به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۰۷۱۰
۱۸‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیت‌المال را خوردند

يك اختلاس‌میلیاردی‌دیگر در دولت‌قبل رو شد!

گروه اقتصادي: رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در یکی از سازمان های این استان و در زمان دولت قبل،حقوق واموال تضییع شد و تصرف غیرقانونی در ۱۸۵ میلیارد ریال وجوه دولتی رخ داد.
يك اختلاس‌میلیاردی‌دیگر در دولت‌قبل رو شد!
ذبیح الله خداییان در جمع خبرنگاران گفت: در این رابطه پرونده تشکیل شده و متهمان دستگیر و کیفر خواست برای آنان صادر شده است. متاسفانه در برخی از رسانه ها و محافل خبری القا شده که این تخلفات را یک نفر در این سازمان انجام داده در حالی که متخلفان در این پرونده ۹ نفر بودند و پنج نفر از آنان همچنان تحت تعقیب قرار دارند.

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال تصرف غیر قانونی در وجوه دولتی، ۶۰ میلیارد ریال تضییع حقوق و اموال دولتی و پنج میلیارد ریال هم اختلاس عناوین مفاسدی است که در این سازمان رخ داده است. در بخشی از این تخلفات ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی یا تملک سرمایه در بخش جاری هزینه شده و این جابجایی اعتبارات بدون مجوز صورت گرفته است.

او گفت: سند سازی و پرداخت حقوق فوق العاده به برخی از افراد در این زمینه محرز شده و کیفر خواست مربوط به این اتهام صادر و اتهامات به متهمین تفهیم شده است. در بخش دیگری از اتهامات ۱۲۰ میلیارد ریال حق ماموریت به برخی افراد که جزو متهمین پرونده هستند پرداخت شده بدون آنکه حکم ماموریتی موجود باشد و شایبه عدم انجام ماموریت به وجود آمده است، در صورتی که دراین زمینه مستندی مبنی بر انجام ماموریت ارائه نشود متهمان محکوم خواهند بود.

خداییان همچنین گفت : پنج میلیارد ریال اختلاس و سند سازی و جعل مدارک و اسناد نیز دراین سازمان محرز شده که این میزان از اعتبارات دولتی اختلاس شده است. رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه متهمان به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده اند گفت: رای اولیه برای این پرونده به زودی صادر خواهد شد و این رای در دادگاه تجدید نظر قابل دفاع و قابل اعتراض است.

او با بیان اینکه سازمان بازرسی در این زمینه اقدامات جامع برای کشف فساد انجام داده است گفت: تصرف غیر قانونی، جعل اسناد، تضییع حقوق دولت، صدور گواهی خلاف واقع از جمله اتهامات است که در پرونده وارد است.
مرجع : ايرنا