به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۸۴۵۰

قوچانی: هاشمی مخالف حضور من نبود

گروه سیاسی: «محمد‌ هاشمی»، عضو هیات‌موسس حزب‌ «کارگزاران» درحالی علت کناره‌گیری‌اش از حزب را ترکیب جدید اعضای شورای مرکزی عنوان کرده ‌است که «محمد‌قوچانی» از اعضای جدید شورای‌مرکزی این حزب با رد هرگونه اختلاف با محمد هاشمی، خروج او را تصمیم شخصی‌ دانسته و به «آریا» گفته ‌است که «برای این تصمیم احترام قایلم.»
روزنامه کیهان در نوشته‌ای «محمد هاشمی» را نخستین قربانی حزب، بعد از اختلافات درونی‌ آن نامیده ‌بود اما «قوچانی» با رد این ادعاها گفته‌: «رابطه بنده با آقای محمد هاشمی بسیار خوب بود و حتی در «کمیته سیاسی» نیز با ایشان همکاری منظمی داشتم. ورود من به شورای‌مرکزی‌ با مصوبه مورد تایید با امضای ایشان بوده است. آقای محمد هاشمی همیشه از بنده و آقای عطریانفر به‌عنوان «جبهه محمدها» یاد می‌کردند و ایشان حتی بخشی از امور «کمیته سیاسی» را به بنده واگذار کردند.»

«قوچانی» با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها این تعبیر را به کار برده‌اند که خانواده آقای هاشمی از حزب فاصله گرفته‌اند گفته ‌است: ««کارگزاران»، یک حزب خانوادگی نیست. در درون همان خانواده هم ممکن است زاویه دیدهای متفاوتی وجود داشته باشد مثلا میان خانم «فائزه هاشمی» و «محمد هاشمی» ضمن رعایت ادب و احترام خانوادگی و حتی سیاسی ممکن است اختلاف‌نظر روشنی در برخی موضوعات وجود داشته باشد. مثلا در بحث لیبرالیسم و اسلام، آقای محمد هاشمی قایل به این نبودند که می‌شود از لیبرالیسم اسلامی صحبت کرد. این حرفشان هم بسیار جدی و روشن بود. به‌هرحال ما یک حزب سیاسی هستیم نه یک حزب ایدئولوژیک.»
مرجع : روزنامه شرق