به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۶۱۶۱۸
جام‌حذفی؛ یک پای دربی هشتاد جور شد!

پرسپولیس‌صعود كرد، تراكتورسازي حذف‌شد

گروه ورزشي: تیم فوتبال پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد گل گهر سیرجان گذشت تا راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود و تراكتورسازي تبريز در خانه خود مغلوب پديده مشهد شد تا از دور مسابقات كنار برود.
پرسپولیس‌صعود كرد، تراكتورسازي حذف‌شد
تیم‌های گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران از ساعت 13:30 امروز دیدار خود را در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار کردند که تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست از سد میزبان سختکوش خود عبور کند و راهی مرحله نیمه نهایی شود. دیدار دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود. گل گهر سیرجان در این بازی از دقیقه 35 با یک یار کمتر به کار خود ادامه داد. پرسپولیس که نسبت به دربی تغییرات زیادی را در ترکیب خود داشت از سوشا مکانی،‌ محسن بنگر، مایکل اومانیا، میثم حسینی، مهدی جعفرپور، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی، محمد نوری و مهدی طارمی در شروع بازی استفاده کرد که در جریان بازی نورمحمدی و دغاغله به ترکیب تیم اضافه شدند.

بازی دو تیم در زمین ناهموار ورزشگاه اختصاصی گل گهر برگزار شد که چمن آن از کیفیت پایینی برخوردار بود. با شروع وقت اضافی اول روند بازی تغییر نکرد اما در ضد حمله این تیم گل گهر بود که به گل رسید. در دقیقه 100 مسابقه مدافعان پرسپولیس روی جمعه‌زاده مرتکب خطای پنالتی شدند که خود جمعه‌زاده آن را در خلاف حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد. بعد از آن درخشان جابجایی‌هایی را در ترکیب تیمش انجام داد و بنگر را به خط حمله فرستاد که همین بازیکن در دقیقه 105 دروازه میزبان را گشود تا وقت اول اضافی با تساوی یک بر یک همراه شود. وقت دوم اضافی این دیدار با ضربه سر خطرناک محمد نوری آغاز شد. پرسپولیس پس از آن فشار زیادی روی دروازه تیم دسته اولی گل گهر وارد کرد اما دفاع فشرده حریف اجازه گلزنی دوباره را به سرخپوشان پایتخت نداد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سوشا مکانی سه ضربه پنالتی بازیکنان گل گهر را مهار کرد و ضربه دوم تیم پرسپولیس را هم خودش نواخت که دروازه بان حریف آن را مهار کرد تا نقش مهمی را در صعود پرسپولیس ایفا کند. مجید غلامی دروازه‌ بان تیم گل گهر که روز پرفروغی را پشت سر گذاشته بود هم در ضربات پنالتی علاوه بر ضربه مکانی توانست پنالتی طارمی را نیز مهار کند. پرسپولیس در ضربات پنالتی با حساب 3 بر 2 و در مجموع 4 بر 3 از سد حریف گذشت تا راهی نیمه نهایی شود. در صورتی که استقلال در بازی عصر امروز از سد ذوب آهن بگذرد دربی جام حذفی را نیز شاهد خواهیم بود. هشتادمین دربی در صورت صعود استقلال به نیمه نهایی روز 14 آذر ماه برگزار خواهد شد.

تراکتور 1 – پديده 2؛ پديده، پديده نيمه‎نهايي
شاگردان عليرضا مرزبان با حفظ توپ و اقبال خوش در وقت هاي اضافه موفق به صعود به نيمه نهايي جام حذفي شدند. تراکتورسازی تبریز که با حمایت هوادارنش امسال عزمش را برای کسب افتخار جزم کرده باید برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی از سد پدیده بگذرد. با گزارش زنده این دیدار همراه ما باشید.

مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی، ساعت: 14:00، ورزشگاه یادگار امام تبریز، تماشاگر: 6090 نفر
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: مهدی شفیعی و سخاوت سلیمان‌‌نژاد
گل: فرشاد احمدزاده 2+45 برای تراکتورسازی، ایگور پراهیچ 79(پنالتی)، نسیم اف 92 برای پدیده

شرح گل:
1-0(تراکتورسازی): قبل از پایان نیمه اول شوت محکم شاهین ثاقبی و دفع ناقص دروازه‌بان پدیده این فرصت را برای احمدزاده فراهم کرد تا از فاصله نزدیک با پای چپ دروازه را باز کند.
1-1(پدیده): دقیقه 78 دیتمار روی پراهیچ خطای پنالتی کرد که همین بازیکن خودش پشت توپ ایستاد و کل تساوی را به ثمر رساند.
1 ـ2(پدیده): شوت سرکش بهادر نسیم اف مهاجم تازه وارد پدیده از پشت محوطه جریمه در دقیقه 92 به کنج دروازه نوشی صوفیانی چسبید.
 نفت تهران  1 (5) ـ صنعت ساري 1 (3)
نفت تهران بدون اشتباه هر 5 ضربه پنالتي خود را وارد دروازه سارويي ها کرد و اين تيم سرسخت را از پيش رو برداشت و به نيمه نهايي جام حذفي رسيد.
مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی، ساعت14:30، ورزشگاه: دستگردی تهران
داور: حسن اکرمی، کمک ها : سجاد طوری، حمیدرضا کنعانی
گل: حسین ابراهیمی 34 از نفت تهران، پادوانی مدافع نفت 62 برای صنعت ساری

شرح بازی:
نفت در این بازی حساس و دشوار در شرایط میزبانی از حریف پیش افتاد اما اشتباه پادوانی با باز کردن دروازه خود برد این تیم را به تعویق انداخت. ساروی‌ها که به تازگی بابایی زاده را به هیات مدیره خود اضافه کرده بودند، تا دقیقه 120 مقاومت کردند و در ضربات پنالتی ضربه دوم را از دست دادند و گلر این تیم شعبانی هم که یک تنه ملوان را حذف کرده بود، موفق نشد درخشش را تکرار کند تا تیمش از شگفت آفرینی بیشتر بازبماند. برای نفت در این مسابقه پادوانی، شیری، حمدی نژاد، ابراهیمی و مبعلی پنالتی ها را به گل تبدیل کردند و برای صنعت ساری؛ فولادی، عبدالحسنی و ناصحی گل زدند ضمن اینکه پنالتی دامادی را بیرانوند گرفت. نفت در مرحله نیمه نهایی به مشهد خواهد رفت تا مقابل پدیده بیاستد.

--------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۱۹:۱۴
گلگهر سیرجان خیلی خوب بازی کرد (265483)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ۲۳:۱۴
خداییش تیم شهر ما خیلی خوب بازی کرد،بیشترزمان بازی رو۱۰نفره بودن،اونم مقابل پرسپولیس که هرکدوم ازبازیکناش اندازه کل بازیکنهای گل گهرپول گرفتند،من از همینجا میگم خسته نباشن عالی بازی کردند (265503)
علیرضا شیرگیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۰۱:۰۷
هر دو تیم سخت تلاش کردن (265510)