به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۹
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۵۸۵۶۸
برای صرفه‌جویی در بودجه کشور

چه خوب است كلا قوه مجریه را تعطیل کنیم!

گروه هنري: تهیه‌کننده «آتش‌بس 2» درباره نظر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر جلوگیری از نمایش بعضی فیلم‌های مجوزدار بیان کرد: چه خوب است برای صرفه‌جویی در بودجه کشور، قوه مجریه را تعطیل کنیم و همه کارها در قوه مقننه انجام شود!
چه خوب است كلا قوه مجریه را تعطیل کنیم!
محمد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا درباره مطالبی که این‌روزها پیرامون جلوگیری از نمایش فیلم‌های مجوزدار یا طرح‌هایی خاص بیان می‌شود، گفت: ابعاد این مسئله از دید من فاجعه‌آمیز است. ضمن آنکه ما همین امروز هم در سینما مشکلات اساسی داریم. وی توضیح داد: پیش‌تر یکی از مشکلات اساسی این بود که اعضای شورای پروانه ساخت، جزیی از پروانه نمایش نبودند و با اینکه هر دو زیرنظر یک مدیریت فعالیت می‌کردند، سختی‌های بسیاری در صدور این پروانه‌ها بوجود می‌آمد. حالا اگر این دو شورا زیر نظر دو مدیریت مختلف اداره شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ بخصوص اینکه این مسئله فاکتورهای سیاسی و جناحی دارد و بهتر است به جای اجرای این طرح، سینما را تعطیل کنند.

نیک‌بین در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم آشنا کردن نمایندگان مجلس با هنر سینما بیان کرد: نه تنها باید نمایندگان محترم مجلس را بیشتر با سینما آشنا کنیم بلکه باید به این نکته بیشتر توجه شود که کسانی که قرار است درباره هنر و سینما تصمیم‌گیری کنند، حداقل آشنایی با سینما داشته باشند. قطعا مجلس شورای اسلامی باید در نظر داشته باشد که اگر دغدغه‌هایی در مورد سینما دارد، باید این دغدغه‌ها در حد مجلس باشد نه اینکه الان احساس شود که بحث و مسئله تداخل قوا پیش آمده است.

تهیه‌کننده «آتش بس 2» افزود: قوه مقننه قانون‌گذار است و قوه مجریه صادر کننده پروانه ساخت و نمایش اما این روزها متاسفانه شنیده می‌شود که قوه مقننه می‌خواهد مسائل اجرایی را نیز در دست بگیرد. اگر این مسائل درست باشد، چه خوب است برای صرفه‌جویی در بودجه کشور، قوه مجریه را تعطیل کنیم و همه کارها در قوه مقننه انجام شود.

محمد نیک‌بین در پایان سخنانش با اشاره به لزوم اعتماد به سیاست‌های فرهنگی دولت گفت: باید به دولت اعتماد کنیم زیرا نظارت لازم در انتخاب دولتی‌ها انجام می‌شود و همه معتقد به نظام هستند. البته راهنمایی و نظارت حق مجلس است و نمی‌توان این موضوع را رد کرد اما واکنش‌های اخیر مجلس و طرح‌هایی که شنیده می‌شود به کمیسیون فرهنگی ارائه شده، مسئله نگران‌کننده‌ای است که نتیجه آن برای سینمای ایران مثبت نخواهد بود.

آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۱۸
هر دم از این باغ بری می رسد! به چه جرمی ما این همه محدودیت داریم؟؟؟؟!!!!! (257388)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۲۰
جانا سخن از زبان ما میگویی ( جمع کثیری از نمایندگان خدوم و فهیم و مردمی مجلس ) (257389)
خسته
United States
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۳۱
بسیار حرف منطقی ودرست است و این دخالتها بعداز دولت احمدی نزاد وبرای فشار به دولت جدید برای رونمای نکردن از گل کاری های دولت قبل انجام می گیرد (257396)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۲
فکربدی هم نیست،چرادیگه اینهمه هزینه شه،کلا مجرییه،قضاییه تعطیل شه،مقننه همه کارها رومیکنه دیگه،خودشون که مقصرهاروپیدا میکنن،خودشونم که حکمشونومیدن،خودشونم که اجرامیکنن،دیگه نیازی به بقیه نیست،چراینقدرموازی کاری میکنین،این مملکت کلا مال نماینده هاست،بقیه حقی ندارن (257409)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۱
این نمایندگان مجلس جای رییس جمهورم تصمیم می گیرن:-X (257438)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۱:۰۳
نگران نباشید... با جایگزین کردن طرح نخست وزیری بجای ریاست جمهوری این اتفاق هم دور از ذهن نخواهد بود... (257609)