه حتي شهامت اعلام نامشان را هم ندارند مي خواهند با كمترين هزينه، زهر خود را بريزند. اما كور خوانده اند، آنها با اين كار براي تمام همفكران خود در مجلس هزينه مي تراشند. (244718)
یک دانشجو شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۲۶
ترس این حضرات از پیوند دانشجویان و وزارت علوم ودانشگاههاست که خوشبختانه دارد اتفاق می افتد.وما کاملا" به وزارت خانه علوم ومدیریت دانشگاه اعتماد پیدا کرده ایم .زنده با د فرجی دانا !!! (244745)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۰
آقای دکتر روحانی :
الان وقتش است تا بسیاری حقایق را برای مردم وجامعه دانشگاهی فاش نمایی وپرده از کارهای جاهلانه وخبیثانه بعضی ها کنار بزنی.نابود باد داعش های وطنی !!! (244748)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۵
امیدوارم آقای رئیس جمهور و آقای وزیر ، بدانند که چشم امید قریب به اتفاق دانشجویان و اساتید مملکت به روز استیضاح هست که فارغ از هزینه ی پرداختی که ممکنه رای به عدم اعتماد باشه ، حقایق گفته بشه و هیچ مسامحه ای در مقابل این جماعت که میخوان علم در کشور زمینگیر بشه صورت نگیره.

میدونم که صدای من به گوش رئیس جمهور نمیرسه ، اما آقای روحانی امید دانشگاه رو نا امید نکن. :( (244626)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۶
هرچند احتمال دارد استیضاح یازدهم اردیبهشت ماه 79 آقای دکتر مهاجرانی تکرار شود با این وجود نمایندگان اگر دکتر فرجی را پس از استیضاح به دفترش بازنگردانند باید با پارلمان برای همیشه خداحافظی کنند.می گویید نه بنشینید وتماشا کنید. این وزیر شوخی دارد.دستشان را رو خواهد کرد و اگر یک جو غیرت دکتر کردان را داشته باشند اسامی شان که اعلام شد به سال نکشیده در بهشتند.البته این جماعت بعید است بهشت را برای خودشان بخواهند اصرارشان بر فرستادن دیگران به بهشت است.تا ببینیم کدام در بهشت جا خواهند گرفت؟! (244752)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۳:۳۸
نه عزیز. خیل عظیمی از نمایندگان باید در هر صورت با پارلمان خداحافظی کنند تا افراد عاقل و فهمیده ای وارد مجلس شوند که در میانه ی مشکلات عظیم اقتصادی ، تنها فکر و ذکرشان تفکیک جنسیتی و وازکتومی و استیضاح به علت افشای بورسیه غیر قانونی نباشد. (244770)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۴۰
عدم معرفی امضا کنندگان طرح استیضاح خیانت به مردمه (244629)
دکتر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۵۲
نه سازش نه تسلیم
نبرد با افراطی
چه داعشی چه پایداری
امیدوارم در روز استیضاح ناگفته های زیادی از بورسیه های غیر قانونی وزارت علوم بشنویم البته بنده موارد مشابهی را نیز در وزارت بهداشت مشاهده نموده ام که امیدوارم به آنها هم رسیدگی شود (244635)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۹:۵۳
امیدوارم برای یک بار هم که شده از سال 76 تا اکنون مسئولان به ما مردم اعتماد کنند و حرف دل مردم را بزنند و دست افراد افراطی و خلافکار را رو نمایند مطمئن باشند که ما مردم پشت سر انها ایستاده ایم و از هیچ کس یا هیچ چیز ترسی به دل راه ندهید چرا که اگر از ما مردم بخواهید در صحنه حضور پیدا می کنیم (244636)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۰
آزمايشي ديگر براي نمايندگان. اگر بخواهند به مردم برگردند. مطمئن باشند ؛مردم رئوف ونجيب هستند؛ولي از بورسيه ها نمي گذرند؛چون يك نسل كشي غير قابل جبران است. (244637)
علی
Spain
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۰
روحانی همینطورکه شجاعانه از دکتر ظریف ومذاکرات هسته ای دفاع کرد از وزیر محترم علوم هم دفاع خواهد کرد
افراطیون و ترسوها از آرامش بوجود آمده در آموزش عالی کشور ناراحت (244638)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۹
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد! به نظر فرصت مناسبی بدست آمده تا شیخ یک گوشه از توانمندی دیپلماتیکش را نشون بده . (244639)
ناشناس
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۰:۰۵
من هم موافقم فرصت بسیار مناسبی برای جناب آقای دکتر روحانی بوجود آمده است و مطمئنم که محبوبیت ایشان در جامعه و بخصوص در میان دانشگاهیان بسیار افزایش خواهد یافت. (244686)
خواست ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۴
دولت باید قاطعانه اسامی بورسیه های غیر قانونی را اعلام وآنها را اخراج نماید (244640)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۴
فقط يک را ه اثبات حقانيت وجود دارد اسامي و وابستگي بورسيه غير قانوني وگرنه .....اميد تدبير دروغه (244641)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۹
يه سايت مثل بهارنيوز وظيفش چيه فقط اخبار روز!??????????? اقا اسامي نماينده استيضاح کننده را اعلام کنيد تا باهاشون اشنا بشيم کار سختي انجام نميديد خطري نداره (244644)
سمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۴۱
آقای رئیس جمهور محترم
امیدواریم قاطعانه از وزیرتان دفاع کنید.
آقای فرج دانا موفق باشید (244650)
ناشناس
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۰:۵۱
از دکتر فرجی دانا خواهش می کنم مسائل مربوط به بورسیه های غیر قانونی رو در جلسه ، دفاع شفاف اعلام کنند . چرا که کوتاه اومدن در مقابل افراطی ها مورد افبال مردم نیست (244651)
ناشناس
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۰:۰۸
عزیز من این دیگه با افراطی گری مطابقت نمی کنه، این باج خواهی است. (244688)
مدرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۱:۲۷
نمایندگانی که آزاده باشند و پیشرفت ملت ایران را بخواهند واز بیت المال دفاع کنند در مجلس از وزیر علوم دفاع خواهند کرد ولی انان که . . . .د دراین برهه حساس که کشور نیاز به همدلی و پیشرفت دارد وزیر علوم را استیضاح می کنند وچوب لای چرخ دولت می گذارند خداوند این نمایندگان سطحی نگر را هدایت کند (244656)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۱:۵۲
دکتر فرجی دانا واسه این پست زیادی بزرگه ممنون دکتر که جلویشان تعظیم نکردی ممنونم (244658)
بسطام مریوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۱:۵۳
لطفا دولت و وزیر علوم مردم و جامعه دانشگاهی را محرم دانسته وبا اتکال به خداوند حقایق را برای مردم بازگو وبه تکلیف خدا در برابر درگاه الهی و مردم عمل کنند ونتیجه مهم نیست.مهم آنچه هست که در تاریخ ثبت میگردد (244659)
دبیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۲:۰۱
اقای رئیس جمهور محترم
امیدوارم همچنانکه دیروز قاطعانه پاسخ منتقدان بی منطق جبهه پایداری را دادید در جلسه استیضاح دکتر فرجی دانا هم با همان صلابت از وزیر محترم دفاع کنید فقط کافی است یک قدم در مقابل این گروه پایداری و به اصطلاح دلواپسان پا پس بگذارید تا زیاده خواهی این گروه فزون یابد. افرادی مانند بذرپاش بایستی پاسخ گوی نحوه قبولی و تحصیل در مقطع دکترا باشند (244660)
ناشناس
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۰:۱۲
نگران نباشید، آقای رئیس جمهور از دیروز دفاع از وزیر را شروع کردند و سخنرانی دیروز یک نوع پیام بود برای نمایندگان مخالف. (244689)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۲:۰۸
من این مجلس را حلال نخواهم کرد...حسابشان با کرام الکاتبین... (244661)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۲:۵۰
دلواپسها فقط دنبال ایجاد آشوب هستند تا هیچ کس جرات نکنه از کارهای غیر قانونی که انجام دادن صحبت کند. این دلواپسان اگر اختیار داشتن تا حالا رئیس جمهور رو هم عزل می کردن. امیدوارم موفق نشوند وزیر را عزل کنن. جامعه فرهیخته و دانشگاهی باید از وزیر حمایت قاطعانه کند. (244670)
لیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۳:۲۵
سلام ودرودبرفرجی دانا وننگ برانانیکه بخاطرمنافع خودو جناح خودمملکت رابه این روز انداختند (244677)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۳:۲۹
این بار میدونیم باید به کی رای بدیم...آره. (244678)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۷
چون این دولت قدرت طلب نیست من امیدوارم در هر صورت متخلفین زا معرفی خواهد کرد انشا الله (244680)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۰:۰۵
معلوم میشه فرجی دانا کارشو درست انجام داده.افشاگری کنییییییییییییییییییییییییید (244685)
جلالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۰:۲۰
آقای وزیر باید تاکیدش را به ستمی که به استادان (اخراج و بازتشسته اجباری)، دانشجویان و دانشگاهها رفته است بگذارد. تصادفا هنوز استادان و دانشجویان بسیاری هستند که حقوقشان استیفا نشده و فقط به تعداد انگشتان دست به دانشگاهها برگشته اند و این همه قیل و قال!
ایشان باید برخی از این شکایات را ببرند مجلس برای نمایندگان محترم بخوانند. (244691)
جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۳:۲۶
این آقایان جبهه پایداری که تو مجلس نشسته اند و جای مرحوم مدرس را اشغال کرده اند و هیچ بویی از اون مرحوم نبردند حالا که جناب دکتر روحانی چند جمله ازهمان محاوره محمودجونتون به زبان آورده تامثل سرورتون احمدی نژاد باهاتون حرف بزنه بهتون برخورده اصطلاحا میگن هر کسی رو بایدبا زبون خودش حرف بزنی.اینکه کسی بخواد تو این مملکت به مردم خدمتی بکنه و جلوی دزدی و رانت خواری عده ای را بگیره شما او را استیضاح میکنید؟ قدری از جناب آقای علی مطهری یاد بگیریدو چوب لای چرخ حرکت دولت دکتر روحانی نگذارید. (244697)
جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۳:۳۸
اگه این آقایانی که نامه استیضاح را امضاي کردند نامشان فاش شود که تا حدودی هم مشخص هست 99درصد جبهه پایداری باضافه تعداد قلیل از دیگران اولا دیگر نماینده ما مردم نخواهند بود ثانیا محض رضای خدا برای یکبار هم شده برای هوای نفستان کار و قدم برنداریدو بقول سالار شهیدان امام حسین (ع) اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشیدو روز قیامت وجزا را بخاطر بیاوریدو دست از منیت خود بردارید (244698)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۶:۳۴
اقاي وزير در مقابل خواسته هاي ناحق أينها أصلا كوتاه نياييد وبا حمايت واقعي مردم شما پيروزخواهيد شد و منفی دیكري در كارنامه أين نمايندكان براي هميشه ثبت خواهد شد (244700)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۶:۴۷
من شخصا در انتخابات آینده مجلس به هیچکدوم از نماینده های فعلی رای نمیدم. (244701)
سید علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۸:۰۰
جناب آقای دکتر روحانی
ملت ایران از شما حمایت کرده و خواهند کرد و اینجانب به شجاعت شما ایمان کامل داشته و نحوه برخوردتان با بزدلان را تایید می کنم. زیرا با هرکس می بایست با ادبیات خودش صحبت کرد. لذا انتظار اینست که از جناب دکتر فرجی دانا حمایت کامل بعمل آید و یقین بدانید هرگونه مماشات، گروه دلواپسان ترسو را در رسیدن به امیال و غرائض خود مصمم تر خواهد نمود. جناب دکتر فرجی دانا، ملت ایران از خداوند متعال برای شما فرزند راستین ایران زمین توفیق و دفع شر عاجل را خواستار است. (244703)
يك رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۸:۴۸
درود بيكران خداوند بر همه انسانهاي خدمتگذار ، وارسته، نجيب ، صادق ، سالم پرهيز گار ، مردمي و راستگو . خداوند در جاي حق ناظر است بر اعمال همه ، خصوصا آنهايي كه دست در جيب بيت المال كرده و رانتها را شيادانه استفاده كرده و تظاهر به دينداري ميكنند. (244707)
حسين
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۹:۰۲
آقاي روحاني ،تعامل با مجلس تاكنون نتيجه معكوس داده و زياده خواهي وسهم خواهي آنها هر روز بيشتر ميشود. خواهش ميكنم چاره انديشي اساسي كنيد. (244709)
ايراني
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۹:۰۵
اسامي پايداري هاي مجلس را اعلام كنيد تاملت تكليف آنها را روشن كند. (244710)
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۹:۱۰
آقا دیگه باید دولت مشی " ولش کن " رو کنار بذاره و این فرصت دادن ب مجلس رو تموم کنه ...
اگه وزیر برکنار نشد ک خوبه ولی اگه شد باید ی وزیر محکم واستوار تر از فرجی رو معرفی کنه (244711)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۰۹:۵۱
روسای دانشگاههایی که علی رغم حضور بازرسان و وجود تخلفات بسیار هنوز بخاطر برخی فشارها عوض نشدند 1 ) دانشگاه سیستان و بلوچستان 2 ) دانشگاه زابل 3 ) دانشگاه بهبهان 4 ) دانشگاه بوشهر 5 ) دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر البته هستند دانشگاههای بسیار دیگری که هنوز عوض کردن رییسشان به تشخیص وزیر محترم علوم نرسیده ولی ظاهرا نمایندگان این 5 شهر به اصطلاح با هم مچ شده اند و فشار زیادی را بر وزیر محترم علوم اورده اند (244712)
علی
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۰:۱۳
یکی از موضوعاتی که وزیر محترم باید به آن بپردازد موضوع مهم افزایش تعداد واحدهای دانشگاهی در زمان وزارت دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش است که چه فاجعه ای امروز بواسطه این بی تدبیری اتفاق افتاده است زیرا امروز وجود صندلی های خالی در دانشگاهها نتیجه آن بی تدبیری است. ای کاش وزیر ت گزارش کاملی از این وضعیت مخصوصاً در صحن مجلس ارائه نمایند (244714)
فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۰:۲۳
مبارک باد بر وزیر علوم شجاع و عدالت خواه (244715)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۱:۴۶
"چرا اسامی آنها اعلام نشد؟" معلومه! چون می دانند ملت با آنها چه رفتاری خواهند کرد... هم در پای صندوق های رای، هم در جاهای دیگر! (244732)
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۱:۴۹
وقتی تو شورای نگهبان نماینده گان واقعی مردم و اصلاح طلبان رد صلاحیت میشن چنین افرادی بعنوان نماینده و با حداقل رای تو مجلس نفوذ میکنن (244734)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۱:۵۳
خدایا دیگه بسه تا کی (244736)
فرجی دانا، اسطوره ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۳:۴۶
فردی که برای درس زحمت کشیده، برای افراد درسخونده ارزش قائله، نه مثل اوس محمود و زاهدی که اصلا درسی نخوندن که بفهمن تلاش چیه. (244772)