به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۱۴۳۴۰

تيپ‌جديد وزير خارجه جديد جمهوري‌اسلامي

گروه سياسي: محمدجواد ظريف وزير خارجه پيشنهادي دكتر روحاني در مراسم تحليف رييس‌جمهور. اين ديپلمات باسابقه ايران كه روابط خوبي با ديپلمات‌هاي غربي دارد، با ريش موسوم به «پرفسوري» با چهره‌اي تاره نسبت به گذشته در انظار ظاهر شد.



ظریف در دوران دولت اصلاحات مدتی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه بود. پس از آن به نمایندگی ایران در سازمان ملل منصوب شد و تا مدتی پس از انتخاب احمدی نژاد بعنوان رییس‌جمهور نیز در این سمت باقی بود. وی پس از عزل از این سمت به تهران بازگشت و تاکنون در دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه مشغول کار بوده است. ظریف همچنین بین سال‌های ۸۲-۸۴ در کنار سیروس ناصری ریاست تیم مذاکره کننده هسته‌ای را به‌ عهده داشته است.

وی که سابقه تحصیل در دانشگاه‌های دنور و سانفرانسیسکو در رشته‌های روابط بین‌الملل و مطالعه بین‌المللی داشته است، سابقه معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، دستیار ارشد وزیر در وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۶ - ۱۳۸۹، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل - نیویورک در سال‌های ۱۳۸۱- ۱۳۸۶، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۷۱- ۱۳۸۱، سفیر و معاون نماینده دایم نمایندگی در سازمان ملل - نیویورک در سال‌های ۱۳۶۸- ۱۳۷۱، مشاور وزیر وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۶۷- ۱۳۶۸، مشاور سیاسی، رایزن، کاردار نمایندگی در سازمان ملل - نیویورک در سال‌های ۱۳۶۱- ۱۳۶۷ و مشاور سرکنسولگری در سانفرانسیسکو در سال‌های ۱۳۵۷- ۱۳۵۹ را در کارنامه داشته است.

۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۲۵
این مرد می تواند ناجی روحانی باشد، بنظر می رسد روحانی سر ایشون با مجلس معامله کرده و وزارت کشور را به رحمانی داده است!!!
امیدوارم مجلس روحانی را دور نزند!!! (104083)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۲
اگر اینطور باشد بزرگترین اشتباه را مرتکب شده. چون وزارت کشور حساسه فعالیت های احزاب، انتخاب استانداران ، فرماندارن و...دستشه.
و این یعنی فاجعه. (104382)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۴۰
حالا ريش پروفسوري هم شد خبر ؟؟؟
از دست شما ! (104094)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۷:۰۲
بس ک ادمایی دیدیم که تا بایین گلو ریش دارن ی ادم با ریش بروفسوری برای امور خارجه دیدیم تعجب کردیم (104576)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۲۲:۰۵
عکس بیست سال پیش این آقا چگونه بود؟ (104796)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۴۵
هنوز رأی اعتماد نگرفته که نوشتید وزیر جدید! (104097)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۴۶
این یکی وزیر خوبیه (104098)
کسری
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۵۳
با دیدن این ظریف احساس خوبی به هم دست می ده. (104100)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۵۹
تیپ برادر روحانی هم خوبه (104105)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۵:۳۷
حالا که چی؟ این همه در مورد تیپ صحبت می کنید. انشالله که عملکردشون خوب باشه. (104501)
mina
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۵۹
يكي از بهترين انتخابهاي دكتر روحاني...
ان شالله هفته ديگه ايشون رسما وزير بشن. (104106)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۲:۲۲
با سلام خدمت دکتر روحانی... همانطور که می دانید پس از منتشر شدن لیست کابینه عده ای در صدد اجماع برای رای ندادن به آقای زنگنه و یک اصلاح طلب دیگر هستند که احتمال رای ندادن به آقای زنگنه زیاد هست ... من یک پیشنهادی رو میخواستم بدم در این رابطه و اون این هست که اگر اقای زنگنه رای نگرفتند آقایان نعمت زاده یا ترکان را به وزارت نفت بفرستید و جای خالی وزارت صنعت را با آقای اسحاق جهانگیری پر کنید و معاون اول را از میان آقایان عارف و رضایی و نوبخت و سایرین انتخاب کنید با تشکر (104114)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۳:۳۳
امیدواریم که این تغییر در ظواهر تغییر هر چه سریعتردر برنامه ها وسیاست هارا هم به دنبال داشته باشد,آنچنان که وعده داده شده است.چرا که این دولت,دولت تغییر وامید است.انشااللـــــــــــــــــــــــه (104145)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۴:۵۸
این دولت دولت تدبیروامید است و نه دولت تغییروامید!!!

تغییر به این معناست که در رویه ها و کارها دگرگونی مورد نظر مردم ایجاد شود ولی تدبیر به این معناست که بین نظر مردم و نهادهای اصلی قدرت راه بینابینی در نظر گرفته و به اصطلاح راه اعتدال پیش گرفته شود

که در این راه اعتدال و تدبیر(با توجه به عمل آقای روحانی در این 40 روز) متاسفانه امتیاز گرفتن از مردم برای نهادهای اصلی قدرت و کمتر اهمیت دادن به خواست و نظر مردم سرلوحه کار بوده است

مردم خواستار تغییر هستند اما نهادهای قدرت خواستار ادامه وضع موجود و چون این دولت بیشتر نظر نهادهای قدرت را مدنظر قرار داده پس می توان نتیجه گرفت که تغییر بزرگی در راه نخواهد بود (104450)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۲۰:۵۶
اتفاقا با توجه به موضع گیریها ی آقا ی روحانی وترکیب کابینه میتوان به این تغییر وتدبر پی برد,اگر قبول کنیم تدبیر یعنی اینکه با توجه به تمام فشارهاوواقعیتهای موجود آقای روحانی بتواند با کمترین هزینه ها تغییرات مورد نظر مردم را اعمال نماید . (104748)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۳:۴۹
به امید ایرانی سرافراز در دنیا... (104152)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۴:۳۹
امیدوارم مجلس اصولگرا به این مدیر دوم خردادی رای اعتماد بده. (104163)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۴:۴۹
ظریف رای اعتماد میگیره چون مورد تایید بزرگان نظامه (104168)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۴:۵۴
چرا بعضی ها تو پیام هایی که میدن حرف از ناامیدی از روحانی وکابینه اش می دهند. بابا بیشتر عضو کابینه اش که در دوران سازندگی و اصلاحات مسیول بودند حالا دوسه نفر هم ازطیف اصولگرا آمدند که منتقدان دولت نهم و دهم بودند حالا چه طون شده دم از آیه یاس می زنید. بابا اسم این دولت اعتدال هست .طبق گفته آقای هاشمی: امید مردم از انتخابات ناامید نشود (104169)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۵:۰۶
علی طیب‌نیا هم در زمان انتخابات مشاور اقتصادی عارف بوده. (104175)
رامین
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۸:۲۶
مرسی . 10 نفر از 18 تا وزیر اصلاح طلبن . با توجه به رایط موجود نباید بیشتر از این هم توقع داشت . بعدش هم یادمون نره این کابینه به تایید آیت الله هاشمی و سید محمد عزیز و دوس داشتنی و همچنین سید حسن رسیده . پس جای نگرانی نیس . ایشالا همه چیز کم کم درست میشه . (104207)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۹:۱۱
فعلا که سردار قلم فرمودن ظریف رابط جرج سوروسه (104214)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۹:۳۲
انشاالله مجلس به ریشش گیر نده (از این ها بعید نیست ریشه را ول کنند و به ریش بچسبند!) (104219)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۹:۴۹
انشاء الله بتواند روابط خارجی ایران را که از بیماری شدیدی رنج می برد نحات بخشد . (104227)
ارمین
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۹:۴۹
اولین وزیر خارجه متخصص علوم سیاسی و روابط بین الملل در جمهوری اسلامی ایران را به همه دانشجویان این رشته تبریک میگم. (104228)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۰:۰۱
اميدوارم از اين مجلس راي اعتماد بگيره. (104232)
اریا
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۰:۰۶
خوش تیپ و در شان ملت است اقای ظریف،راستی بروبچه های خوب بهار، لطفا این بحث اقای متکی رو پیگیری کنید که در مورد دوره وزارتش و اقای احمدی نژاد و عزل عجیبش گفت بعد از اتمام کار دولت افشاگری میکنه و حرف میزنه، سپاسگزارم (104235)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۰:۲۶
مطمئنآ جناب روحانی در عرصه خارجی با نگاه به برایند کلی کشور و نظر مثبت سایر مسئولان موفق میشود .امید وارم این چرخش در روابط خارجه .با بسته شدن جامعه مدنی داخلی نباشد .یعنی لبخند به خارجی ها برای شکستن تحریم وکاهش فشار وبرعکس سرکوب فعالان مدنی در داخل .مهمان خارجی بود .خاتمی واصلاح طلبان نه.خدا کند اشتباه برداش کرده باشم . (104238)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۰:۵۹
انتخاب خوبی است.سایر وزرا هم خوب انتخاب شدند.دوستان دارند عجله می کنند. (104241)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۱
خوش تیپه.آورین
اولین شرط برای وزیر باید خوش تیپی باشه. (104242)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۱:۳۶
جنتلمنیه واسه خودش امیدوارم نماینده ها رای اعتماد به همه وزرا بدهند (104246)
اصفهان
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۱:۴۶
تو رجا نیوز چیا نوشته در موردش،چه راحت تهمت میزنند!!! (104250)
دكتر
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۳:۱۸
خيلي هم اين مدل اصلاح صورت بهش مياد، اي كاش همه‌ي وزرا بدونند كه فقط براي خودشون نيستند، هر روز با مردم ملاقات دارند، همه مي‌دانيم كه از لحاظ عقلي و منطقي بسيار برتر هستند پس چه بهتر كه از همه لحاظ باعث افتخار ايرانيان باشند و چه بهتر ظاهري كه بيشتر ديده مي‌شود (104329)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۳:۵۰
فصلي نو درسياست دراغاز است
فصلي نو بدون تزوير وريا...بدون افرطيگريهاي ....بدون برچسب زدنها ...بدون .........انشاءالله (104364)
صاد
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۳:۵۵
شریعمتداری:فکر می کنید با یک ریش پروفوسوری می توانید ارتباطتان با جرج سورس را نقض کنید؟ (104367)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۵:۰۹
حلقه نیو یورکی ها
تازه رایم نمیاره (104473)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۵:۴۵
بوی جرج سورس میده (104509)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۹
خیلی مخلصیم خوش تیپ. (104540)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۱۶:۳۱
میدونید توی عکس کی داره دستشو به گرمی می فشاره حدس بزنید؟؟؟ تندرو ترین عضو مجلس: کوچک زاده ...تو خود حدیث مفصل بخوان از این ..... (104552)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۲۰:۳۰
جناب اقای ظریف سال پیش که بنده دورهای که مدرسش ایشون بودم شرکت کردم با این ارایش بودن پس جدید نیست (104732)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۲۱:۳۲
خوشگله! (104775)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۲۱:۵۵
همچین ظریف هم نیستشا! (104792)