به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۶۱۶۸
دراين‌8سال همه انجمن‌هاي‌اسلامی را منحل كردند

مطهری: فضای امنیتی دانشگاه‌ها باید اصلاح شود

دکتر توفیقی مدیری توانمند و مناسب وزارت است
گروه سياسي: نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: روال در هشت سال گذشته بر این بود که حتي به انجمن‌هاي اسلامی دانشجویان مجوز تاسیس و فعالیت داده نمي‌شد و بسیاری از تشکل‌هاي انجمن اسلامی دانشجویان منحل شدند.
مطهری: فضای امنیتی دانشگاه‌ها باید اصلاح شود
علی مطهری در گفتگو با شبکه ایران پیرامون وضعیت سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌ها در هشت ساله گذشته اظهار کرد: به نظر من مهم ترین انتقادی که مي‌توان مطرح کرد به فضای سیاسی دانشگاه بر مي‌گردد. متاسفانه در هشت سال گذشته در دانشگاه‌ها یک فضای امنیتی پیدا شده بود که دانشجویان برای اظهار نظر پیرامون مسائل مختلف اجتماعی سیاسی آزادی کاملی نداشتند و اگر در مقطعی اعتراضی داشتند یا نسبت به اتفاقی پرسشگر بودند، یا اگر قصد داشتند مراسمی برگزار کنند که جنبه انتقادی داشت به کمیته انظباطی احضار مي‌شدند و مشکلاتی برای آنان بوجود مي‌آمد. وی در ادامه گفتگو افزود: به نظر من این فضای بسته و امنیتی باید اصلاح شود.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه تشکل‌هاي دانشجویی در هشت سال گدشته دچار رکود شدند و بعضا با فعالیت‌هاي آنان مخالفت به عمل مي‌آمد اظهار کرد: روال در هشت سال گذشته بر این بود که به انجمن اسلامی دانشجویان مجوز تاسیس و فعالیت داده نمي‌شد و بسیاری از تشکل‌هاي انجمن اسلامی دانشجویان منحل شدند. شاید در حال حاضر فقط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران مشغول به فعالیت باشد ولی سایر انجمن‌هاي اسلامی در دانشگاه‌هاي مختلف کشور با مشکل مواجه هستند.

فرزند استاد شهید مرتضی مطهری در ادامه افزود: متاسفانه تشکل‌هاي دانشجویی به شدت تحت نظارت بودند. به هر حال بسته بودن فضای سیاسی کشور شامل حال آنان هم مي‌شد. مطهری درباره معرفی دکتر توفیقی به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری واکنش نمایندگان مجلس به این مسئله گفت: من نمي‌توانم درباره واکنش مجلس به معرفی دکتر توفیقی اظهار نظری کنم ولی نظر شخص خودم نسبت به آقای توفیقی مثبت است و در مجموع آقای دکتر توفیقی را مدیری توانمند و مناسب برای پذیرش این مسئولیت مهم مي‌دانم.

استاد دانشگاه تهران در واکنش به اعتراض 100 نفر از اساتید دانشگاه‌ها اظهار کرد: اعتراضات این اساتید مي‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه این اساتید از جنبه سیاسی از ادامه فعالیت علمی منع شده‌اند و حق شان پایمال شده است باید به کار خود برگردند. ولی چنانچه دچار رکود علمی شده باشند مسئله فرق مي‌کند. افرادی که صرفا به خاطر دیدگاه‌هاي سیاسی یا اظهار نظر‌هاي متفاوت و بیان انتقاد اخراج شده باشند طبیعی است که باید به کار خود باز گردند.

۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۸:۴۲
من فکر کنم ایشون اصلاح طلب شدن و نمیگن به هر حال دمت گرم اقای مطهری یه ذره هم عقیدتون رو در مورد حجاب تعدیل کنید خیلی خوب میشه.دوستان تهرانی تو انتخابات مجلس بعدی به جز لیست اصلاح طلب ها یه رای هم واسه ایشون کنار بزارید لطفا (128633)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۳۹
حجاب ، نص صریح قرآن است (128896)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۸
تنها ایه ی که تو قران به چجاب اشاره میکنه ایه ی 30 و 31نور هست ولی کجای قران اشاره شده که این چجاب باید به زور تحمیل بشه و اگه کسی رعایت نکرد بگیرن ببرنش؟ (128997)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۳۶
اينايي كه منفي ميدن اگه دوست ندارن بگن قرآن رو واسشون عوض كنيم (129027)
همشهری
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۵۶
ایشون حزب بادن .
بستگی به وزش باد داره .
هر جا چرب تر باشه ایشون پایه اس (128952)
آشنا
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۹:۰۲
حقیقت گفتن تلخه همشهری (129062)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۴۷
راست گفتند:کافر همه را به کیش خود پندارد ! (129132)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۵۱
در تمامي جهات اين فرزند خلف پدر را مي ستايم.هم ديدگاه هاي سياسي هم ديدگاه هاي فرهنگي (128998)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۴۰
اگه شما معتقديد عقايد مردم به خودشون مربوطه نمي تونيد براي اعتقاد مطهري به حجاب تعيين تكليف كنيد
زنده باد حجاب
زنده باد عفاف و حيا
و مرده باد بي حيايي (129030)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۹:۳۰
ايول آفرين به علي مطهري (128640)
امیر از قم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۰
توفیقی را رد صلاحیت کنند معین واطاعت وکواکبیان و حتی عارف در راه هستند واین است دور باطل افولگراها ببخشید فسودگراها ببخشید اشتباه شد افراط گراها ای بابا همون اصولگراها (128641)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۵
افولگرا رو عالي گفتي (128658)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۱۲
افساد طلبان کس دیگری رو ندارن که بار علمی داشته باشه بخوان بزارند وزیر علوم مجبورن نوبتیش کنن وگرنه این همه انسان دانشمند همین دو سه نفر باید بشن وزیر (128699)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۴
دقیقا.این همه آدم تحصیل کرده و مدیر تو مملکت داریم چرا باید دوباره برگردیم به مدیران قبلی.جز اینکه یه عده به دولت فشار میارن و سهم خواهی میکنند. (128829)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۵۰
اگر این همه آدم تحصیل کرده و مدیر تو مملکت داریم،پس چرا احمدی ن‍ژاد میخواد دانشگاه بزنه ؟؟؟ (129134)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۳
افساد طلبان حامیان اختلاس3000میلیاردی و کهریزک و ..هستند (128901)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۰:۳۵
برو آب رو بریز که چیزی ازش نموند :)) (129085)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۲
كواكيبان نه (128746)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۵۹
اشتباه منفی دادم هزار تا مثبت (128955)
همشهری
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۵۸
آخه خدایی کدوم از اینا خوبن
تعصبی برخورد نکن
قرار نیس که هر کسی که روحانی پیشنهاد بده خوب باشه که .
کاش دوره ی معین دانشجو بودی اونوقت این پیشنهادو نمیدادی (128953)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۱
این است شعار ملت:
اصلاحات اصلاحات اصلاحات
انشاء اله سایر اصول گرایان با شجاعت اشتباه خودشان را بپذیرندوجهت پیشرفت کشور مثل آقای مطهری به مسیر اصلاحطلبی بپیوندند (128647)
بختیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۹
ما از نظر فرهنگی با آقای مطهری مخالف هستیم اما انصافاً ایشون انسانی صریح و شجاع و سالمی هستند که متاسفانه آدمی با خصوصیات ایشون توی مجلس ما خیلی کم هستند. (128653)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۰۳
اصلا" نیستند ! (128799)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۴۴
كاش تو مجلس 10تا مثل تو بود!!!اونموقع احمدي نژاد نمي تونست به اين راحتي 8سال مملكتو ويرانه كنه!! اب از اب تكون نخوره (128663)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۰۹
اي جانم مطهري..... زنده باد.... اصلا حرف كه ميزنه اين روح آدم تازه ميشه...... در اون ٤ ساليكه خزان واقعي بود فقط يه مرد به نام مطهري بود كه مقابل تندروها با تمام توان ايستادگي كرد.... الان كه بهار شده ما مرد زمستان را از ياد نخواهيم برد (128694)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۷
واقعا حیف شد
تاقبل از دهه70 دانشجو بودن هنر بود و ارزش اجتماعی والایی داشت ولی الان توشبستر که من زندگی میکنم و هرجایی که من رفته ام نگاه بدبینانه ای به دانشجو دارند و می گویند پول میده ومدرک میگیره (128722)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۳
زنده باد مطهری حق گو و حق طلب . کسی که استیضاح رو امضا میکنه و تحت هیچ شرایطی امضاش رو پس نمیگیره . (128728)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۸
خواهرخانم بنده در يكي از دانشگاههاي دولتي بهمراه همسرش استاد دانشگاه هستند.در هفته قبل مجدداً براي گزينش فرا خوانده شد واز ايشان پرسيدند كه از كجا معلوم شما با همسرتون باند در اين دانشگاه راه ندازيد؟در فرمهاي مربوطه قسمت عضويت در گروهها و احزاب را خالي گذاشت،فرمودند كه حتماً بايد پر كني و بگي عضو حزبي هستي!اينجوري ميخوان فضا را اصلاح كنند. (128810)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۵۹
حالا اگه زمان خاتمی یک دانشجو از اصلاحات خوشش نمیو مد و مثلا طرفدار جپهه پایداری بود مشکلی براش پیش نمیومد ؟؟
راست و حسینی یه نفر جواب بده (129001)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۴
فقط توفیقی روحانی نباید کوتاه بیاد (128828)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۷
یه جمله معروف هست که میگه جایی که همه مثل هم فک میکنند اصولا کسی فک نمیکنه.حالا شده حکایت بهارنیوز که فقط کامنته های اصلاح طلب ها رو منتشر میکنه و هر کی هم که یه نظر مخالف بزاره میشه افراطی و طرفدار جلیلی
خدا به داد مردم برسه که امثال شما این دولت رو آوردید سرکار (128831)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۷
1-کامنت های منتشر شده خلاف فرمایشات شما رو نشون میده 2- اکثر خوانندگان بهار جز اصلاح طلبان و تحول خواهان هستند و طبیعی است که نظرات بیشتری برای انتشار ارایه کنند (128905)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۰۰
خدا به داد این ملت آدم های بیسوادی مثل تو برسه که افکارت باغث شده واقعیات رو هم نبینی...
الان عمه من نظر مخالف گذاشته؟ (128920)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۵۳
دوست من کمی انصاف داشته باش بهار اینطورا هم که می گی نیست
من خودم بارها برای امتحان کردن بهار نظر های متفاوت زیاد گذاشتم(بعضی هاشونم نظرم بوده) تقریبا همه تایید شدن بهار فقط یکم رو خاتمی حساسه وگرنه نظر های مخالف هم منتشر می کنه
البته چون اینجا یک سایت اصلاح طلب اکثر ادم هایی که میان طرفدار اصلاحات اند همونطور که کسایی که فارس یا رجا و ....... میرن طرفدار اصولگرایان اند (128999)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۳
i همچنین فضای ارعاب و سرکوب خیابانی زنان توسط نیروهای گشتی .......... (128846)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۳۲
شجاعت این مرد در بسیاری از مواقع قابل ستایش است. آقای دکتر در مورد ستاره دار کردن داوطلبان دکتری آزاد امسال هم حرفی بزنید (128982)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۱۸
یه خبر هم درباره دستگاه شنود توی دفترت بده (129013)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۸:۵۶
علی مطهزی چون فرزند استاد مطهری می باشد وخون استاد در رگان او می باشدجزء صداقت چیزی نخواهد گفت (129061)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۲:۰۴
«جز صداقت چیزی نخواهد گفت»
این دیگه قابل قبول نیست. (129109)
آشنا
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۹:۰۷
ای کاش یا خود مطهری زنده بود یا ده تا از این نوع پسرها داشت (129064)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۰:۳۷
احسنت.......
بابا منتظر بودم یکی بگه پادشاه لخته(اظهار نظر آقای مطهری درباره سپاه).........
جرات آقای مطهری که در خیلی مواقع از اصلاح طلب ها هم بیشتره واقعا قابل تحسینه و حرف های بدنه مردمی اصلاح طلبی رو به بهترین شکل بیان میکنه.......... (129087)
علی
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۰:۵۳
اگه اينجوری بود بايد يا احمدي نژاد هم جفت و جور مي بود و در جهت باد اون موقع مي بود نه اينکه از همان ابتدا برخلاف اصولگراّها منتقد سرسخت دولت بود (129090)
زهرا امیرزاده
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۱:۲۲
دانشگاه امام رضا مشهد تفکیک جنسیتی شده
آیا قراره همه دانشگاه ها اینجوری بشه ؟ (129102)
دانشجو شیراز
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۲۵
لطفا به داد دانشجویان علوم پزشکی شیراز برسید وضعیت آموزشی و سیاسی دانشگاه به شدت افراطیست پس از رای آوردن دکتر روحانی تمامی طرفداران ایشان را به کمیته انظباتی بردند و به زور و تهدید از ما دانشجویان برای ابقای دکتر ایمانیه امضا گرفتند اعضای شورای صنفی خوابگاه علوم پزشکی دستغیب را تعلیق کردند وضغیت این دانشگاه به شدت نیازمند تدبیر شخص وزیر است
لطفا تایید کنید و حتی پیرامون این خبر گزارش تهیه کنید این بود شعار اعتدال و حاصل امید دانشچویان به دولت تدبیر و امید آن هم در دوران دولت امید (129127)