به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۵۶۵۲۴
برای آب بازی كفترها به زاینده‌رود؛

آب‌آشامیدنی مردم‌خوزستان را كجا می‌برند؟

گروه جامعه: نماینده آبادان در مجلس تاکید کرد: استیضاح وزیر نیرو خیلی محرمانه برگزار می‌شود در حالی که هیات رئیسه هنوز آن را به کمیسیون ارجاع نداده است و رئیس و نواب رئیس هم از این بحث استقبال می‌کنند.
آب‌آشامیدنی مردم‌خوزستان را كجا می‌برند؟
محمد سعید انصاری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد استیضاح وزیر نیرو گفت: به عنوان نائب رئیس اول کمیسیون انرژی به اینکه جلسه علنی برگزار نشده است معترض هستم. وی افزود: استیضاح وزیر نیرو را خیلی محرمانه کردند و به کمیسیون ارجاع ندادند. ما باید متوجه شویم که در این بحث چه می‌گذرد.

نماینده آبادان در ادامه گفت: این جلساتی که غیرعلنی و محرمانه برگزار می‌شود را قبول نداریم. آقای رئیس و نواب رئیس هم دنبال این بحث هستند که جلسات را محرمانه برگزار کنند. انصاری با بیان اینکه استیضاح وزیر نیرو هنوز معلوم نیست اما به هر حال برخی نمایندگان به دنبال این هستند که جلویش را بگیرند، ادامه داد: نمایندگان اصفهان نیز در این مورد معترض هستند که البته ناحق می گویند.

نائب رئیس اول کمیسیون اظهار داشت: به طور مثال صنعت فولاد که اینقدر آب می‌خواهد و باید به بندر عباس، بوشهر و یا خوزستان که کنار دریا است منتقل می‌شد را به مرکز اصفهان بردند،‌ این درحالی است که کشاورزی ما به علت نبودن آب زیر صفر است. وی با بیان اینکه هنوز در روستاها آب شرب جیره‌بندی می شود بیان داشت: متاسفانه ما هنوز در روستاها و بعضی از شهرهای کوچک آب شور و نامناسب داریم این درحالی است که آقایان آب را در زاینده رود می‌برند تا اردک ها وکفتر ها بازی کنند. این کجای انصاف است؟

انصاری در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید اینگونه استیضاح‌ها و علنی کردن آن آرامش کشور را بهم می‌ریزد و اعلام وصول نکردن آن توسط هیات رئیسه نیز به همین علت باشدگفت: این را قبول دارم و درست است و به طور کل تایید می‌کنم اما باید یک وزیر،‌ توانایی قدرت استدلال و حرف زدن را داشته باشد تا زیر مجموعه‌اش حداقل بتواند جلوی کارهایی را که نباید انجام شود، بگیرند.

محمد مسعودنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۸:۲۳
آقا- دوست عزیز- هموطن اصفهانی- برادر مومن به کی قسم ما اینجا تو اهواز هم آب آشامیدنی نداریم چه برسه به شهرستانا و روستاهای خوزستان. اگر میبینی نماینده هامون میگن چن تا روستا بخاطر اینه که خودشون زیر سوال میرن. عزیزم شما تو اصفهان آب دارین زیاد هم دارین. فقط دلتون سرسبزی بیشتر، باغای بیشتر، نمای قشنگتر و توسعه بیشتر صنعت اصفهان رو میخواد که حق هم دارین و چون عرضه دارین به فکر منافع استانتون هستین ولی به کی قسم ما اینجا دنبال این چیزا نیستیم،ما آب آشامیدنی تو اهواز نداریم. به پیر به پیغمبر نداریم (253673)
برادر شما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۰۸:۱۳
برادر عزیز خوزستانی،شما کمبود آب آشامیدنی ندارید.میلیاردها متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان و استانهای همجوارتان هست (سدهای بسیاری از دیگر مناطق کشور خشک شده)و سدهای دیگری هم در حال احداث. در حالیکه بسیاری رودخانه های کشور خشک یا فصلی شده چنین بحرانی با این ابعاد در خوزستان نیست و نباید هم باشد.دولت درحال توسعه چند صد هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان است. مسولین که هر روز استانهای مختلف را در وضعیت بحرانی آب شرب اعلام میکنند هیچگاه خوزستان را مطرح نکرده اند.بروید ببینید واقعا مشکل اب شرب اهواز کجاست! (253768)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۱:۵۲
با افتتاح تونل سوم کوهرنگ در اینده ای نزدیک سالیانه 250تا 300میلیون مترمکعب اب از سرشاخه های کارون به اصفهان منتقل میشود پس میبینید که شما هم مشکل اب شرب ندارید و اب را برای شرب نمیخواهید. (253781)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۰۸:۳۹
خوزستانی و چهار محالی عزیز اکثر همشهریاتون امودن اصفهان شماها هم پا شیدبیاید اصفهون ازتون استقبال می کنیم (253770)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۰۸:۴۳
متاسفانه بدنامی هاش برا اصفهانیاست آبش میره قم یزد کرمان و کاشان (253771)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۸:۰۳
به نام اصفهانیها به کام دیگران(یزد قم کرمان کاشان) (253842)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۲:۲۶
هموطنان،مردم ایران ،بدانید و اگاه باشید:
هزینه اجرای فقط یکی از طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون موسوم به بهشت اباد رقمی معادل 120000میلیارد ریال است!
ایا میدانید با این میزان هزینه چه میزان از زمینهای کشاورزی کشور را میتوان به شیوه های نوین ابیاری مجهز کرد؟!
واقعا چرا باید برای چنین طرحهای پرهزینه و مخربی از بیت المال هزینه کرد؟! (253787)
روح ما کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۱:۴۰
هموطنان عزیز اصفهانی؛ چرا نمیخواهید حال مردم خوزستان را بفهمید؟!
کارون انقدر در اعماق روح و جان مردم خوزستان جاریست که وقتی صحبت از انتقال اب کارون میکنید انگار که جسم ما را قطعه قطعه میکنید.
باور کنید که اینکار شما به شدت روح و روان مردم خوزستان را ازرده کرده است و برای خود من به شخصه هیچ چیز به اندازه طرحهای انتقال اب کارون ازاردهنده و رنج اور نبوده است.
ایا ابی که با خون دل خوردن سایر هموطنانتان در زاینده رود جاری شود برای شما گوارا خواهدبود؟!
چرا روح ما را خدشه دار میکنید؟! (253915)
ابدوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۸:۴۰
همانجایی می برند که نفت میرود (253677)
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۹:۳۶
اگر چند تصفیه خانه بزنند دیگر مشکل آب آشامیدنی ندارند چرا نمیزنند شاید به خاطر نمایندگانشان است. (253693)
4444444
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۰۷:۴۰
با پولی که خرج هسته ای شد می توانستند 15 تصفیه خانه بزنند. (253764)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۲۰:۲۱
به عنوان یک خوزستانی معتقدم با توجه به اولویت آب شرب به کشاورزی چنانچه انتقال اب فقط برای شرب باشد این انتقال کاملا اخلاقی و منطقی است حتی اگر از سهم آب کشاورزی در خوزستان باشد و نه به اصفهان که به هر جای کشور که نیاز حیاتی به آب شرب باشد ولی مقامات استان های مسیر کارون بهتر است با سرمایه گذاری در روشهای تولید آب بسته بندی ضمن ایجاد اشتغال در استان های خود محصولات حاصله را به استانهای نیازمند بفرستند (253704)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۲۲:۴۶
عزیزم اینا اب شرب دارن،بیش از نیازشون هم دارن و اب کارون رو برای توسعه صنعت وکشاورزی ،افزایش فضاهای سبز شهری و زیبایی های محیطی میخوان. (253727)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۲۳:۰۵
شما هم دیگه شورشو در آوردید .میشه بگید اصفهانی ها چیکار کردند با شما که انقدر کینه دارید ازشون؟ این چندمین مقاله ایه که علیه اصفهان می نویسید ؟ برای حفط خوزستان کدوم شهر بیشترین شهید را داشت جز اصفهان؟ خود مردم خوزستان همه اومدند اصفهان تو جنگ.خجالت بکشید از این همه بک سو نوشتن.کدوم آب بازی ؟ زاینده رود چند ساله خشک شده. باتلاق گاوخونی به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه های ایران کاملا خشک شده . بهار نیوز واقعا خجالت بکشید. اگر شما اصلاح طلب هستید همون بهتر امثال احمدی نژاد رییس جمهور باشه. (253732)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۱:۱۹
از این آب که ادعای مالکیتش به اصفهان ویزد و خوزستان میرسد حق مردم مردم محروم چهارمحال وبختیاری است . هرچند که فقط سرما و عقب ماندگی و نبود امکانات به این مردم رسیده است (253776)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۱:۴۸
بابا کی میگه اصفهان آب نیست برید پارک ساحلیشون با پارک ساحلی اهواز مقایسه کنید ببینید کدوم بیشتر آب داره اونا هرشب ابیاری میکنن ولی اهواز هفته ای یکبار (253780)
اصفهاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۲۲:۰۲
نويسنده بهار تو چه سودي ميبري از اينكه هر چند وقتي يه مطلب مزخرف بابت كارون يا زاينده رود ميذاري و ميخواي بين مردم اصفهان و خوزستان دعوا راه بندازي اينقدر نميفهمي كه نماينده ها اخرش با هم كنار ميان گندشو در اوردي ديگه ... اگه مردي و وجود داري منتشر كن (254013)