به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۳۸۷۴۰

چرا پول بی عرضگی به پزشکان می‌دهیم؟

گروه جامعه: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت بیمه های درمانی کشور، خواستار ایجاد تغییرات ساختاری در این زمینه شد و تصریح کرد؛ اغلب پول هایی که به بهانه آزمایش و عکس هزینه می شود، پول بی عرضگی پزشکان است.
چرا پول بی عرضگی به پزشکان می‌دهیم؟
دكتر مسعود پزشکیان، در همایش پوشش بیمه همگانی، در سالن تلاش وزارت کار، به شدت از وضعیت فعلی نظام بیمه درمانی کشور انتقاد کرد. پزشکیان در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: من نمی دانم چطور پولی که از فروش خانه و یا ماشین برای یک عمل جراحی گرفته مي‌شود از گلویمان پایین مي‌رود. روش ما غلط است و با این روش به جایی نمی رسیم.

نماینده تبريز در مجلس که زمانی به عنوان وزیر بهداشت و درمان، مسئولیت اجرایی نیز بر عهده داشت، اضافه کرد: در مکانیزم پرداختی که ما نوشتیم، پزشکی که علم ندارد، مهارت ندارد و هرچه برای بیمار عکس و آزمایش بنویسد و تازه بعد از آن هم تشخیص ندهد، پول بیشتری مي‌گیرد. این پول بی عرضگی است که ما به پزشک مي‌دهیم. از آن طرف اگر پزشکی درست تشخیص دهد، به او پول نمی دهیم. این مکانیزم پرداخت غلط است. پزشکیان با انتقاد از دفترچه های بیمه درمانی گروه های خاص گفت: کدام عاقلی یک دفترچه مي‌دهد دست افراد مثل چک سفید و مي‌گوید هرجا رفتی برو و هرچه نوشتند بیا ما پولش را مي‌دهیم؟ خداوکیلی دیوانه این کار را مي‌کند؟ کدام کشور پیشرفته در دنیا مي‌شناسید که چنین کاری را بکنند؟

وی با انتقاد از بیمه های تکمیلی، گفت: کسی به من بگوید معنای بیمه تکمیلی چیست؟ کسی که قانون را قبول ندارد و قانون جمهوری اسلامی را هم زیر پا مي‌گذارد و مي‌داند قیمت فلان خدمت ده تومان است ولی مي‌گوید من صد تومان مي‌گیرم، بعد همان دولت، همان قوه قضاییه و همان قانون گذار مي‌آید با کسی که قانون را قبول ندارد قرارداد مي‌بندد و مي‌گوید اشکالی ندارد! به این مي‌گویند؛ "بیمه تکمیلی!" آیا این مدیریت است؟
مرجع : انصاف نیوز

ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۰۹:۳۵
خدا خیرت بده حرف حق زدی. یکی نیست به این پزشکها بگه برای دیدن عکس و آزمایشی که خودش برای تشخیص نوشته چرا بیمار باید ویزیت دوباره بده؟؟؟؟ کجای دنیا اینجور که تو ایران پزشکها مردم رو سرکیسه میکنند از بیمارشون پول میگیرند؟؟؟ تا کی مردم باید زجر بکشند؟؟ چقدر باید بخاطر هزینه های بالای پزشکی درد رو تحمل کنیم و هر ده بار بیماری یه بار بریم دکتر؟؟؟ (219806)
سوال از دکتر پزشکیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۰۵
دکتر پزشکیان

"کدام عاقلی یک دفترچه مي‌دهد دست افراد مثل چک سفید و مي‌گوید هرجا رفتی برو و هرچه نوشتند بیا ما پولش را مي‌دهیم؟ خداوکیلی دیوانه این کار را مي‌کند؟ کدام کشور پیشرفته در دنیا مي‌شناسید که چنین کاری را بکنند؟"

اقای دکتر
شما بفرمایید کدام کار مان در برنامه ریزی و مدیریت عاقلانه ومشابه کشورهای پیشرفته دنیا است که در بیمه نیست؟؟!!!! (219807)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۵
ميفرماييد چون جاي ديگر هم اشكال هست اين مشكلات رو مطرح نكنه ؟ (219820)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۰۶
آی گل گفتی مرد، پزشکان مهترم برای نوشتن آزمایش و عکس هم پول می گیرند هم برای دیدن جوابشون یعنی پول زور. آخرش هم تشخیسشون درست نیست. (219808)
از همین گروه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۱۰
با عرض معذرت از پزشکان حکیم و با وجدان
چونکه وزارت بهداشت به جای حمایت از مردم منافع کاسبان روپوش سفید را مقدم می داند. (219809)
hasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۵۴
پزشکان مثل خودروسازان لابی گری می کنند و با خرید بعضی افراد وضعیت موجود را حفظ کرده اند (219812)
حمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۱:۰۲
بیمه ممر درآمد برای عده ایست که حاضر نیستند تغییر و اصلاح در آن ایجاد شود . (219814)
متضرر
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۷
همه ش حرف وشعار دریغ از عمل (219821)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۰
آقای دکتر پزشکیان تشریف ببرند مجددا واحد اخلاق را پاس بفرمایند. ایرادات ساختاری بر بیمه وارد است و اینکه چرا ایشان به جای تلاش برای یافتن نسخه معضل بیمه ها، این وسط از آبروی جامعه پزشکی مایه میگذارند جای بررسی دارد (219825)
سینما دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۵:۰۶
پس ما چی که عشقمون سینماست و رشتمون پزشکی....ای دریغ (219856)