به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۷۷۳۰۵
متهم وابستگی به دستگاه‌های دولتی ندارد

٢٥پیامک، راز مرگ دختر مهابادی را فاش کرد

٢٥پیامک، راز مرگ دختر مهابادی را فاش کرد
گروه جامعه-رسانه ها: بررسی پیامک‌های رد و بدل شده راز مرگ معمایی مهماندار « هتل تارا» را بر ملا کرد. یک هفته از مرگ جنجالی و خبرساز دختر مهابادی گذشت. مرگ مرموز این دخترک اگرچه تا روز پنجشنبه گذشته رسانه‌ای نشد، اما با حاشیه‌دار شدن این پرونده، سمت و سویی دیگر پیدا کرد. حالا اما با گذشت ٨ روز از این حادثه ابعاد تازه‌تری از ماجرا فاش شد.  تحقیقات و بررسی‌های اولیه از اعترافات متهم خبر می‌دهد و پرونده خارج از نوبت درحال رسیدگی است.

بررسی پیامک‌های رد و بدل شده بین مهماندار هتل و متهم پرونده سرنخی طلایی را در اختیار پلیس قرار داد. به گزارش خبرگزاری میزان، توکل حیدری رئیس ‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی شرح ماجرا را اینگونه بیان کرد: «یکشنبه هفته گذشته دختر ٢٦ ساله‌ای از طبقه چهارم هتلی در شهرستان مهاباد که به‌عنوان مهماندار در آن فعالیت می‌کرد، به پائین پرت می‌شود و در دم جان می‌بازد. بلافاصله پس از این حادثه، تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد مختلف آن از سوی دستگاه قضایی آغاز شد. اما هنوز چند ساعت از وقوع این حادثه نگذشت که خبرهای جهت‌دار و عجیبی از آن روی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند ظاهر شد. با این حال در تحقیقات پلیسی و کارآگاهان مشخص شد،متهم مهندس و متخصص طراحی داخلی ساختمان است و فعالیت وی در زمینه ارتقای استاندارد هتلداری بوده است. وی برای همین منظور در هتل تارای مهاباد حضور داشته و تحقیقات ما هرگونه وابستگی وی به دستگاه‌های دولتی را رد می‌کند؛ چه برسد به این‌که وی بازرس یا مامور امنیتی باشد.

بررسی ٢٥ پیامک رد و بدل شده بین متهم و دختر مهماندار نشان می‌دهد که متهم، دختر جوان را به اتاقش دعوت کرده است، متهم نیز در این رابطه اعتراف کرد که چند دقیقه پس از حضور مهماندار هتل در اتاق و گفت‌وگوی آن دو با یکدیگر، رئیس هتل که متوجه عدم حضور کارمندش شد، تلفنی ماجرا را به مادر او اطلاع می‌دهد و مادر دختر جوان نیز با دخترش تماس می‌گیرد و او را در جریان این‌که رئیس هتل دنبالش می‌گردد، قرار می‌دهد. پس از این تماس، دختر جوان با یکی از همکارانش تماس می‌گیرد تا سر و گوشی آب دهد و ماجرا را به وی اطلاع دهد. بر اساس گفته‌های متهم، همکار او پس از بررسی به وی اطلاع می‌دهد که رئیس هتل مشغول کنترل دوربین‌های مدار بسته است. متهم دستپاچه شده و تصمیم می‌گیرد اتاق را ترک کند و این کار را از طریق بالکن‌ها انجام دهد. وی چند بالکن کناری را که هر یک حدود ٨٠ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته‌اند، طی می‌کند و پس از آن تصمیم می‌گیرد که از طریق بالکن به طبقه پایین‌تر بپرد که پس از آویزان شدن از بالکن موفق به این کار نشده و به پایین پرت می‌شود.»

رد فرضیه تجاوز
در حالی که شایعات روزهای گذشته، فرضیه تجاوز به مهماندار هتل تارا در یکی از اتاق‌های طبقه چهارم بین مردم مهاباد گوش به گوش می‌چرخید رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: « معاینات پزشکی قانونی هرگونه شایعه در مورد تجاوز به دختر مهماندار را رد می‌کند و نشان می‌دهد که رابطه‌ای در این حد بین او و متهم وجود نداشته است.» توکل حیدری اضافه کرد: « دادگستری آذربایجان‌غربی ماجرای هتل تارا را از حیث ایمنی ساختمان و فقدان موانع لازم در بالکن‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.»

یک متهم دستگیر شد
اصلان حیدری، دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز در رابطه با روند رسیدگی به این حادثه گفت: « پرونده این حادثه به بازپرسی دادسرای مهاباد ارجاع شده و تحقیقات لازم در زمینه مرگ مشکوک این دختر جوان با دقت کامل درحال انجام است. مسئولان شهر و دستگاه قضایی شهرستان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا حقی در این زمینه ضایع نشود. تا زمان احقاق حق با جدیت تمام این پرونده مورد پیگیری قرار می‌گیرد. بر اساس دستورات داده شده، این پرونده خارج از نوبت و در حداقل زمان ممکن رسیدگی می‌شود. هم اکنون یک نفر متهم در همین زمینه دستگیر شده و تحقیقات از وی برای روشن شدن قضیه ادامه دارد.»

نکات مهم حادثه مهاباد
عليرضا رادفر معاون استانداري آذربايجان غربي مهم‌ترين موارد حادثه مهاباد را اینگونه بیان مي‌کند: متهم احتمالي اين اتفاق ناگوار هيچ ارتباطي با نهادهاي امنيتي نداشته و به‌عنوان مشاور بخش خصوصي در راستاي زمينه‌سازي براي ارتقاي درجه هتل در آن‌جا حاضر بود. هيچ تعرضي به اين دختر مهابادي صورت نگرفته و اين امر طبق معاينه پزشکي قانوني مورد تأييد است و مشکل اخلاقي در اين حادثه وجود نداشت. هيچ خسارتي به اموال مردمي و دولتي به جز هتل که دچار حريق شده، وارد نشده است، ٢ خودروي آتش گرفته نيز از اموال هتل مهاباد بودند.

در اين اتفاقات ٢٥ نفر مجروح شدند که از اين تعداد ٧ نفر از کارکنان نيروي انتظامي مهاباد بودند. بر خلاف فضاسازي و کشته سازي رسانه‌هاي معاند از اين حادثه، هيچ تيراندازي توسط نيروهاي انتظامي صورت نگرفته و اين نيرو‌ها تنها با استفاده از روش‌هاي ضد اغتشاش سعي در متفرق کردن جوانان داشتند. خانواده دختر مهابادي نقشي در تهیيج مردم و جوانان نداشته‌اند و آنها بيشتر به پيگيري اين مسأله از راه‌هاي قانوني تأکيد دارند. بسياري از عکس‌هايي که در فضاي مجازي از اين حادثه منتشر شده واقعي نيست و به ديگر اتفاقات در سال‌هاي دور و نزديک تعلق دارند. فریناز خسروانی ٢٦ ساله مهماندار هتل تارای شهرستان مهاباد بود که ١٣ اردیبهشت‌ماه بر اثر سقوط از بالکن طبقه چهارم این هتل به کام مرگ فرو رفت.
مرجع : روزنامه شهروند