به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۵۹۵۳۰

انتقاد هاگل از استراتژی‌آمریکا در قبال‌سوریه

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی به کاخ سفید از استراتژی واشنگتن در قبال سوریه انتقاد کرده و گفته است که ایالات متحده باید اهداف خود را در قبال دولت دمشق توضیح دهد.
انتقاد هاگل از استراتژی‌آمریکا در قبال‌سوریه
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با تایید ارسال این یادداشت از جانب چاک هاگل، وزیر دفاع این کشور به کاخ سفید گفت: این یادداشت چند روز قبل به دفتر سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری کشور ارسال شد. روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به یادداشت هاگل، در مقاله‌ای از جانب معاونان وی نوشت که چگونه وزیر دفاع آمریکا به شدت از سیاست‌ها و استراتژی‌های کشورش در قبال سوریه و رخدادهای این کشور انتقاد کرده است.

هاگل هشدار داد، سیاست آمریکا در قبال سوریه در معرض خطر افشا شدن است و علت آن پیچیده بودن موضع ایالات متحده در قبال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است. رئیس پنتاگون گفته است، دولت اوباما بر شکست گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق و در ابتدای امر تمرکز کرده و حملات هوایی تحت رهبری واشنگتن در سوریه را به عنوان راهی برای مخدوش کردن و از میان برداشتن خطوط تامین تجهیزات برای این گروه تروریستی توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: واشنگتن همچنین تصمیم دارد تا گروهی 5000 نفره از مخالفان میانه‌رو سوری را مسلح کند و آموزش دهد اما این مسئله را تایید نکرده که به نیروهای دولتی اسد که تهدیدی برای این مخالفان میانه رو است، حمله می‌کند یا خیر. برخی از قانونگذاران آمریکایی،‌ تحلیلگران و افسران بازنشسته ارتش این کشور و همچنین فعالان مخالفان سوری رویکرد اوباما در قبال سوریه را به شدت به باد انتقاد گرفته و دولت این کشور را متهم می‌کنند که با انجام حملات علیه داعش بدون تایید گرفتن از جانب دولت سوریه باعث تقویت موضع اسد می‌شود.