به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۷۵۵۷۸
تصمیمات سازمان ملل را اجرا كنيد؛

درخواست علي عبدالله صالح از حوثي‌ها

گروه بين‌الملل: علی عبدالله صالح رییس‌جمهور مخلوع یمن روز جمعه از متحدانش در گروه انصارالله (حوثي‌ها) مصرانه خواست در ازای توقف حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودیها، تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل را به مورد اجرا گذارند.
درخواست علي عبدالله صالح از حوثي‌ها
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، در بیانیه ای که از جانب صالح در شبکه تلویزیونی خصوصی يمن تودی قرائت شد، آمده است: من از انصارالله می خواهم تمام تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل را پذیرفته و در ازای توقف تعرض نیروهای ائتلاف، آنها را به مورد اجرا گذارند. وی گفت: من مصرانه از آنها و همه شبه نظامیان از جمله افراد وفادار به عبدربه منصور می خواهم از تمام استانها بویژه عدن شهر مهم جنوبی که در آن نبردها شعله ور شده است، عقب نشینی کنند.

رییس جمهوری پیشین یمن که هنوز ریاست حزب کنگره عمومی خلق را به عهده دارد، خواستار برگزاری مذاکرات یمنی سعودی در ژنو با میانجیگری سازمان ملل شد. صالح همچنین خواستار از سرگیری گفت و گوهای داخلی در یمن شد و بر ' مصالحه ' و آزادی تمام زندانیان و ربوده شدگان تاکید کرد. وی پیشنهاد کرد که تمام استانها به تشکیلات نظامی و امنیتی تحت کنترل مقامات در هر استان تحویل داده شوند.