به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۶۱۴۷۴

تنش و جنجال در «درکه» و پلمب رستوران‌ها

گروه جامعه: در محله شمالي درکه تهران چراغ تمام مغازه‌ها و رستوران‌ها به جز یک مغازه،‌ خاموش شده است، درها پلمپ شده و هیچ خبری از آن همه شلوغی و رفت و آمد و سر و صدا نیست اما در این سکوت محض انگار یکی از رستوران‌ها توانسته خود را مصون بدارد و در میان این هیاهو و تعطیلی مغازه‌های درکه هنوز چراغ آن یک واحد صنفی، روشن و رفت و آمد به آنجا زیاد است.
محراب موسوی، امام جماعت مسجد علی‌ابن ابی‌طالب میدان درکه در این‌باره می‌گوید: یکی از جوان‌ها اهانتی می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود به بچه‌های هیات محل بر بخورد. این موضوع و اعتراض بچه‌هیاتی‌ها در مسجد منجر به اعتراض به شکل راهپیمایی در دو هفته پیش می‌شود. وی با اشاره به اینکه در این راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر ملاک بوده است، اظهار می‌کند: همین موضوع باعث تعطیلی رستوران‌ها شد که البته تر و خشک با هم سوختند. این موضوع حرکتی خودجوش و به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جماعت مسجد درکه با تاکید بر اینکه اعتراض به بدحجابی و قلیان عامل اصلی بوده است، در پاسخ به این سوال که چرا همه واحدهای صنفی تعطیل هستند غیر از یکی از آنها؟ تصریح کرد: من شنیدم که چون آنجا شناخته‌شده است و برخی مسئولان به آنجا تردد دارند آن رستوران پلمب نشده‌ است. در حالی که امام جماعت مسجد درکه به وجود مشروبات الکلی در رستوران‌های این منطقه اشاره می‌کند، یکی از اهالی به‌شدت اعتراض کرده و او هم تاکید می‌کند: من فقط شنیده‌ام و البته هرگز چنین چیزی را نه من و نه اطرافیانم ندیده‌ایم. موسوی در پایان حرف‌های خود موضوع عرضه مشروبات الکلی را رد می‌کند.

یکی دیگر از اهالی محل در این‌باره می‌گوید: این موضوع و تعطیلی رستوران‌ها هیچ ربطی به بدحجابی، قلیان و موضوعات شرعی ندارد. یکی از مسئولان پارکینگ یکی از رستوران‌ها با یکی از اهالی محل درگیر می‌شود. این فرد به اهالی محله درکه و امام‌جماعت محل توهین می‌کند و به گوش همه می‌رسد و همین موضوع باعث این اتفاقات می‌شود. یکی دیگر از اهالی که شاهد ماجرا بوده است در این‌باره تصریح می‌کند: علت درگیری، پارک کردن ماشین بوده‌ است. کارگرها ماشین را به زور می‌گرفتند و در جایی نامشخص پارک می‌کردند و سوئیچ را می‌آوردند اما آن روز وقتی یکی از مشتری‌ها بازگشت، دید که آینه ماشینش شکسته و ماشینش زخمی شده است. به گفته این فرد، مردم به دلیل این نزاع‌ها به یکی از روحانیون منطقه مراجعه می‌کنند و بعد اعتراض خود را به شکل راهپیمایی بروز می‌دهند و خواهان پلمب این واحدهای صنفی می‌شوند.

عباس علایی رئیس اتحادیه قهوه‌داران و رستوران‌های سنتی هم در این‌باره می‌گوید: دلیل تعطیلی واحدهای صنفی درکه تداخل صنفی است. وی ادامه می‌دهد: بعضی از این رستوران‌ها حتی مجوز هم ندارند و به دلیل تخلف‌های صنفی از سوی اماکن پلمب شده‌اند. البته مسائل مربوط به محله درکه نیز به این موضوع دامن زده است.
مرجع : اقتصادنیوز