به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۵
 
۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۳۹۱۴۵
معلوم شد چرا 90 درصد مردم انصراف ندادند!

واکنش‌ها به مستند تدوین شده «بند ۳۵۰ اوین»

گروه سياسي: فیلمی که خبرگزاري صدا و سيما (باشگاه خبرنگاران) از دو روز قبل وعده پخش آن را داده و در خبري نوشته بود «در حال تدوین است» شب گذشته از بخش‌هاي خبری سيما منجمله بیست و سی پخش شد.
واکنش‌ها به مستند تدوین شده «بند ۳۵۰ اوین»
مستند «بند ۳۵۰ اوین» به گفته تدوین‌گران آن مربوط به حوادث پنجشنبه گذشته این بند است٬ و «باشگاه خبرنگاران جوان» هم بلافاصله پس از پخش این مستند به سراغ گروهی از نمایندگان مجلس و اصولگرايان رفته و از آن‌ها گفتگو‌هایی در تائید تازه‌ترین محصول خود منتشر کرده است. اسماعیل کوثری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: «صدا و سیما با پخش صحنه‌ها، گفته‌ها و واقعیت‌ها باعث شد دست آن‌ها {زندانیان} رو شود.»

محمدصالح جوکار٬ دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفت: «مستند باشگاه خبرنگاران خیلی کار پسندیده‌ای بود و این مستند باعث خنثی کردن توطئه‌های دشمنان می‌شود.»
صفر نعیمی رز٬ سومین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است که اظهار کرده «باشگاه خبرنگاران یک منبعی است که همه به آن اعتماد دارند و بدون سانسور و موافق با سلیقه مردم ایران تلاش می‌کند.» مهدی فضایلی٬ مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس هم پخش مستند «۳۵۰ اوین» را «اتفاق خوبی» دانست و افزود: «این مستند بهترین سند برای اثبات وجود آزادی در ایران است.»

واكنش‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم تدوين شده

در عين حال در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، واكنش‌هاي منفي فراواني به محتوا اين فيلم تدوين‌شده صورت گرفت. در يكي از صفحات اجتماعي كاربري نوشته است:
«مستند پخش شده امشب لااقل یک پیام ویژه هم داشت که دولت بداند برای منصرف کردن مردم از دریافت یارانه های نقدی، از چه ابزاری استفاده کرده! اگر اخبار منتشره پیرامون عدم انصراف غالب مردم از دریافت این یارانه‌ها درست باشد، با این ابزار تبلیغاتی، باید هم به آنها حق داد که عکس درخواست های صورت گرفته عمل کنند…»

برخي ديگر از واكنش‌‌ها به پخش اين فيلم به شرح زير است:
*پس ﺍﺯ ﮐﺸﻒ ۱۱ ﺗﻠﻔﻦ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩﺍﯼ ﻭ ﯾﮏ ﻟﭗﺗﺎﭖ، ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯼ ﮔﻤﺸﺪﻩ ﻣﺎﻟﺰﯾﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ۳۵۰ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭﯾﻦ ﮐﺸﻒ ﺷﺪ!
* آقایان طراح صحنه ۲۰:۳۰ یک نکته ظریف؛ وقتی زندانیان شیشه را بشکنند، تکه‌های شیشه داخل حیات نمی‌ریزد، می‌ریزد داخل سالن سمت مأمورها…
*...همین آقايان دو روز قبل گفته بودند هیچ درگیری ای اتفاق نیفتاده... ولی الان تصاویر دست اول صداسیما...می‌گه عده‌ای با شیشه‌های شکسته خودشان را زخمی کردند در حالی که مأموران خویشتن‌داری نشان می‌دادند!
*سریال اعصاب و روان ۲۰:۳۰ باز هم حماسه ای دیگر آفرید…هورا به آقای ضرغامی
* ...سيما حتی نتوانست دو تا صحنه را کنار هم مونتاژ کند و تحویل بینندگانش بدهد و این نشان از این دارد که اوضاع بسیار اسفبار بوده است ...
*صرف‌نظر از ادعاها دو طرف واقعه پنج شنبه اوین؛ مستند منفعلانه صداوسیما؛ نشان داد؛ زندان اوین؛ یک سوراخ واقعی است...
* سه روز از اینکه گفتید تو زندان هیچ خبری نبوده و همه چی آرومه و اینا دارن دروغ می گن. یعنی فیلم افشاگرانه تون ترکوند:))
*ﺳﺎﻟﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭين ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﯿ‌ﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺳﺎﻟﻦ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺣﻀﻮﺭﯼ! ﺁﺧﻪ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮑﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺳﺎﻟﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ:|

اسماعیلی: داستان‌های جعلی بند ۳۵۰ خاتمه می‌یابد

در همين حال، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: خبر اعتصاب غذای برخی از زندانیان بند 350 اوین را نشنیده‌ام. غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با «نسیم» افزود: به زودی داستان‌های جعلی مرتبط با بند 350 خاتمه یافته و هدف ما هم برخورد قاطع با این داستان سرایی‌ها است. خبر اعتصاب غذای برخی از زندانیان بند 350 اوین را تاکنون نشنیده‌ام، هر چند اگر هم صحت داشت از زندان به ما می‌گفتند.

از سوي ديگر عاطفه خلفی، همسر حسن اسدی زیدآبادی، یکی از ۵ نماینده ی خانواده های زندانیان سیاسی است که ظهر ديروز با حضور در نهاد ریاست جمهوری با مسئول بازرسی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ملاقات کرده است می‌گوید که وی قول داده تمام مواردی که خانواده‌ها برای وی تشریح کرده اند را در سریعترین زمان ممکن با رییس جمهور مطرح کرده و پیگیری های لازم را به عمل آورد.