به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۸۶۰۳۵

وقتی فولکس واگن اسکوتر می سازد!

گروه فناوری: فولکس واگن خود را برای عرضه اسکوتر "لست مایل سرفر" (Last Mile Surfer) در سال آینده میلادی آماده می کند. این اسکوتر که به عنوان رقیبی برای اسکوتر Segway معرفی شده دارای سه چرخ است و بیشتر در قالب وسیله نقلیه ای که می تواند رانندگان را به محل پارک خودروی خود برساند، کارایی دارد.
وقتی فولکس واگن اسکوتر می سازد!
مشتریان هدف لست مایل سرفر شامل ساکنان مناطق شهری یا کارگرانی هستند که به طور معمول مجبورند خودرو خود را دور از مقصد نهاییشان پارک کنند و مسافت زیادی را با پای پیاده طی کنند.
این اسکوتر تنها 24 پوند (10.8 کیلوگرم) وزن دارد. قابلیت جمع شدن این امکان را فراهم می کند تا اسکوتر فولکس واگن را در صندوق عقب خودرو حمل کنید. هنگامی که قصد استفاده از لست مایل سرفر را دارید یک بازوی کنترل از مرکز اسکوتر بالا می آید و به راننده امکان کنترل حرکت و سرعت را می دهد. انتظار می رود بسته باتری اسکوتر فولکس واگن دامنه حرکت 12 مایل (19.3 کیلومتر) را پوشش دهد. بیشینه سرعت این وسیله نقلیه اعلام نشده است اما احتمالا چندان سریع‌تر از آهنگ پیاده روی طبیعی انسان نخواهد بود.

بنابر اعلام فولکس واگن، اسکوتر لست مایل سرفر در سال 2016 با برچسب قیمت کمتر از یک هزار یورو روانه بازار خواهد شد. این در شرایطی است که خودروسازان دیگر جهان نیز حضور در بخش حمل و نقل شخصی را مد نظر قرار داده اند. تویوتا اخیرا ربات قابل سواری "وینگلت" را آزمایش کرده است که نسبت به اسکوتر فولکس واگن شباهت بیشتری به اسکوتر Segway دارد و این محصول نیز می تواند طی سال آینده میلادی روانه بازار شود.





مرجع : بیست نیست