به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۱/۱۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۸۶۴
ماهایا پطروسیان:

فساددرسینما به اندازه فساد در مملکت است

پس از انتشار مواضعي مبنی بر وجود فساد در سینمای ایران، یک بانوی بازیگر به اين موضوع واكنش نشان داد و گفت: فساد در سینما وجود دارد اما به همان اندازه که در سطح مملکت نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد. اصولاً اگر فساد در مملکت فرصت ریشه‌دوانی داشته باشند تبعاً نشانه‌های آن در تمامی سطوح جامعه نمود پیدا می‌کند.
فساددرسینما به اندازه فساد در مملکت است
ماهایا پطروسیان گفت: فساد در سینما وجود دارد اما به همان اندازه که در سطح مملکت نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد. اصولاً اگر فساد در مملکت فرصت ریشه‌دوانی داشته باشند تبعاً نشانه‌های آن در تمامی سطوح جامعه نمود پیدا می‌کند.
وی توضیح داد: فساد در بخش اقتصادی به یک شکلی، در مسائل فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای دیگر وجود دارد، اما اگر ما درباره فساد در سینما صحبت می‌کنیم به این دلیل است که ما بیشتر از بقیه اقشار جامعه، اهالی سینما را می‌بینیم و می‌شناسیم وگرنه همه می‌دانیم بسیاری از مسائل غیر اخلاقی و فساد در جاهایی از جامعه به صورت وحشتناک‌تر اتفاق می‌افتد که نه کسی می‌بیند و نه می‌تواند جلوی آن را بگیرد. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم همه جای جامعه پاک است و حالا بیاییم درباره این موضوع در سینما صحبت کنیم.

پطروسیان خاطرنشان کرد: زمانی که در تمامی حوزه‌ها و البته در حوزه سینما ملاک ورود، تخصص نباشد و افراد بدون داشتن صلاحیت لازم با پارتی‌بازی و آشنایی و با موارد دیگر که فساد نیز شامل‌ آن‌ها می‌شود پستی، مقامی، شغلی و پول بیشتری به دست آورند، به تبع برای سینما نیز همین اتفاق می‌افتد.
این بازیگر ادامه داد: کسی که تخصص کافی برای ارائه هنر و استعداد خود داشته باشد و برای تحصیل علم و اجرای هنر بازیگری تلاش کرده باشد، هرگز برای بازیگری تن به فساد نمی‌دهد؛ چرا که عزت نفسی بالاتر از این حرف‌ها دارد، این فرد هنر و تخصصی دارد که می‌تواند به آن ببالد و در مقابل کسی که هنر، استعداد و تخصص لازم و کافی برای ورود به این عرصه را ندارد طبیعتاً ممکن است با هر اتفاقی خام شود و نتیجه این می‌شود که هم افراد ناوارد، ناشایست و نالایق وارد این حرفه شده که جای ده‌ها آدم لایق و تحصیل‌کرده را می‌گیرند و هم باعث ترویج فساد در سینما می‌‌شود.

پطروسیان در ادامه بیان داشت: البته در این وضعیت نابسامان تنها دختران آسیب‌پذیر نبوده و پسران هم از این شرایط ایمن
نیستند و ممکن است فریب بخورند. دختر و پسر فرقی ندارد، مهم این است که هیچ‌کس نباید احساس کند که می‌‌تواند از راه نادرست و میان‌بر وارد حیطه سینما شود. وقتی راه مشخص است باید افراد بروند چند سال تحصیل و تمرین کنند و اگر برای این کار مناسب باشند بدون شک جذب می‌شوند و البته سختی‌های این کار را نیز تجربه می‌کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۱/۱۹ ۱۸:۴۵
نخیر خانم پطروسیان فساد در سینمای ایران بسیار گسترده تر از این حرفهاست اگرباور ندارید میتونید از شریفی نیا بپرسید. (156)
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ۱۵:۱۲
من همیشه گفتم وخواهم گفت یکی فساد توسینما زیاده یکی توبیمارستان (257713)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۰۷:۵۱
فساد در سینما در دو بعد قابل بحث است

وجهه ی اول مباحث اخلاقی می باشد

بحث دوم در هنگام انتخاب عوامل تهیه ی فیلم می باشد که این بخش بیشتر دامنگیر بازیگرانی می باشد که هیچ سر رشته ای از هنر زیبا و سخت بازیگری ندارند و تنها و تنها به دلیل رابطه و پول و التماس اطرافیان وارد مقوله فیلم سازی شده اند . این بعد بدبختانه خیلی در فیلمهای ما نمود دارد.
سریال های شبکه های اصلی نگاه کنیم می بینیم یک عده بازیگر و نابازیگر ثابت در این شبکه ها می چرخند . یک بازیگر همزمان سه نقش در سه شبکه ایفا می کند. (258619)