به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۹۳۳۴

ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار +قيمت​ها

گروه فناوري:​ این روزها در پی افزایش قیمت‌ها در بازار کامپیوتر، با کاهش موجودی در بازار کالاهای پرمخاطب نظیر تبلت‌ و به‌ویژه نمونه‌های ارزان‌قیمت مواجه شده‌ایم.
ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار +قيمت​ها
کاهش تنوع در این محصولات محبوب، بیش از سایر کالاهای حوزه دیجیتال موجب نگرانی خریدارانی شده است که ماه‌ها به امید کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری کرده‌ بودند. به همین دلیل، این گروه از خریداران از ترس گران‌تر شدن کالاها برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند. اما معمولا دست خالی به خانه بر‌می‌گردند. ارائه قیمت‌های پرت و غیرمنطقی، موجود نبودن تبلت‌های مورد نظر خریداران، رشد قیمت‌ها و بی‌میلی فروشندگان به ارائه کالا از دیگر دلایلی است که موجب شده خریداران کالاهای کامپیوتری برای خرید موفق نشوند.

اما به هر حال برخی از مدل‌های تبلت در بازار موجودند که نسبت به کانفیگی که دارند (قابلیت‌های فنی) از قیمت مناسبی برخوردارند. نمونه‌هایی که در این گزارش ما آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

HP Slate 7 2800 Tablet - 8GB

تبلت هفت اینچی این خانواده به پردازنده ARM Dual-core Cortex-A9 CPU، حافظه داخلی هشت گیگابایتی و صفحه نمایش هفت اینچی لمسی از نوع TFT LCD با وضوح تصویر 1024×600 پیکسل مجهز است. تجهیز به وب‌کم VGA و دوربین 2/3 مگاپیکسلی، شتاب سنج، ژیروسکوپ و... از دیگر ویژگی‌‌های این تبلت است. Slate 7 2800 Tablet مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده و با قیمتی در حدود 580 هزار تومان در بازار موجود است. البته این دستگاه در رده محصولات کمیاب بازار است.

Ainol Novo8 Discover

برای علاقه‌مندان به تبلت‌هایی با صفحه بزرگ‌تر Ainol تبلتی به بازار عرضه کرده است که به صفحه نمایش هشت اینچی لمسی از نوع TFT LCD مجهز است. تجهیز به پردازنده ARM OWL Quad-Core، حافظه داخلی 16 گیگابایت، دوربین 2 مگاپیکسلی و وب‌کم 3/0 مگاپیکسلی از ویژگی‌های این تبلت هشت اینچی است. تبلت مذکور همچنین قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای را داشته و به بلوتوث و پورت‌های مورد نیاز کاربر نیاز دارد. تبلت آندرویدی این خانواده با قیمتی در حدود 565 هزار تومان در بازار موجود است.

Acer Iconia B1 - 711 - 16GB

این تبلت به پردازشگر دو هسته‌ای مدیاتک با سرعت 2/1 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر TFT LCD با رزولوشن 1024 در 600، و وب‌کم 3/0 مگاپیکسلی مجهز است. در ضمن این تبلت از یک شیار microSD برخوردار است که از طریق آن می‌توان 32 گیگابایت به حافظه داخلی دستگاه اضافه کرد. وجود شیار سیم‌کارت نیز قابلیت مهمی است که به کاربر امکان می‌دهد همه جا و همه وقت به اینترنت دسترسی داشته باشد. قیمت این تبلت 360 گرمی آندرویدی در حدود 490 هزار تومان است.

Axtrom Axpad 7I05

این تبلت ارزان‌قیمت از یک پردازشگر دو هسته‌ای با سرعت 5/1 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 800 در 480 و یک وب‌کم 3/0 مگاپیکسلی بهره می‌برد. تبلت آندرویدی این خانواده همچنین قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای را داشته و به بلوتوث و پورت‌های مورد نیاز کاربر نیاز دارد. قیمت اعلام شده برای این تبلت در حدود 375 هزار تومان است.

SmartTouch Trend TB7820116

این تبلت آندرویدی به پردازنده Allwinner A31S Quad Core Cortex-A7، حافظه داخلی 16 گیگابایت و صفحه نمایش لمسی 85/7 اینچی از نوع LED-backlit IPS LCD مجهز است. تجهیز به وب‌کم 3/0 مگاپیکسلی، دوربین 2 مگاپیکسلی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای و... از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. TB7820116 با قیمت 345 هزار تومان در بازار موجود است.

Arnova 8C G3

این تبلت هشت اینچی هم به پردازنده ARM Cortex A8، حافظه داخلی هشت گیگابایتی و.. مجهز است. صفحه نمایش لمسی این تبلت هم هشت اینچ از نوع TFT LCD است. تجهیز به وب‌کم 3/0 مگاپیکسلی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای و... از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. قیمت این تبلت آندرویدی در بازار در حدود 300 هزار تومان است.

Marshal ME-703

این تبلت آندرویدی دارای یک صفحه نمایش هفت اینچی از نوع LCD است. همچنین یک پردازنده یک گیگاهرتزی به همراه 512 مگابایت رم وظیفه انجام پردازش‌های این تبلت را بر عهده دارند. مارشال روی تبلت خود از دو دوربین استفاده کرده است که یک دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین VGA در قسمت جلویی قرار دارند. در ضمن، سیستم‌عامل موجود روی ME-703 نسخه 4 از سیستم‌عامل آندروید است. قیمت این تبلت در حدود 250 هزار تومان اعلام شده است.
مرجع : دنياي اقتصاد