به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۷۶۴۰۵
به بهانه روز معلم؛ برای معلم خوب و شریف ایرانی؛

خواب طلایی معلم؛ کنار تخته کلاس!

...کافی است شب هنگام، به ستارگانی که مي‌درخشند و چشمک مي‌زنند نگاه کنید، ستارگان چشمک زن من، در آسمان مدرسه چشمک مي‌زنند، وظیفه من این است آنها را به کلاس بیاورم، صیقل بدهم، پرداخت کنم، رنگ طلایی بزنم و رهایشان سازم تا جای خود را در آسمان زندگی پیدا کنند...
خواب طلایی معلم؛ کنار تخته کلاس!
محمدرضا خورشیدی‌پاجی *

گروه مقالات: وقتی ماجرای کاپیتولاسیون در ایران بر سر منابر روایت مي‌شود که شاه به تغییر رفتار خود فکر کند قریب به پانزده سال طول مي‌کشد و آب از آب تکان نمي‌خورد، اما موقعی که معلمان به این نتیجه مي‌رسند که روش شاه تغییر نمي‌کند و باید برود، اعتصاب پنجاه و هفت‌شان، از مهر تا 26 دی ماه به مدت کمتر از چهارماه چنان فشار بر حکومت وارد مي‌شود که شاه به اشتباهاتش در زمامداری اعتراف و روز و شب نخست‌وزیر عوض مي‌کند تا حریف معلمان شود که در نهایت نمي‌تواند و رفتن را بر ماندن و زور آزمایی با معلمان ترجیح مي‌دهد.

انقلاب به نقطه جوش مي‌رسد همه دستپاچه بودند وبی گدار به آب مي‌زدند الا معلمان، مراکز حساس و زیر ساخت ها، اسناد معتبر ملی، موزه ها و... در معرض تهدید جدی قرار داشت، اما دستور نانوشته ای چشم و اطاعت همه را، به معلمان سوق مي‌داد.

پیشتازی معلمان در فردای انقلاب در سامان دهی اوضاع و جلوگیری از هرج و مرج چنان هویدا بود که اکثر مسئولیت‌های کلیدی بر عهده شان قرار گرفت ، جنگ که شروع شد، پیشتازی و درایت و جانفشانی بیشتر هویدا شد، اکثر فرماندهان دسته ها، گروهان‌ها، گردان ها و حتی فرمانده‌هان محور عملیاتی را معلمان راهبری مي‌کردند.

آن هنگام که پیر زن روستایی تمام دارایی زندگی اش را شش عدد تخم مرغ و آن نوعروس هموطن مسیحی انگشتر نامزدی اش را برای پشتیبانی رزمندگان اهداء مي‌کرد، احساس معلمان به دو ساعت کار اضافه لبخند رضایت زد تا دفاع به علت کمبود، ترک بر ندارد. صحنه‌های نبرد با بیش از 40 هزار شهید فرهنگی و حضور هزاران معلم و دانش آموز خواب سه روزه «فتح تهران» را از صدام ربود و برای همیشه پرچم زیاده خواهی سردار را به زیر کشید و سر تعظیم و ندامت را به عرب قادسیه تحمیل کرد.

شهید فهمیده درسش را درست زمانی به درستی پس داد که پیش تر معلمش روی تخته سیاه «مرگ سرخ به از زندگی ننگین» را به شاگردانش اشاره کرد و رفت و به شهادت رسید، از آنروز تخته سیاه کلاس رنگ باخت؛ تخته سیاه کلاس ها تمام قد به احترام شهید فهمیده و هزاران معلم شهید سبز شدند و مقدس، نشان به آن نشان در هر گلستانی، کوچه، محله، شهر و استان، معلمان شهید نشانه بودند و اشاره ؛ که تا ابد یادمان باشد وطن دوستی و وطن پرستی، دفاع از آرمان، از جهل حاصل نمي‌شود بلکه «آرزویم این است که روزی اسلحه در دنیا به قلم تبدیل شود» از پای تخته و دفتر و قلم و معلم سر بر مي‌آورد.

معلم که خودش بود حقوقی برای خویش منظور نکرد که آن دو ساعت ایثار، گواه این مدعاست، معلم اکنون همسر، بچه، زندگی دارد که گرفتاری‌های روزمره، حرفه پیچیده و سخت و مهمش راتهدید مي‌کند،ایکاش این ایثار را چشم مي‌بست و طوری بر تخته تقسیم حقوق، مي‌نوشت و یاد مي‌داد که در تقدیر و مزایا، بالاترین سهم به حسب وجدان، عرف، قانون و شرع از آن معلم باشد.

ایکاش معلم، تقدیر از معلم را به آن آقا یاد مي‌داد تا همچون شهید فهمیده، اشاره معلم را بدرستی درک مي‌کرد تا از خون معلمش با احترام و قداست بر روی روزنامه خود بنگارد که نسل جنگ ندیده، رسم ادب و وفا پاس بدارد و بی ادبی کسب نکند. هر چند جناب و سرمدار روزی‌نامه‌اش باید بدانند از لقمان پرسیدند ادب از که آموختی گفت: از بی ادبان و تا هرآنچه کردند عکس آنرا بجا آوردم. و اگر او بنویسد یا کاریکاتور بکشد که معلم خواب است و زیاده‌خواه، یقین بداند نسل جوان و نوجوان مي‌دانند معلم بیدارست و عدالتخواه.

شاید هجمه به معلم در رسانه‌های متعدد و سراسری حساب شده باشد، به طوری که نقل است به فرماندار شهری گفته‌اند معلمان برای رساندن صدای اعتراض خود به مسئولان گفته‌اند در انتخابات آتی شرکت مي‌کنیم اما همکاری نه! او پوزخندی زد و گفت جدی نگیرید اگر برای ناهار هم شده مي‌آیند، اگر فرض محال بپذیریم معلم چنین باشد که نیست، اگر نماینده عالی یک شهر مي‌داند که فرق و تبعیض هویدا شده و چه به روز معلم آمده! آیا مسئولان بالاتر نمي‌دانند؟ بعید است که ندانند!

روزی جلسه هئیت دولت وزیر آموزش و پرورش آقای مظفر، نتواست در مقابل صغری و کبری معاون برنامه بودجه وقت آقای عسگری در باره حق معلمان در همطرازی قانون خدمات کشوری با اقتدار دفاع کند؛ از مظفر سئوال کردند چرا کوتاه آمدی و دفاع نکردی؟ مکثی مي‌کند و مي‌گوید: بلد نبودم تا در مقابل جنجال او استدلال کنم، گفتند: آخر تو چه وزیری هستی؟ گفت: من قبل از اینکه وزیر باشم یک معلمم؛ اولا معلمم به من یاد نداد که از دیگران چیزی برای خودم بخواهم و بالطبع من هم به او در کلاس یاد ندادم که درتقدیر از معلم؛ معلم نباید بنالد.

شاید مظفر درست مي‌گفت. اما به سخنان مرکل صدر اعظم آلمان که مي‌رسی به سستی زیر ساخت توسعه کشورت بیشتر پی مي‌بری! که در اعتراض مهندسان و پزشکان که حقوق برابر با معلمان خواسته بودند او در جواب با تشر مي‌گوید: شما به چه حقی به خود اجازه مي‌دهید حقوق برابر با معلمان در خواست کنید، هرگز، هرگز، حرفه خودتان را با حرفه معلمان برابر ندانید.

معلم ظریفی مي‌گفت: شاید آن کاریکاتوریست مي‌خواست بگوید: وزیر فانی، در خواب است که معلمان اعتراض را بر کلاس ترجیح دادند؛ وزیر خوابیده، چه طور مي‌تواند از حقوق آنان دفاع کند شاید این کاریکاتور درست گفته باشد! این را در گوشی به هم او مي‌گویم که هزینه تبلیغات و پوسترهای دو متری تمام گلاسه اش و ناهار و شام انتخابات ریاست جمهوری‌اش زبانزد خاص و عام است، حق دارد که به معلم بتازد چون معلم از شام و ناهارش بهره ای نداشته است اما اگراین روایت را او و همقطارانش بدانند بد نیست:

تازه دامادی به بنگاه معاملاتی جهت خرید منزل نقلی مراجعه مي‌کند او را به منزلی چهل متری جهت بازدید هدایت مي‌کنند، زنگ به صدا در مي‌آید، خریدار به ساختمان وارد مي‌شود داخل آپارتمان که مي‌شود بهترین معلم دوره ابتدایی خود را روی تخت در مقابلش نظاره مي‌کند، خود را معرفی مي‌کند و از چرایی فروش از معلمش مي‌پرسد، معلم نمي‌تواند حرفی بزند حنجره اش مشکل دارد، خانمش این چنین شرح مي‌دهد: پس از سی سال خدمت معلمی، بازنشسته شده است، یکسال پیش بیماری حنجره امانش را برید، دار و ندار زندگی را پای درمانش گذاشتیم، در خرج چهار بچه دانشجو و محصل ناتوان شدیم، پسر بزرگ قید درس و دانشگاهش را زد و به کارگری روزانه مشغول است. حق بازنشستگی اش را هم هنوز نداده اند، به دارو و درمان به هزار و یک بهانه از جمله داروی خارجی بیمه تعلق نمي‌گیرد، مجبوریم برای عمل بعدی تنها دارایی مانده زندگی سرپناه خود را بفروشیم تا معلم عزیزمان به زودی عروسی دختر دم بختش را قبل از مرگ بیند و گریه به همسر معلم، اجازه صحبت نمي‌دهد، خریدار جوان بر دستان معلمش بوسه مي‌زند و با شرمندگی از ساختمان خارج مي‌شود، سوار ماشین مي‌شود گوینده رادیو این شعر را در آستانه روز معلم زمزمه مي‌کند:
من ستاره پردازم
حرفه من این است که ستاره ها را صیقل دهم، پرداخت کنم
جلا بدهم و به آسمان زندگی بفرستم.

من در دنیایی مملو از حرفه‌های گوناگون، حرفه ای شگرف و بالنده دارم. مي‌پرسید حرفه من چیست؟ من ستاره‌پردازم. حرفه من خیلی مهم است اگر بخواهید بدانید چه قدر مهم است، کافی است شب هنگام، به ستارگانی که مي‌درخشند و چشمک مي‌زنند نگاه کنید، ستارگان چشمک زن من، در آسمان مدرسه چشمک مي‌زنند، وظیفه من این است آنها را به کلاس بیاورم، صیقل بدهم، پرداخت کنم، رنگ طلایی بزنم و رهایشان سازم تا جای خود را در آسمان زندگی پیدا کنند، مثل ستارگان درخشان آسمان که هر یک در جای خود قرار گرفته اند.

ستاره‌های ریز و درشت، با چهره‌های گوناگون به کلاس من مي‌آیند. بعضی از آنها آماده جلا گرفتن هستند؛ اما بعضی بی رنگنند، برخی دلنواز و دل آرامند و بعضی مهربان و دلپذیرند. برخی حساس و شکننده اند و عده کمی تیغ دارند و آزار دهنده هستند.  همانطور که ستاره گانم را جلا مي‌دهم، همانطور که به آنها یاد مي‌دهم و به هر کدام رنگ طلایی مي‌زنم، مي‌گویم: دنیا بدون شما هیچ معنایی ندارد، به آنها مي‌گویم: «شما مي‌توانید درخشنده ترین ستاره ها باشید شما مي‌توانید نورانی ترین ستاره آسمان زندگی باشید».

به آنها مي‌گویم: « دنیاجای خوبی برای زیستن است، چون شما در آن هستید، هر شب، وقتی که به آسمان نگاه مي‌کنم، شغل آبرومند و پرشکوه خودم را به یاد مي‌آورم، به یاد مي‌آورم که فردا صبح، باید برای جلا دادن ستارگان کوچک کلاسم، آماده باشم.
* فعال فرهنگی

حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۸:۲۵
لطفاً اینقدر معلم ها نا شکر نباشند
دوران احمدی نژاد اگر همه چیز 3 برابر شد حقوق معلمان هم 3 برابر شد
با وجود اینکه حتی بعضی از آنها در هفته 2 یا سه روز سرکار می روند و در سال بیشتر از 5 ماه تعطیلی دارندفیش حقوقی شان از یک میلیون شروع و تا 3 میلیون هم هست
اما آن کارگر بیچاره که حتی ماهیانه 600 هزار تومان هم نمی گیرد چه کند؟ (302178)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۰۰
ما استادهای حق التدریس هم اگرچه درجه علمی مان بالاتر از معلمان است و برای تدریس باید همواره به روی باشلیم و مطالعه کنیم اما چون رسمی نیستیم بعد از شش ماه حق الزحمه ناچیزی در یافت می کنیم (302184)
ناصر
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۲۶
شما که از وضع معلمان و فرهنگیان اطلاع ندارید لطفا درباره این قشر فرهیخته و تلاشگر اظهار نظر نکنید. اما اینکه والدین شما و معلمهای شما در تربیت فکری شما شاید قصور کرده باشند قابل بحث است. (302185)
ناصر
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۲۹
نظرتان غیر دقیف و غیر منصفانه است. (302188)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۳۰
اقای حرف حق. همه را به یه چوب روندن میشه نظر شما. در صورتی که ما دکتر و کارشناس ارشد کم نداریم تو اموزش وپرورش. (302189)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۴۰
یکی از بدبختی های معلم ها همبن اظهار نظر های نسنجیده امثال شماست. (302193)
شمس
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۱۲
جنابعالی از مشکلات خبر نداری لطفا اظهار نظر نکن .سه برابر شد اما تورم جلوتر بود .یک معلم بازنشسته تازه دخترش میخواد شوهر کنه نداره جهیزیه بده وپسرش میخواد.....اما کارمندهای دیگه با مدرک پایین دویا سه برابر میگیرن.بانکی ها.چقدر وام میگیرن....اخه نمیدونی ... (302197)
بيطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۸:۱۱
بانكيا پول در ميارن و حقوق معلما هم از در آمد اونا پرداخت ميشه (302239)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۱۳
اینکه شما خواستید کارگران و معلمان روبروی هم قرار دهید پسندیده نیست. به نظر من هم کارگران و هم معلمان سازندگان کشور هستند و نیاز به رسیدگی بیشتری هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ معنوی دارند. در ضمن در پاسخ به شما عرض کنم که در کل دنیا ساعات کاری معلمان همین مقدار است و شما بهتر است به حقوق معلمان در کشورهای دیگر و نه الزاما پیشرفته دقت کوچکی داشته باشید. (302198)
مهدی
Spain
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۳۸
دوست عزیز من نمیدونم منظورتون ازسه برابرشدن حقوق معلمهاچیه.بعدشم اینکه آیاحقوق معلم باجایگاه اجتماعیش تناسب داره؟چرافکرمیکنیدکه فقط دکترهابایدخوب پول دربیارن معلمها نبایدازحقوق مناسب برخوردارباشن؟مگه غیرازاینه که همه افرادجامعه اززیردست معلم بیرون میان؟شماکجادیدیدکه معلمهاسه چهارروزسرکارمیرن بعدشم پنج ماه تعطیلن.لطفابدون اطلاع نظرندید وقضاوت نکنید. (302202)
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۲۱
برادر عزیز شاید شما نبایدحق ان کارگر زحمت کش را از معلم بستانی اما یادت باشد ما قصد اینکه خود رابا کارگران مقایسه کنیم نیست هر کس باید به اندازه زحمتی که می کشد مزد دریافت کندواما بعد من الان 24 سال از خدومتم می گذرد هر روز باید با 37 نفر دانش اموز در یک کلاس و4جلسه که روی هم می شود 148 نفر بچه 15تا17 سال با 148 فرهنگ خانوادگی با 148 نوع نگاه به درس و....پس این معلم باید 1-همیشه به روز باشد 2-روانشناس باشد تا هر دانش اموزرا بازبان خودش رفتار کند 3-به اولیا مدرسه ووالدین جوابگو باشد وهزاران کار د (302204)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۴۹
جناب به ظاهر حرف حق
اول فلسفه کار معلمی را درک کن بعد با کار یدی مقایسه کن . جای تاسف دارد (302209)
مخلص همه ی کارگران زحمت کش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۰۵
معلم نا شکر نیست . وقتی معلمی بودم با مدرک لیسانس و سابقه 20 سال کار جوانکی کم سن وسال به درب خانه ام آمد و گفت در امتحانات متفرقه سوم راهنمایی شرکت کرده ام و از درس ریاضی 2 نمره کم دارم تا مدرک خود را بگیرم و در فلان موسسه استخدام شوم البته چند دقیقه ای هم روی زمین نشست و گریه کرد که سرنوشت من به این 2 نمره بستگی دارد . خلاصه مشکل ایشان به نوعی حل شد و استخدام هم شد . الان جندین سال از این ماجرا می گذرد و من هم باز نشسته شده ام .حاضرم کل دارایی خودم را با نصف دارایی آن جوانک عوض کنم . (302211)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۵
درود بر شرافت شما که آینده یک نفر را درخشان کردی
اما آیا می دانید چه معلمانی در حق دانش آموزانشان جفا کردند و مانند شما بزرگواری به خرج ندادند و برای یک نمره دانش آموزانشان را به خاک سیاه کشاندند
میدانید چه معلم هایی با پول گرفتن نمره می دادند چون در زمان ما نمره کیلویی نبود
می دانید حالا چه معلم هایی دانش آموزانشان را تا حد مرگ کتک می زنند و با زشترین کارها جراهات روحی به دانش آموزان وارد می کنند
«اما در میان اینها هستند معلمهایی فداکار که جان برای دانش آموزانشان فدا کرده اند
از آنها ممنونم» (302245)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۶:۵۶
سلام دوست عزیز ازاظهارنظرشما چه به حق ویاناحق سپاس. لطفا جراحات بنویسید نه جراهات..سپاس مجدد (302284)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۰۶
همه ی این متن برای عوض کردن دید شما نسبت به معلم بود. اما متاسفانه این کشور پر است از مشکلات و هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد. (302212)
فرهنگی
United States
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۲۱
معلمین امروز همکلاسی دیروز تو بودند،اما عمرشان را گذاشتند برای تحصیل، دانشگاه رفتند، و الان دارند تجربیات و علم خود را به فرزندانت منتقل میکنند، شایسته است که حقوق مشابه تو داشته باشند؟ (302217)
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۳۵
آن کار گرگر بیچاره از ناچاری کارگر شده است اما من فرهنگی که سال 68 معلمی را انتخاب کرده ام می توانستم هر شغل دیگری را انتخاب کنم و صبح تا سه اداره باشم برای نیم ساعت کار و سر ماه اضافه کار نکرده بگیرم و هزار تسهیلات نانوشته دیگر
باور کنید تنبلای کلاس ما که نتوانستند معلم شوند و ده سال دیرتر وارد بانک شده اند معاملات چند صد میلیونی دارند اما ما چه؟ (302219)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۲۴
دوست من منظور من هم دقیقاً اینست که شما کمی پایینتر از خودتان را ببینید و اینقدر آیه یأس نخوانید
شما چطور معلمی هستید که به خاطر اینکه دوستانتان در بانک استخدام شده اند و حقوق بیشتری دریافت می کنند خود را بی سواد خطاب می کنید
و چطور با این روحیه سر کلاس می روید و به دانش آموزانتان در کلاس، درس صبر، امیدواری و استقامت می دهید (302247)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۳۸
ناحق ترین حرف رازدی نمک نشناسی میراث شوم همان دوره ایست که از آن به دوران طلایی معلمان یاد کردی (302221)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۴۰
متن قشنگی بود که سالی یک بار شبیه آن را معلمان می شنوند آن هم 12 اردیبهشت
افسوس!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (302222)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۳:۳۰
برادر معلم میزان حقوق وتحصیلاتش را با قشر تحصیل کرده هم ردیف خودش قیاس می کند نه انچه جنابعالی می فرمایید در ضمن موقعی که خیلی ها خواب هستند معلم باید برگه امتحانی و درس روز بعدش را جهت ارائه به کلاس اماده کند زمانی که اختصاص به خانواده اش دارد ریرا معلم روح پرورش می دهد نه جسم (302228)
معلم
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۳:۴۵
با چه معیاری شما اسم خودتو گذاشتی حرف حق؟ در صورتی که تمام ادعاهات ناحقه. حقوق معلمها سه برابر شده؟ ما 5 ماه بیکاریم؟ هفته ای 2روز میریم سرکار؟ کسی تو آموزش و پرورش 3 میلیون حقوق داره؟
به فرض هم که اینطور باشه، معلم کارمند رسمی دولته و باید با سایر کارمندان دولت مقایسه بشه نه با کارگران. هرچند که در مقایسه با بسیاری از کارگران هم حقوق و مزایای کمتری داریم. (302230)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۳:۱۸
دردوران احمدی درآمدهای نفتی چنان بالا رفت که قابل مقایسه بادولتهای دیگر نبود اما هیچ منفعتی برای کشورومخصوصا معلمان نداشت وجزتورم ورانت واختلاس چیزی نصیب کشورنشد دراین دولت قانون خدمات کشوری بایک چهارم بودجه واقعیش به تصویب رسید که متاسفانه نتوانست تغییری مثبت درحقوق ومزایا ایجادکند وبیشترمانورتبلیغاتی بود وبرای رای جمع کردن تصویب شد (302235)
معلم ناامید توسی مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۶:۱۳
وقتی معلم معیشت منزلت و رضایت شغلی ندارد چگونه دانش اموز خوب بسازد؟ (302236)
115
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۰۰
دزود بر همه معلمین - منظور نویسنده کیه ؟ (302243)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۲۸
حقوق معلم ها 3 برابر شد؟؟؟هه اره راست میگن حقوق ما از چهارصد هزار تومان به 800 هزار تومان رسید پول چند تا حلب روغن میشه؟؟ اون موقع حلبی 86 هزار تومن بود..شما معلم حق التدریس هم عزیز هنوز معلم نشدین کی گفته از لحاظ علمی بالاترین؟ چرا معلم حق التدریس فقط با کتک زدن بچه میتونه بهش درس یاد بده ؟ چرا سوال طرح میکنه جوابش رو بلد نیس؟ همه واسه ما طلبکار شدن یه بچه رو نمیتونی تو خونت ادب کنی چه میدونی 36 تا بچه یعنی چی...خارج ازون بحث .ما تابستون بیکاریم چون بچه هاتون بیکارن اونارو بفرستین خب بیان (302248)
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۳۲
شما اگر خودتان كارگر باشيد حرفتان درست است كه كارگران ماهيانه ناچيزي مي گيرند و خيلي هم زحمتكش هستند و گرنه چطور اين طوري مقايسه مي كنيد ، يعني براي شما فرقي ندارد كه براي فرزندان شما يك معلم در كلاس درس تدريس كند يا يك گارگر ، معلومه كه شما از آن تيپ افرادي هستيد كه با رانت و با استفاده از شرايط تحريم كشور راه يك شبه مثل بعضي ها طي كرديد. (302249)
حرف ناحق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۲۸
اونی که درس خونده معلم شده .دوره گذرونده و..و درضمن احمدی نژاد و خاتمی نداره. (302187)
دبیر فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۱۹:۵۷
جناب آقا یا سرکار خانم حرف حق
در زمان احمدی نژاد حقوق ما 3 برابر شد؟؟؟ ما در سال بیش از 5 ماه تعطیلیم ؟؟؟معلمان فیش حقوقی 3 میلیونی دارند ؟؟؟ دراینجا باید مانند مربیان فوتبال به شما بگویم در مورد بازی دیگری صحبت می کنید فکر کنم از افعال معکوس استفاده نموده اید. (302195)
يك مدير ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۲۹
متاسفانه جايگاه معلم درجامعه ى ما افول كرده وعلت اين است كه مردم به اهميت تعليم وتربيت در پيشرفت جامعه آگاه نيستند ، زيرا معلمين مشكل ترين وپيچيده ترين شغل را دارند وآن انسان سازى وارتقاى فرهنگ هر كشور از توجه ويژه به آموزش وپرورش است . تدريس ،تحقيق وپژوهش ،آموزش ضمن خدمت ،مطالعه براى بروز بودن در پاسخ به دانش آموزان ،بررسى وپى گيرى كار دانش آموزان درجلسات ،تصحيح اوراق ،طراحى سوالات وطرح درس و...ازفعاليتهاى معلمين درخارج از ساعات مدرسه است ، ضمن اينكه كلاس دارى وتدريس هنرى منحصر به فرد است. (302199)
كارشناس امورادارى
United States
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۳۴
مشگل قانون خدمات كشورى است ، اين قانون را با ساير قوانين استخدامى از جمله قوانين استخدامى شركتهاى دولتى ،بانكها،وحتى تامين اجتماعى مقايسه كنيد،( ازمنظرحقوق ومزايا) تا ببينيد چه تبعيض شديدى بين مستخدمين تابع قانون خدمات كشوررى وساير قوانين وجود دارد ومتاسفانه هرسال هم به دليل افزايش درصد يكسان حقوق ومزايا در تمام سطوح، تشديد مى گردد ومسولين خوابند تا جگونه بيدار شوند (302200)
دور اندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۰:۳۸
به نام خدا تمام معلمین در ابتدایی پنج روز ودر دوره ی دبیرستان 4 روز باید تدریس موظف داشته باشند ومامعلم ها تاپایان خرداد وگاهی وقت ها تا دهه ی اول تیرماه مشغول تصحیح برگه های دانش آموزان ورسیدگی به اعتراضات هستیم واول شهریور ماه باید برای امتحانات شهریوردر دبیرستان باشیم . در ضمن تمام ادارات هرزمانی که دوست دارند می توانند به مرخصی بروند که در آموزش وپرورش چنین کاری امکان پذیر نیست . هرمعلم بیش از دوبرابر زمانی که در دبیرستان تدریس می کنند در خانه مشغول مطالعه وطرح سؤال وهم چنین تصحیح برگه هاست. (302201)
همکار خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۴۲
غبار آلود شودآنکه چهره مارا در جامعه غباری نشان می دهد روزی مارا بهترین می دانستند واینک زیر خط فقر شده ایم که با ترحم به ما می نگرند اما باز به شغلم عاشقم می دانم تربیت بامن است ....... (302206)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۴۶
تشکر بهار گوشه ای از مصائب و فدا کاری معلمان را طی این ۳۶ سال یاد آوری نمودی (302207)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۴۷
چه معلم وچه کارگر داشتن حقوق اولیه برای زندگی آبرومندانه حق هر ایرانی است . (302208)
معلم
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۱:۵۷
فقط میتونم برای این طرز فکربگم متاسفم. مگه همه دنیا معلماشون طوری دیگه کارمیکنند. البته بادانش آموزان به مراتب بی دردسرتر. مقایسه اگه قراره بشه لطفا بااساتیددانشگاه مقایسه بشه.منصفانه تره (302210)
حرف ناحق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۰۶
اگه حرفت حق بود خودت براش اسم نمیذاشتی داداش
تموم گفته هات هیچ سندیتی نداشت (302213)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۱۰
در یک کلام، منی که حاضر نیستم از صبح تا ظهر یکجا بنشینم وبه یک نفر نگاه کنم، اما معلم باید از صبح تاظهر با هزار جور فرهنگ و... سر وکله بزند. واقعا که خانه از پای بست ویران است......... (302215)
بهروز معتمد نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۳۶
سلام
چندی قبل یکی از آشنایان بنده که در بانک آینده کار می کند می گفت مبلغ شش میلیون تومان عیدی و مبلغ نهصد هزارتومان هم حق آجیل گرفته است یا دوست بزرگواری که آبدارچی یک بانک است به یکی از همکاران گفته بود در بهمن ماه مبلغ دو میلیون و سیصدهزار تومان به حسابش واریز شده بود.!!!
نمیدانم یک آبدارچی بانک چه شق القمری می‌کند که من معلم فوق لیسانس ( از دانشگاه دولتی) با بیست و پنج سال سابقه از انجام آن عاجزم؟؟؟ (302220)
بيظرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۸:۱۳
اگه جايي ديگه استخدامت ميكردن معلم ميشدي اگه وضع آبدارچي اهتره خوب برو اتو هم برو آبدارچي بشو (302240)
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۲:۲۷
با منطق محدود حرف میزنی (302258)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۴:۵۲
با منطق باز جوابشو بده (302274)
منطقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۴:۵۷
معلمين عزيز اگه مدرسه يه سال تعطيل بشه چه ميشه؟ تابستونا تعطيله چه مشكلي پيش اومده؟ ولي بانكا يه روز يه ساعت تعطيل بشه ؟ بزرگترين معترضا خودتونيد هر كس يه جايگاه داره دچار اشتباه نشين خودتونو بت كترمند بانك و شركت نفت و پزشك مقايسه نكنيد. اول اگه ميتونستيد ميرفتيد اونجا دوما اونا براحتي اون جايگاه را پيدا نكردن. و اهميت كار اونا را توجه كنيد و احساسي نگاه نكنيد (302276)
کریم ایلگاز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۲۲:۴۲
دوست عزیز منطقی باش . اگر در حق شما جفا می شود دلیل نمی شود که به معلمان هم جفا شود. اگر معلمان چهار ماه تعطیل هستند ادارات دیگه هر ماه بین صد تا دویست ساعت اضافه کار برای کار نکرده می گیرند. نمونش اداره خود ما .متاسفم برای منطق و استدلال شما!!! (302223)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۱:۴۵
معلمی شغل انبیاست اماحقوقش کمتر از عراقیا وافغانیاست. درجامعه ای که احترام به منزلت ومعیشت معلمان گذاشته نشود انتظار پیشرفت راهم نباید داشته باشیم. (302233)
میم
Estonia
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۳:۰۵
من به خودم اجازه نمی دم در مورد حقوق معلم ها نظری بدم، چوون نمی تونم فراموش کنم که چه چیز های خوبی از معلمان عزیزم یاد گرفتم و مسیر پیش روی من رو همیشه روشن کردن. (302234)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۶
با نهایت تاسف باید بگم در سرزمین ما شایستگان و دانایان در محدودیت هستند خواه معلم یا هر فرد دیگری.ای کاش افرادی که مدام تعطیلات تابستان را مثل پتکی بر سر ما می کوبند، حال و روز ما را وقتی با درد شدید گلو و حنجره از مدرسه به خانه برمیگردیم هم ببینند و بدانند.تصحیح برگه های امتحانی، پر کردن لیست نمره، نگارش طرح درس، مطالعه برای روز بعد،...و تمامی این ها تا پاسی از شب وقت می گیرد،وقتی که حق همسر و فرزندمان است و ان ها ناگزیرند بپذیرند که تنها باشند. (302241)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۰:۰۱
از اینکه همه شما را به چالش کشیدم خیلی خوشحالم
چون دقیقاً همه به نوعی جواب بنده را داده اند
منظور من از اینکه معلمان حقوق شان سه برابر شده همه معلمان نیست. اگر یادتان باشد در دهه 60 زحمتکش ترین معلمان با کمترین امکانات آموزش می دادند و زیاد هم ناراضی نبودند آن زمان کلاس ابتدایی ما 70 دانش آموز داشت
جایگاه معلمان بسیار باعظمت است اما بهتراست برای یک لحظه هم که شده پایینتراز خودشان را هم ببینند و قبول کنند که وضعیتاشان در جامعه از خیلیها بهتر است (302244)
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۲:۲۹
در دوره وزارت جناب دکتر نجفی بهترین دوران خدمت معلمان بود .خدا عمر با برکت وباعزت بهش بده وخدا سایه مجلسیانی رو از سرمون کم کنه که داشتن همچین وزیری رو از ما دریغ کردن (302259)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۳:۵۱
جوابتونا را همون بالا گرفتید
عزیز دل برادر کوته بینی و کوته نظری بعضی ها بیش از حقوق پایین دل یک معلم را میسوزونه (302266)
ویریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۷:۵۰
درپاسخ حرف حق،بایدبگویم نام انتخابیشما بایدحرف ناخق باشدزیرا استدلال بلدنیشتی درعلم قیاس هم سوادنداری.درپاسخ ب اظهارنظریکی ازشهروندان ک ۲نمره بی قابل ب ان فرد کمک کرده این کاررا ارج نهاده ای،خلا بگذریم ازشرایط واحساسی ک منجره ب دادن نمره مفت شده،اماهمان کار امثال جنابتان را اینگونه بی پروا سخن وهتک حرمت کردن اموخته است.....بهارجان مردانه منتشرکن (302286)