به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۵۰۴۰۳

۲۰۰ نفر به جرم روزه‌خواری شلاق خوردند

گروه جامعه: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از بازداشت ۴۰۰ نفر و شلاق زدن ۲۰۰ نفر در ملاء‌عام به «جرم» روزه‌خواری در ماه رمضان امسال خبر داد كه به گفته وي از اين اقدام «بی‌نظیر»، مومنان استقبال کردند.
۲۰۰ نفر به جرم روزه‌خواری شلاق خوردند
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بیان داشت: ایام پربرکت ماه مبارک رمضان پایان یافت که امیدوارم همه ما توانسته باشیم از این فرصت بهره برده باشیم همچنین فرصتی بیابیم که ماه رمضان دیگری را درک و از فیوضات این ماه بهره ببریم. وی ادامه داد: اقدام بی نظیری که ماه مبارک رمضان سال جاری از سوی دستگاه قضایی استان قزوین انجام شد و مومنان نیز از این کار استقبال کردند، برخورد با موارد روزه خواری علنی بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: براساس موازین و احکام اسلامی روزه بر افرادی واجب است و سایر افراد نیز می توانند روزه نگیرند ولی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همه واجب است از این رو کسی نباید در ملاء عام اقدام به روزه خواری کند. وی تصریح کرد: متأسفانه افرادی بدون توجه به این موضوع اقدام به روزه خواری می کردند که از ابتدای ایام ماه مبارک رمضان اقدامات لازم برای برخورد با مواردی از این دست انجام شد که افرادی که در ملاء عام روزه خواری می کردند، دستگیر و در صورت احراز عامدیت در این کار، پرونده آنها رسیدگی می شود. حجت الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: در این ایام 400 نفر دستگیر شدند که به برخی تذکر داده شد و برای 200 نفر نیز پرونده تشکیل شد که ظرف 24 ساعت به پرونده آنها رسیدگی و حکم شلاق آنها نیز اجرا شد. وی یادآورشد: خوشبختانه اقدام دستگاه قضایی و انعکاس اقدامات انجام شده در جامعه، بستر پیشگیری را فر اهم کرد.